به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۱۶۴۲۵۱
وزیر اقتصاد اسرائیل به بحرین دعوت شد

روابط اعراب با اسراییل گرم‌تر می‌شود

گروه بین‌الملل: همزمان با انتشار این خبر كه وزیر اقتصاد اسرائیل به بحرین دعوت شده است، وزیر اطلاعات اسرائیل هم می‌گوید: خواهان گسترش همکاری با کشورهای عرب خلیج فارس هستیم
روابط اعراب با اسراییل گرم‌تر می‌شود
روزنامه اسراییلی «یدیعوت آحرونوت» خبر داد که «ایلی کوهن» وزیر اقتصاد و صنعت صهیونیستی برای شرکت در نشستی در بحرین به این کشور دعوت شده است. اسرائیل خواهان همکاری بیشتر با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در زمینه امنیت هوایی و دیگر بخش هایی چون حمل و نقل هوایی غیر نظامی و تجاری و صنعت گردشگری است.
 
این درخواستی است که وزیر اطلاعات اسرائیل روز پنجشنبه در جریان سفر رسمی خود به عمان در گفتگو با خبرگزاری رویترز مطرح کرد. ییسرائیل کاتز، که سکان هدایت وزارت حمل و نقل اسرائیل را نیز در دست دارد برای شرکت در کنفرانسی با موضوع حمل و نقل عازم مسقط، پایتخت عمان شده بود.
حضور این وزیر اسرائیلی در عمان کمتر از دو هفته پس از سفر غیرمنتظره و سوال برانگیز بنیامین نتانیاهو به خلیج فارس برای ملاقات و گفتگو با سلطان قابوس، پادشاه عمان صورت می گیرد. این سفر که از سال ۱۹۹۶میلادی به بعد در تاریخ مناسبات دو طرف بی سابقه بود حساسیت و واکنش ایران را نیز برانگیخت و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «کشورهای منطقه نباید تحت فشار آمریکا به رژیم غاصب صهیونیستی، فضای تحرک برای ایجاد مصایب و مشکلات جدید در منطقه دهند.».