به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۱۶۴۴۳۵
قدوس:

گلزن قهاری نیستم، اما خوب گل می‌زنم

گروه ورزشی: هافبک تیم ملی و باشگاه آمیان فرانسه گفت: اگرچه من گلزن قهاری نیستم ولی در توپ‌ربایی مهارت دارم و خوب گل می‌زنم.
گلزن قهاری نیستم، اما خوب گل می‌زنم
سامان قدوس در هفته های اخیر یکی از بازیکنان خوب تیمش بوده و سایت Courrier Picard گفتگویی با این بازیکن انجام داده است. بهانه این گفت‌و‌گو زدن سه گل و دادن سه پاس گل است.متن گفت‌و‌گوی قدوس را در زیر می‌خوانید:

*آقای قدوس چه مشکلاتی در تیم شما وجود دارد که جایگاهتان تغییر کرده است؟
این سوالی است که سرمربی تیم باید به آن پاسخ بدهد اما به نظرم ما اگر چه خوب نتیجه نگرفتیم ولی خوب بازی می‌کنیم. قبلا بر عکس بود و خوب بازی نمی‌کردیم ولی خوب نتیجه می‌گرفتیم. حالا با وجود اینکه خیلی امتیازات را از دست می‌دهیم ولی نکته مثبتی وجود دارد که می‌تواند ما را امیدوار کند که این مسائل منفی پاک شود.مهمترین نکته این است که همبستگی خودمان را حفظ کنیم و در دیدارهای بعد پیروز شویم. این موضوع برای خود من صدق می‌کند.برای منی که در چند بازی اخیر خوب نبودم.باید بیشتر تلاش کنم و بیشتر در خدمت تیمم باشم تا تیم شروع به بردن کند.

*مشکل اصلی تیم شما چیست؟ در فاز دفاعی، حمله یا ....
چیزی که واضح است این است که نمی‌توانیم گل بزنیم. این مشکل اصلی ما است و مشکل بازیکنان هجومی تیم است. علاوه بر این ما خیلی از موقعیت‌های گلزنی را فراهم می‌کنیم ولی در امر گلزنی ضعف دارمی و این مربوط به کل تیم است نه فقط یک نفر. کل تیم هم باید دفاع کند و هم حمله.

* از پستی که بازی می‌کنی راضی هستی؟
بازی کردن در این پست برایم سخت است چون مجبورم خیلی به مسائل دفاعی فکر کنم و این تمرکز زیاد به دفاع را چندان دوست ندارم. بیشتر دوست دارم خیلی آزاد باشم و در حمله بیشتر شرکت کنم.هر چند نیاز داریم که دفاع کنیم و من باید هم این موضوع را بپذیرم و انجام بدهم.از هر بازی که می‌کنم راضی هستم چون باعث می‌شود در فوتبالم پیشرفت کنم. این شرایط برای من اصلا کار آسانی نیست.کشور، تیم و زبان جدید کار را برایم سخت کرده است و الان شکل زندگی‌ام این است که هتل را ترک کردم و به یک آپارتمان منتقل شدم. این موضوع باعث شده تا وعده‌های غذایی‌ام به مشکل بخورد و خودم نتوانم تغذیه‌ام را تامین کنم اما مطمئنا در فرانسه پیشرفت خواهم کرد.

*آیا با این علاقه به حمله می‌توانی در پست فوروراد پیشرفت کنی؟
بله. این را مربی ما هم به خوبی می‌داند ولی گاهی اوقات شما به عنوان یک بازیکن باید در پست‌های دیگر هم بازی کنید. پست‌هایی که بستگی به نقاط ضعف و قوت حریف دارد و طبق تاکتیکی تیم مقابل پست بازیکنان عوض می‌شود.گاهی باید پست‌ها تغییر کند که آنها نتوانند تاکتیکی تیم مقابل را تشخصی بدهند ولی خودم خیلی دوست دارم که در پست هافبک هجومی به کار گرفته شوم.با همه این مشکلات فکر می‌کنم از خیلی از تیم‌های دیگر بهتر هستیم.

*در چه موقعیت خیلی احساس راحتی می‌کنی؟
اینکه در چه پستی احساس راحتی می‌کنم به سیستم بازی ما ربط دارد. شاید یک روز در سیستم 3-4-4 بازی کنیم که من ترجیح می‌دهم فوروارد نوک باشم ولی زمانی هم 1-3-2-4 بازی می‌کنیم و آنجا ترجیح می‌دهم هافبک نفوذی باشم.

* در مورد عملکرد کلی خودت چه نظری داری؟
من فراز و نشیب‌های زیادی داشتم، گاهی خوب بازی کردم ولی گل نزدم اما الان وضعیت برایم خوب پیش می‌رود. دوست دارم به تیمم کمک کنم، حتی خوب باشم و دیگران گل بزنند. این مسئله هم برای تیم خوب است و هم برای من. در بعضی بازی‌ها هم بد بوده‌ام ولی گل زده‌ام. باز هم جمله اول را تکرار می‌کنم، ما باید تیم باشیم و خیلی سریع برنامه‌هایمان را پیش ببریم چون زمان در حال گذر است. خودم حس می‌کنم در حال پیشرفت هستم و اصلا نگرانی ندارم.

* از جایگاه آمیان در جدول راضی هستید؟
نه. چون هر روز شاهد کیفیت تمرینات هستم و معتقدم ما تیم بهتری نسبت به خیلی تیم‌های دیگر هستیم. بازی هایی است که باید برنده شویم اما می‌بازیم.

* ویژگی اصلی سامان قدوس در فوتبال چیست؟
هر جایی که هستم باید تلاش کنم و از زمانی که کارم را آغاز کردم سعی کردم همه جا خوب باشم.شاید همیشه فوق‌العاده نباشم و حتی ممکن است زمان‌هایی خوب پیشرفت نکرده‌باشم اما اگر بخواهم در مورد ضعفم حرف بزنم واقعیت این است که من بازیکن سریع نیستم و یک گلزن کامل و قهار نیستم اما خوب گل می‌زنم.من یک توپ ربای خوب هستم و خیل در زمین می‌دوم و سعی می‌کنم عملکرد خیلی خوبی داشته باشم و در واقع اولیوتم همیشه این است که خوب پیشرفت کنم و به همین دلیل اصلا نگران نیستم.این سال اولی است که به فرانسه رسیده‌ام و در حال بدنسازی و تمرینات فیزیکی خوبی هستم. تلاشم سیر صعودی و پیشرفت است. اولین نفر در تمرینات حاضر می‌شوم و آخرین نفر می‌روم.

*نظرت در مورد لیگ یک«لاشامپیونه» فرانسه چیست؟
این لیگ سطح خوبی دارد. فوتبال در اینجا تهاجمی و فیزیکی است و من در سطح بالایی در حال بازی کردن هستم. چون لیگ یک فرانسه ریتم خیلی بزرگی دارد.

*زندگی در آمیانس چطور است؟
واقعا زندگی در اینجا خوب است چون این شهر زیبا و آرام است. اینجا به پاریس نزدیک است و غذاهای خوبی دارد اما متاسفانه مردم اینجا انگلیسی حرف نمی‌زنند.

*چه نوع بازیکنانی را دوست دارید؟
آزارد، مودریچ، آسنسیو، ایسکو و بازیکنان تکنیکی.این نوع بازیکنان مورد علاقه من هستند.
مرجع : فارس
برچسب ها: سامان قدوس