به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۶۴۴۳۶
برانکو:

هرگز بدون ملی‌پوشان بازی نمی‌کنیم

گروه ورزشی: برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد، این تیم در غیاب بازیکنان ملی‌پوش خود در لیگ برتر بازی نخواهد کرد.
هرگز بدون ملی‌پوشان بازی نمی‌کنیم
پرسپولیس با تمام کم و کاستی‌هایی که داشت لیگ قهرمانان آسیا را با نایب قهرمانی به پایان رساند و به نوعی اولین فینال خود را در این رقابت‌ها تجربه کرد.شاید خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم قبل از آغاز این فصل فکرش را نمی‌کرد این تیم با معدود نفرات خوبی که در اختیار داشت و جدایی چند بازیکن آن هم در شرایطی که پنجره نقل‌وانتقالات بسته بود, بتواند فینالیست لیگ قهرمانان شود، اما این اتفاق رخ داد و برانکو ایوانکوویچ نیز در این موفقیت سرخپوشان نقش عمده‌ای را ایفا کرد.شاید هر مربی جای برانکو بود قبل از شروع فصل و با رفتن چند بازیکن شاخص تیمش برای اعتبار خودش هم که شده از ادامه کار منصرف می‌شد، اما برانکو بدون اینکه بخواهد از کاستی‌ها حرف بزند ماند و تیمش را فینالیست لیگ قهرمانان کرد. برای همین است که او تا این حد در بین هواداران پرسپولیس محبوب شده است تا جایی که آنها سخت نگران روز‌های بدون سرمربی کروات تیم‌شان هستند.برانکو ایوانکوویچ با وجود اینکه امروز در کنار دوستان کروات خود مشغول استراحت بود برای دقایقی پاسخگوی سؤالات خبرنگار تسنیم شد، هر چند که مصاحبه مفصل ما با این مرد دوست‌داشتنی ماند برای یک فرصت مناسب. ماحصل این گفت‌و‌گو را در زیر می‌خوانید:

لیگ قهرمانان با همه تلخی و شیرینی‌هایش برای پرسپولیس تمام شد. فکر می‌کنید بزرگ‌ترین دستاور تیم‌تان از رقابت‌های این دوره از لیگ قهرمانان چه بود؟
ما با افتخار در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم و نشان دادیم از هر نظر شایسته رسیدن به این مرحله هستیم. تنها اشتباهات جزئی بود که ما را از گرفتن جام محروم کرد، اما من به تیمم افتخار می‌کنم. بازیکنانم نشان دادند که پرسپولیس چه تیم قدرتمندی در آسیاست.در کنار آن هواداران هم مقابل چشمان نمایندگاه فیفا، یوفا و AFC نشان دادند که چقدر فوتبالدوست هستند. حضور در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فینال آن برای پرسپولیس یک تجربه عالی بود. لیگ قهرمانان یک تورنمنت بزرگ در آسیاست و بازیکنان ما و هواداران در این مسابقات توانستند خودی نشان دهند.

در بازی برگشت فینال نتوانستید از امید عالیشاه و سیامک نعمتی استفاده کنید و بیش از هر زمان دیگری متوجه نیمکت خالی‌تان شدید آیا از همین الان به فکر تقویت تیم‌تان برای دوره بعد لیگ قهرمانان آسیا نیستید؟
ما از یک ماه پیش می‌دانستیم که این روز‌های سخت در انتظارمان است و به نوعی با کمبود بازیکن مواجه خواهیم شد. با این وجود به همه داشته‌های‌مان اعتماد کردیم و آنها هم بهترین عملکرد خود را در زمین به نمایش درآورده و سنگ تمام گذاشتند.ما قبل از آغاز این فصل بازیکنان خوبی چون وحید امیری، فرشاد احمدزاده و ... را از دست دادیم، اما بدون آنها هم در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی عالی بازی کردیم و نشان دادیم با هر کمبودی که وجود دارد، می‌توانیم در این سطح از رقابت‌هایی آسیایی قدرت‌نمایی کنیم، اما اینکه در آینده چه تعداد بازیکن جذب خواهیم کرد، وقتی زمانش رسید پاسخ می‌دهم.

سازمان لیگ قصد دارد بازی‌های عقب‌افتاده شما در لیگ را قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا برگزار کند و در آن صورت باید بدون ملی‌پوشان خود این بازی‌ها را انجام دهید، آیا حاضر به پذیرفتن این موضوع هستید؟
ما هرگز بدون ملی‌پوشان خود این بازی‌های را انجام نمی‌دهیم. وقتی چهار بازیکن در تیم امید و دو بازیکن هم در تیم ملی داشته باشیم چطور ممکن است بازی‌های خود را انجام دهیم؟ نه، حاضر به انجام این کار نخواهیم شد.

حالا کار شما برای ادامه حضور در پرسپولیس مخصوصاً تا پایان نیم‌فصل بسیار سخت‌تر شده است، چطور باید روحیه و انگیزه بازیکنان‌تان را برگردانید؟
اطمینان دارم بازیکنانم با انگیزه‌ای بیشتر از قبل به بازی‌ها برخواهند گشت. آنها می‌دانند که می‌توانند موفقیت خود در آسیا را بار دیگر تکرار کنند و به موفقیت‌های بیشتر دست یابند.

برای هوادارانی که دیروز ساعت‌ها در ورزشگاه بودند و در آخر رویای‌شان تعبیر نشد اما با این وجود شما و تیم‌تان را تشویق کردند پیامی ندارید؟
تماشاگران دیروز عالی بودند و نشان دادند در دنیا بهترین هستند. آنها در تمام 90 دقیقه بدون مکث تیم‌شان را تشویق و سعی کردند به ما کمک کنند. از همه آنها تشکر می‌کنم و دست‌شان را می‌فشارم.

به هواداران پرسپولیس این قول را می‌دهید تا زمانی که تیم‌تان را قهرمان آسیا نکرده‌اید جدا نشوید؟
از من نخواهید هیچ قولی بدهم!
برچسب ها: برانکو