به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۶۴۵۵۲

حناچی شهردار تهران شد

گروه جامعه: اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب کردند.
حناچی شهردار تهران شد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید را انتخاب  کردند.در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی 10 رأی و پیروز حناچی 11  رأی را کسب کرد.بر همین اساس پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد.شورای پنجم در حالی سومین شهردار پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز  مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.پیروز حناچی ۵۵ سال سن داشته و دارای تحصیلات دکتری معماری است.

پیروز حناچی هم از رقبای محمدعلی نجفی و هم از رقبای محمدعلی افشانی در زمان بررسی گزینه‌های بررسی شهرداری تهران بود، اما محمد علی نجفی شهردار سابق تهران او را از وزارت راه و شهرسازی به شهرداری تهران آورد تا به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران فعالیتش را آغاز کند. افشانی نیز حناچی را به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران منصوب کرد که فعالیتش تا قبل از انتخابش به عنوان شهردار جدید تهران ادامه داشت. حناچی که فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است. در دولت سیدمحمد خاتمی، در وزارت راه و شهرسازی دارای مسئولیت و در دولت محمود احمدی نژاد نیز مشاور وزیر راه، مسکن و شهرسازی بود. او در دولت حسن روحانی نیز معاون معماری و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: شهردار تهران