به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۶۴۵۹۰
زیباترین ورزشگاه جنوب در اهواز

افتتاح مجهزترین ورزشگاه فوتبال ایران

گروه ورزشی: مجهزترین ورزشگاه فوتبال ایران امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهر اهواز افتتاح شد و از این پس یک ورزشگاه در حد استاندارد جهانی به فوتبال ایران اضافه شد.
افتتاح مجهزترین ورزشگاه فوتبال ایران
به گزارش" ورزش سه" ورزشگاه فولاد آره‌نا در شهر اهواز سر انجام افتتاح شد و حالا فوتبال ایران صاحب یک ورزشگاه مجهز است به طوری که گفته می شود فولاد آره نا مجهزترین ورزشگاه فوتبال در ایران است. بزرگترین و اصلی ترین مشخصه ای که ورزشگاه فولاد آره نا به ورزشگاه های فوتبال امروز جهان نزدیک و از ورزشگاه های سنتی و چند منظوره ایرانی جدا می کند نبود پیست تارتان یا پیست دوومیدانی در این زمین است. درواقع فولاد آره نا تنها برای مسابقات فوتبال ساخته شده و مثل استادیوم های اروپایی بین تماشاگران و زمین چمن پیستی وجود ندارد.

این در حالی است که حتی ورزشگاه آزادی بهترین ورزشگاه فوتبال ایران، نیز به دلیل اینکه برای مسابقات المپیک آسیایی ساخته شده نیز پیست تارتان باعث شده که زمین مسابقه فوتبال هیچگاه نتواند آن حس و حال و شور و هیجانی که ورزشگاه های اروپایی یا حتی کشورهای صاحب فوتبال عربی و شرق آسیا وجود دارد را برای تیم ملی و دو تیم استقلال و پرسپولیس به وجود بیاورد. بازی فینال لیگ قهرمانان به خوبی نشان داد که شرایط ورزشگاه کاشیما و ورزشگاه آزادی از نظر میزان تاثیرگذاری تماشاگران متفاوت است. حالا فولاد آره نا ورزشگاهی است که علاوه بر بازی های تیم فولاد در اهواز می تواند میزبان خیلی خوبی برای بازی های تیم ملی باشد و در این ورزشگاه بازیکنان ایرانی خیلی بهتر می توانند از موهبت حضور تماشاگران برخوردار شوند.

اما نکته جالب دیگری که باعث می شود تا فولاد آره ورزشگاهی با معیارهای روز فوتبال باشد گنجایش آن است. فولادآره نا 30 هزار تماشاگر را در خود جای می دهد و این یک ظرفیت استاندارد به حساب می آید. ورزشگاه های جام های جهانی ادوار اخیر بهترین گواه هستند که دیگر دوران ورزشگاه های غول پیکر به پایان رسیده است و ورزشگاه های خوب معمولا بین 20 تا 60 هزار تماشاگر دارند. فولاد با این کیفیت و گنجایش ورزشگاه می تواند حداقل در برخی از بازی های لیگ برتر در ورزشگاه پر از تماشاگر بازی کند.


 

شباهت به سانتیاگو برنابئو
فولاد آره نا همچنین ورزشگاه زیبایی هم هست. در این ورزشگاه نورافکن ها روی لبه سقف ها کارگذاشته شده و خبری از دکل های نوری قدیمی نیست. سازه سقفی این ورزشگاه نیز کاملترین سازه سقفی ورزشگاه های ایران است. نکته دیگری که بازهم می توان به آن اشاره کرد اینکه این ورزشگاه تنها ورزشگاهی در ایران است که فقط مختص فوتبال ساخته شده است. اما موضوع جالبی که درباره این ورزشگاه می توان اشاره کرد این است که معماری این ورزشگاه شباهت زیادی به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ورزشگاه اختصاصی رئال مادرید دارد به خصوص ستون های گردی که در چهارطرف سازه اصلی ورزشگاه وجود دارد کاملا شبیه به ورزشگاه پرافتخارترین تیم باشگاهی اروپا است اما مدل سقف فولاد آره نا با آنچه در مادرید وجود دارد کاملا از نظر ظاهری متفاوت است!
 
چند نکته از فولاد آره نا
این ورزشگاه دو رختکن مجهز و حرفه ای دارد ضمن اینکه تمام ورزشگاه صندلی گذاری شده و با طرحی که نشان باشگاه فولاد را دارد فضایی جالب به وجود آورده است. این ورزشگاه از نظر تجهیزاتی مثل اتاق کنفرانس، رختکن، جایگاه ویژه و جایگاه خبرنگاران مجهز و همچنین سرویس های بهداشتی تمیز و استاندارد است.  سکوهای این ورزشگاه کدگذاری شده است که اتفاقی است که در ورزشگاه های مدرن امروز جهان می افتد. تمام اینها باعث شده که این انتظار به وجود بیاید که هرچه زودتر شاهد برگزاری مسابقات فولاد خوزستان در این ورزشگاه باشیم هرچند کیفیت این ورزشگاه می تواند باعث شود در فصل سرما تیم ملی نیز برخی بازی هایش را در این استادیوم زیبا برگزار کند.
 
برچسب ها: فولاد آرنا