به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۶۴۶۲۵

گوشی جدید نوکیا با دوربین پنج گانه

گروه فناوری: شرکت‌های بزرگ تلفن‌های همراه در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند و روزانه در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.
گوشی جدید نوکیا با دوربین پنج گانه
تاکنون ۴۵ هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی سپری شده است و در بررسی مهم‌ترین رویدادهای موبایل در هفته‌ای که گذشت با اخبار جدیدی مواجه می‌شویم. در این هفته، سامسونگ سیم رابط کاربری جدید معرفی کرد. در این هفته در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان سامسونگ (SDC ۲۰۱۸) نگاهی اجمالی به گوشی هوشمند سامسونگ، OLED، چشم انداز این کمپانی برای نرم افزارهای آینده خود و نگاهی به Bixby و آینده آن اشاره شد. در اخبار دیگر شاهد رونمایی نوکیا از گوشی جدیدیش بودیم و پتنت جدید این شرکت معرفی شد. این هفته شیائومی گامی دیگر به سمت سلطه جهانی برد و ده ها خبر دیگر از دنیای موبایل منتشر شد؛ اگر به اخبار موبایل علاقه‌مندید در ادامه با همراه باشید تا با تازه‌ترین اخبار موبایل در هفته‌ای که گذشت باخبر شوید.

تصاویر رندر از نوکیا ۹ فاش شد
به‌تازگی تصاویر رندری از نوکیا ۹، گوشی پرچمدار بعدی HMD منتشر شده است که این گوشی را به‌همراه دوربین پنج‌گانه نشان می‌دهند. این تصاویر و ویدئوی مربوطه توسط افشاگران مطرحی به نام‌های OnLeans و ۹۱Mobiles منتشر شده‌اند که سابقه‌ خوبی در افشای طراحی گوشی‌های در حال توسعه دارند.نوکیا ۹ در پشت خود مجهز به ۵ دوربین است. هنوز مشخص نیست که این ۵ دوربین هرکدام چه وظیفه‌ای برعهده خواهند داشت؛ نام تجاری PureView کماکان در کنار دوربین‌ها حک نشده است. علاوه بر این، در پشت نوکیا ۹ حسگر اثر انگشت نیز به چشم نمی‌خورد و ظاهرا HMD آن را با نمایشگر ۵.۹ اینچی گوشی ادغام کرده است. این نمایشگر همچنین از نسبت تصویر ۱۸:۹ و وضوح تصویر +QHD بهره می‌برد، خوشبختانه بریدگی ندارد و تنها یک دوربین در بالای آن قرار گرفته است. نوکیا ۹ با الهام از برخی از عناصر طراحی نوکیا ۸ سیروکو، فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است و تک درگاه USB-C وظیفه‌ برقراری تمام اتصالات فیزیکی را برعهده دارد. پشت گوشی به‌منظور پشتیبانی از شارژ بی‌سیم از شیشه ساخته شده و ظرفیت باتری نیز ظاهرا ۴۱۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. نوکیا ۹ از ابعاد ۷.۹ × ۷۵ × ۱۵۵ میلی‌متر برخوردار است و انتظار می‌رود که مجهز به سطحی از مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز باشد. همچنین سه میکروفون رو بدنه‌ گوشی تعبیه شده است. پیش‌بینی می‌شود HMD در نوکیا ۹ از تراشه‌ سال قبل اسنپدراگون ۸۴۵ (در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) استفاده کند.

پتنت جدید ال جی: گوشی هوشمند با دوربین جلویی زیر صفحه نمایش
ال‌جی در کره‌ جنوبی پتنتی را به ثبت رسانده است که طراحی گوشی هوشمند با دوربین جلویی زیر صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد. پتنت جدید ال‌جی شامل ۲ طراحی متفاوت است؛ یکی برای لبه‌های خمیده و دیگری برای لبه‌های صاف، اما مفهوم هر دو طرح یکسان است؛ یک برش بیضی‌شکل، که محل قرار گرفتن حداکثر ۲ ماژول دوربین به همراه سنسورهای متداول دیگری مانند سنسور مجاورت و محیط است و می‌تواند در وسط یا گوشه‌ی بالای سمت چپ یا راست پنل جلویی قرار بگیرد.

هدفون بی‌سیم شیائومی با قیمت ۳۰ دلار معرفی شد
شیائومی  از هدفون بی‌سیم  و سبک‌وزن خود با نام Mi AirDots Youth Edition با قیمت ۳۰ دلار و پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰، با مصرف بهینه رونمایی کرد. هدفون بی‌سیم جدید شیائومی بسیار سبک طراحی شده است و هر گوشی آن تنها ۴.۲ گرم وزن و ابعادی برابر با ۷.۲ میلی‌متر دارد. سطح بیرونی هدفون حساس به لمس است و کاربران می‌توانند از طریق این سطح، موزیک پلیر خود را کنترل کنند، تماس‌ها را پاسخ دهند و دستیار دیجیتالی را فراخوانی کنند. هدفون از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند که مصرف بهینه‌ای دارد.اگر از هر دو گوشی هدفون برای پخش فایل صوتی استریو استفاده شود، به‌مدت چهار ساعت می‌تواند سرویس بدهد و شارژ داشته باشد. اگر تنها از یک گوشی هدفون استفاده شود، امکان سرویس‌دهی تا پنج ساعت را خواهد داشت. قاب محافظ هدفون نیز قابلیت تامین ۱۲ ساعت عمر باتری مورد نیاز هدفون را خواهد داشت. در حال حاضر Mi AirDots شیائومی تنها در بازار چین در دسترس قرار دارد. انتظار می‌رود شیائومی در تاریخ ۸ نوامبر برابر با ۱۷ آبان‌ماه رویدادی در لندن برگزار کند.

تصاویر سه نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ با طراحی متفاوت منتشر شد
تصاویری از سه نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ (Asus ZenFone ۶) به تازگی منتشر شده است. این محصولات طراحی خاصی داشته و در پنل پشتی یک نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ دوربین سه گانه دیده می‌شود. بر روی نمایشگر یک نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ که اکنون نمی‌توان به طور دقیق گفت به کدام مدل این خانواده تعلق دارد، یک حفره دیده می‌شود که یادآور گوشی مفهومی سامسونگ گلکسی A۸s است.در دومین نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ که همچنان مدل دقیقش مشخص نیست، طراحی دلچسبی دیده نمی‌شود. با این حال، قرارگیری یک ناچ به شکل دایره‌ای کوچک در میانه متمایل به سمت راست بالاترین بخش نمایشگر، چهره خاصی به گوشی بخشیده است. همانند حفره‌ای که در بالای نخستین نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ قرار داشت، اینجا نیز محل قرارگیری دوربین سلفی است. این مدل از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد. زیباترین و جذاب‌ترین نمونه اولیه ایسوس زنفون ۶ در پنل پشتی خود دارای دوربین سه گانه بوده و پنل جلویی آن با وجود داشتن ناچ، به زیبایی طراحی شده است.

وان پلاس با رنگ بنفش جذاب 
هفته گذشته شرکت چینی وان‌پلاس آخرین اسمارت‌فون خود OnePlus ۶T را به صورت رسمی معرفی کرد. در زمان معرفی این گوشی با دو نسخه از طیف رنگ مشکی معرفی شده بودند و حالا این شرکت رنگ جذاب بنفش را هم به صورت رسمی به لیست انتخاب‌های کاربران خود اضافه کرده است. در هنگام رونمایی از این رنگ جدید شرکت سازنده از نام بنفشِ تندر برای آن استفاده کرده است و این بدان خاطر است که رنگ بدنه بنفش آن حالتی مانند رعد و برق، جذاب و براق دارد. این رنگ جدید در ابتدای کار فقط در سرزمین مادری وان پلاس، چین عرضه خواهد شد و به همین خاطر قیمت داخلی برای آن اعلام شده است که برابر با ۳۵۹۹ یوآن و معادل ۵۲۰ دلار امریکاست. البته در نظر داشته باشید که وان‌پلاس ۶ در دیگر نقاط دنیا با حافظه ۸/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۵۷۹ دلار و ۵۷۹ یورو به فروش می‌رسد که مسلماً برای توازن قیمت، با ورود نسخه بنفش تندر به دیگر کشورها باید قیمت آن نیز افزایش پیدا کند.

عرضه جهانی نسخه ۹.۰ رابط کاربری EMUI از ۱۰ نوامبر
کمپانی هواوی از عرضه نسخه ۹ رابط کاربری EMUI خود بر پایه اندروید ۹ در تاریخ ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر) خبر داده است.طبق اطلاعات منتشر شده از این کمپانی، این نسخه از رابط کاربری برای ۹ اسمارت‌فون این کمپانی در دسترس خواهد بود و علاوه بر آن، تمامی قابلیت‌های جدید گنجانده شده توسط گوگل در اندروید ۹.۰ را نیز به همراه خواهد داشت.قابلیت‌هایی نظیر GPU Turbo ۲.۰، جستجوی بصری HiVision، برنامه Password Vault و داشبورد دیجیتال در این نسخه حضور دارند. علاوه بر این، همانند نسخه قبلی رابط کابری EMUI، در این نسخه نیز شاهد حضور ویژگی پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور شناخت هرچه بیشتر استفاده کاربر از اسمارت‌فون خود هستیم. این قابلیت قادر است تا به کمک هوش مصنوعی، رفتار کاربران را پیش‌بینی کرده و در پاسخگویی اسمارت فون از قبیل بازکردن برنامه‌ها و افزایش سرعت پاسخگویی سیستم کمک بسیار زیادی کند.

فروش هزار دستگاه نوبیا ایکس در ۵۷ ثانیه
نهم آبان ماه زد تی ای نخستین اسمارتفون با نمایشگر دوگانه خود را رونمایی کرد. جدا از نمایشگر دوگانه و اسکنر اثر انگشت دوگانه، گوشی دارنده دوربین دوگانه نیز هست و از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه رم ۶ و ۸ گیگابایتی نیز بهره می‌برد. این گوشی در سه رنگ خاکستری، مشکی – طلایی و آبی و همچنین سه پیکربندی مختلف فروخته می‌شود. زد تی ای هنوز در مورد عرضه جهانی این گوشی صحبت نکرده و فعلا برنامه‌های فروش این گوشی در چین را دنبال می‌کند، ولی احتمالا این گوشی عرضه جهانی هم داشته باشد.مطابق پوستری که در شبکه اجتماعی ویبو چین انتشار یافته، نخستین فروش فلش اسمارتفون نوبیا ایکس تنها ۵۷ ثانیه طول کشیده و این شرکت ۱۰۰ هزار دستگاه از این موبایل جدید را فروخته است که این میزان در این مدت خیره کننده محسوب می‌شود. دومین برنامه فروش نیز برای ۱۱ نوامبر – ۲۰ آبان ماه برنامه ریزی شده و به واقع این روز، به عنوان روز جهانی جشنواره خرید در چین شناخته می‌شود و شرکت زد تی ای امیدوار است، دوباره این موفقیت در فروش خود را تکرار کند.

نتایج بنچمارک جدید آی پد
نخستین بنچمارک‌های متعلق به آیپد پرو جدید اپل چند روز پیش منتشر شد که متعلق به تست CPU نرم‌افزار GeekBench بودند. حالا جدیدترین نتایج بنچمارک این تبلت بی‌نظیر که نتیجه تست‌های سراسری نرم‌افزار AnTuTu است نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد هیچ دستگاه موبایلی اعم از تبلت و گوشی حتی به این تبلت نزدیک هم نمی‌تواند بشود.این تست نتیجه آزمون‌های مختلف انجام شده در بخش‌های مختلف مانند CPU، GPU، UXو همچنین حافظه است.همانطور که مشاهده می‌کنید در بخش CPU آیپد پرو ۱۱ اینچی جدید موفق به کسب امتیاز ۱۵۹ هزار شده که در مقایسه با ۱۳۱ هزار آیفون XS Max در حدود ۲۰ درصد بیشتر است و شاید نتوان آن را پیشرفت بسیار چشمگیری دانست، چرا که تعداد هسته‌های CPU در این مدل ۲ هسته (از نوع هسته‌های با توان پردازشی بالا) بیشتر است. در بخش UX هم داستان به همین منوال است و تفاوت انقلابی را مشاهده نمی‌کنیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: نوکیا