به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۶۴۶۹۸

اولویت‌های شهردار جدید از منظر حیدری

گروه جامعه: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به ایجاد فضای نشاط، شادی و امید در فضای عمومی شهر از سوی شهردار جدید پایتخت تاکید کرد.
اولویت‌های شهردار جدید از منظر حیدری
غلامرضا حیدری با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران گفت: به نظر من یکی از اولویت‌های اصلی که شهردار منتخب شورای شهر تهران باید مورد توجه قرار دهد برنامه‌ریزی برای داشتن منابع پایدار است تا شهرداری از حالت شهرفروشی و اتکای اصلی منابع درآمدی به تراکم‌فروشی نجات پیدا کند، چرا که تخلفات و سوء‌استفاده‌ و همچنین زد و بند و رشوه‌خواری‌هایی می‌تواند در دل این امر نهفته باشد.وی افزود: شهردار جدید پایتخت باید به صورت ضربتی برای آلودگی هوای تهران فکری کند. سمی شدن هوا، هزینه‌های درمان مردم را هم افزایش داده و موجب گسترش انواع بیماری‌ها، سردرد، ناراحتی‌های ریه، بیماریهای قلبی، افسردگی و حتی بی‌حوصلگی شده است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه حل مشکل پایتخت را از دیگر اولویت‌های ضربتی شهردار تهران عنوان و خاطر نشان کرد: گفته می‌شود کامیون‌ها، موتورسکلت‌ها و خودروهای سواری بیشترین سهم را در ایجاد آلودگی دارند، اما به هرحال راهکارهایی هم وجود دارد کما این‌که شهرهای بزرگ دنیا گرفتار این معضل بوده‌اند، اما بنا به اقتضائات خود راهکارهایی را در پیش گرفته‌اند توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو باید جزو اقدامات اصلی باشد حتی اگر برای توسعه مترو نیاز به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم باشد ارزش‌اش را دارد و شهردار باید با کمک شورای شهر این موضوع را دنبال کند.

حیدری همچنین اضافه کرد: انتظار داریم شهردار جدید تهران فضای عمومی شهر را به سمتی ببرد که بتواند نشاط، شادی و امید در مردم ایجاد کند.این عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهردار جدید نباید صرفا روی تخلفات گذشته تمرکز کند، افزود: این مساله می‌تواند یک مسیر انحرافی و باتلاقی در مدیریت شهری باشد. من همچنین به ایشان توصیه می‌کنم اولویت اصلی‌اش جابه‌جایی نیروها نباشد. البته قضاوتی در مورد نیروهای فعلی ندارم، ولی فکر می‌کنم این موضوع را باید در اولویت‌های بعدی قرار دهد.وی همچنین گفت: امیدواریم آقای حناچی که پیش از این عضو شورای عالی شهرسازی و معماری و معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و با مبانی نظری و تجری این حوزه آشنایی دارد با حمایت همه نهادها و ارگان‌ها به ویژه بیت مقام رهبری امکان خدمت به مردم را پیدا کند. از جریانات سیاسی هم می‌خواهیم به دنبال حاشیه‌سازی برای ایشان نباشند. نگاه ما باید خدمت به مردم و در راستای ایجاد انسجام و همچنین رضایتمندی مردم باشد و گرنه این فضا به باتلاقی تبدیل می‌شود که اصلاح‌طلب، اصولگرا، تندرو و کندرو را با هم می‌برد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: شهردار تهران