به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۶۵۱۹۶
انتقاد شدید برانکو از کی‌روش:

او هم بدون موفقیت اخراج می‌شود

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به انتقاد از کارلوس کی‌روش پرداخت و با اشاره به موفقیت مربیان کروات در فوتبال ایران گفت که فکر می‌کند کی‌روش هم بدون هیچ موفقیتی همانند مربیان غیر کروات از فوتبال ایران اخراج شود.
او هم بدون موفقیت اخراج می‌شود
تیم فوتبال پرسپولیس نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، با هدایت برانکو ایوانکوویچ در طی دو سال گذشته توانسته است قهرمان لیگ ایران شود. این مربی از محبوبیت بالایی نزد هواداران پرسپولیس برخوردار است.هواداران این تیم بارها در ورزشگاه یک صدا برانکو را تشویق کردند که ویدیوهای این تشویق‌ها بازتاب گسترده ای در کرواسی داشت.برانکو، چهار سال است در پرسپولیس کار می‌کند. او توانست این تیم را از منطقه خطر در جدول رده‌بندی بالا بکشد و به قهرمانی برساند.برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی با این سایت کرواسی داشته، اظهار کرد: بله. ما شرایط خوبی در جدول رده‌بندی نداشتیم و  توانستیم تیم را از آن شرایط نجات دهیم. سال بعد از آن هم به دلیل تفاضل گل قهرمان نشدیم و سپس در فصل بعد ما به قهرمانی در لیگ ایران رسیدیم. همین طور توانستیم به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یابیم. امسال ما فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شدیم ولی متاسفانه داور چینی در بازی رفت فینال قضاوت ضعیفی داشت.

وی گفت: گل دوم کاشیما آنتلرز آفساید بود که مشخص شد که داور به اشتباه قضاوت کرده و همین طور درباره دو کارت زرد به سیامک نعمتی هم داور اشتباه کرد. در بازی برگشت من تنها 13 بازیکن در اختیار داشتم و ما نتوانستیم بازی را برگردانیم. باشگاه ما از شرایط خوبی برخوردار نبود.وی ادامه داد: ما در یک سال سه رییس داشتیم و همین طور با محرومیت از سوی فیفا روبرو شدیم و پنج بازیکن اصلی تیم‌مان را نیز از دست دادیم. همین ها کار ما را سخت کرد. تیم‌های دیگر در آسیا شرایط خیلی متفاوتی دارند. باشگاه السد قطر یک میلیون یورو در ماه به گابی می پردازد و ژاوی را در اختیار دارد. این دو بازیکن به تنهایی دو برابر تمام بازیکنان من پول دریافت می‌کنند.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه‌ صحبت‌های خود، گفت‌: من افتخار می‌کنم که در سال 2006 به همراه تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی حضور داشتم و در حال‌ حاضر سرمربی معروف‌ترین تیم ایران هستم. من شهروند افتخاری اینجا محسوب می شوم.

ایوانکوویچ هم‌چنین درباره اختلاف نظرش با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، گفت: ما قهرمان ایران هستیم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم ولی آنها تنها دو بازیکن از تیم من را به تیم‌ ‌ملی دعوت کرده‌اند. علیرضا بیرانوند و احمد نوراللهی. کی‌روش نمی‌خواست فینال لیگ قهرمانان آسیا را ببیند و وقتی ما به کاشیما باختیم و قهرمان آسیا نشدیم یکی از اعضای کادر او در تیم‌ ‌ملی، پیروزی کاشیما را جشن گرفت. او امروز خوشحالی ژاپنی‌ها را جشن می‌گیرد و فردا تیمی را در بیروت تمرین می‌دهد.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه‌ افزود: کی‌روش متوجه شده که غیر از من، کرانچار یا وینگو بگوویچ هم نمی‌توانند فوتبال را به دیگران بفروشند. در ایران فقط مربیان کروات موفق بوده‌اند (استانکو، تومیسلاو ایوویچ، میرسلاو بلاوژیچ، زلاتکو کرانچار، فرانچیچ، وینگو بگوویچ و میاچ) مربیان دیگری هم مثل مصطفی دنیزلی یا جان توشاک و خیلی‌های دیگر هم بوده‌اند که موفق نبودند و اخراج شده‌اند. فکر می‌کنم کی‌روش هم همین طور باشد.

سرمربی پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: من واقعا نمی‌دانم چقدر کت و شلوار و پیراهن دارم. فقط آنها را اتو می‌کنم و نگه می‌دارم. هر وقت که خیلی ناراحت و یا خوشحال هستم برای خودم پیراهن و کت و شلوار می‌خرم. در 64 سالگی بدون بوتاکس به تمرین زیاد فکر می‌کنم و شرایط خوبی دارم.ایوانکوویچ تنها مربی است که در سه کشور کرواسی، چین و ایران توانسته است به قهرمانی دست یابد. او البته بعد از قهرمانی در چین و کرواسی از سمت خود اخراج شد. او در همین رابطه گفت‌: من مرد جنجالی و درگیری نیستم و هیچ لابی ندارم و درباره اخراج من از دینامو همین ها را می‌توانم بگویم. برنامه‌های زیادی برای دینامو داشتم که می خواستم این تیم را در اروپا قدرتمند کنم ولی آقای مامیچ آن طور که باید برنامه‌های ما را پیش نبرد ولی من تمام اینها را فراموش کرده‌ام.

برانکو ایوانکوویچ در تیم‌های باشگاهی کرواسی، چین، عربستان، امارات و ایران کار کرده است و در هر جا که لازم بوده از مربیان کروات بهره برده است. می‌توان گفت‌ او بیش از 15 میلیون یورو برای کرواسی ارز آوری کرده است. برانکو در همین رابطه گفت‌: تشکر می‌کنم که به این موضوع اشاره کرده‌اید. هیچ کسی تا به حال به این مساله توجهی نکرده بود.البته من یک مجموعه ورزشی هم در کرواسی ساخته‌ام به ارزش شش میلیون یورو، خوشحال هستم که خیلی از افراد در آن جا کار می‌کنند. این مرکز به دنبال سودآوری نیست. خوشحال هستم که باعث اشتغال چندین نفر شده‌ام و همین طور مرکزی برای ورزشکاران ایجاد شده است.
مرجع : ایسنا