به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۶۵۲۳۳
اظهارات نماینده شوش درباره کارگران نیشکر هفته‌تپه

وضعیت معیشتی ۵۰۰۰ کارگر را دریابید

گروه جامعه: امروز چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷؛ تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه در مقابل فرمانداری شوش در هفدهمین روز اعتصاب ادامه يافت و نماینده مردم شوش و هفت‌تپه در مجلس گفت: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورت‌های چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده است.
وضعیت معیشتی ۵۰۰۰ کارگر را دریابید
اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در حالی قدم به هفدهمین روز خود گذاشت که معترضین با تحصن در مقابل فرمانداری شهرستان شوش و رایزنی‌های وکیل و نمایندگان کارگران با مسئولین این شهرستان، خواهان آزادی همکاران خود شدند. به گزارش امتداد، اعتراضات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، امروز از ساعت ۸:۳۰ صبح با حرکت معترضین و همراهی بازاریان شوش به سمت فرمانداری این شهرستان آغاز شد و در این بین، خانواده‌های اسماعیل بخشی، مسلم آرمند، محمد خنیفر و سیدحسن فاضلی به جمع معترضین ملحق شدند.

در این تجمع بیش از ۲ هزار نفری کارگران، عنوان شد که تا زمان آزادی کارگران زندانی، تحصن در مقابل فرمانداری شوش ادامه خواهد یافت. پس از این تحصن، از سوی فرمانداری در پیامی از جمعیت معترض خواسته شد تا با عدم حرکت به سمت مرکز شهر، فضا را برای به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها فراهم کنند. همچنین معلمین شهرستان شوش نیز در پیامی اعلام کردند که در صورت عدم آزادی کارگران زندانی تا پایان وقت اداری امروز، فردا (پنجشنبه) در حمایت از مطالبات کارگری نیروهای شرکت هفت‌تپه، به همراه خانواده‌های خود جمع متعرضین ملحق خواهند شد.

به گفته مسئولین محلی و نمایندگان کارگران، اقدامات لازم برای پرداخت حقوق معوقه در مرداد امسال، با حضور نماینده حسابداری شرکت نیشکر هفت‌تپه در بانک انصار شهرستان شوش در حال انجام بوده و کارگران منتظر خروجی و نتیجه این اقدام هستند.

به گزارش ایسنا، سیدراضی نوری در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار زمین در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و امروز در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش خود برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه به سر می‌برند. امروز آنان با درد و آه اعتصاب کرده‌اند تا مظلومیت خود را در خلاء مدیریت کارآمد این شرکت عظیم را فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک به صداهای گرفته‌شان توسط مسؤولان داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌هایشان روشن شود.

نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورتهای چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده و باید چاره‌ای اساسی انجام شود تا معاندان نظام اسلامی فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند. اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد دلیلش  تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگر امروز نظم و انضباط در شهرستان شوش به هم خورده و دل مردم را آزاده کرده به خاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکشی است که شرمنده زن و بچه خود، پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به زندگی خود ندارند. آقای رییس‌جمهور از سال ۱۳۹۴ تنش‌های کارگری، این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده و دود تبعات آن را خانواده‌های کارگران زحمتکش هفت‌تپه و شهرستان شوش تحمل کرده‌اند. آقای رییس‌جمهور سکوت جایز نیست. فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند، فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که این گونه ۱۵ روز در چرخه‌های بی‌تفاوتی له شوند.

وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور وضعیت معیشتی ۵۰۰۰ کارگر را دریابید. امیدوارم امروز صدای این طبقه مظلوم و زحمتکش که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند، بشنوید و تا تشکیل کارگروه تخصصی از وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، تعاون، جهادکشاورزی و نمایندگان کارخانه کشت و صنعت نیشکر آن را تحت حمایت دولت قرار داده تا خلاء مدیریتی پوشش داده شود و در تولید محصول استراتژیک شکر وقفه ایجاد نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوقه به کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نباید اجازه وارد شدن لطمه به تولید و اقتصاد کشور را داد. بنده به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت بزرگ مادر هستند و بر طبل تفرقه می‌کوبند و آرامش مردم را فدای زیاده‌خواهی خود می‌کنند و آبرو و حیثیت کارگران را محترم نمی‌شمارند هشدار می‌دهم که «کوتاه نمی‌آیم». به عزیزان سرمایه‌گذاری که دغدغه آنان اشتغالزایی،  بهبود تولید  و افزایش بهره‌وری است، سر تعظیم می‌گذارم و از آنان می‌خواهم تمام افراد حاشیه‌ساز را کنار بگذارند و با حفظ یکپارچگی شرکت به همراه کارگران به توسعه شرکت ادامه دهند. نماینده مردم شوش در مجلس خطاب به کارگران این شرکت توصیه کرد: از همه کارگران زحمتکش بابت صبوری تشکر می‌کنم و دستان پینه بسته شما را می‌بوسم.