به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۶۵۲۴۲

خیز طلا برای عقب‌نشینی تامرز۱۲۰۰دلار

گروه اقتصادی: قیمت طلا روز چهارشنبه بدنبال رشد ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.
خیز طلا برای عقب‌نشینی تامرز۱۲۰۰دلار
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۲۰.۳۶ دلار رسید.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۲۲۰.۷ دلار ایستاد.دلار روز چهارشنبه که سرمایه‌گذاران با تشدید نگرانی‌ها نسبت به ضعف رشد اقتصاد جهانی و تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، دارایی‌های پرریسک را رها کرده و به سوی ارزهای مطمئن روی آوردند، در برابر ارزهای رقیب قوی‌تر ظاهر شد.شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از این که در معاملات روز سه شنبه حدود ۰.۷ درصد رشد کرد، ثابت بود و از ۹۶.۰۴۲ واحد که بالاترین رکورد دو هفته گذشته بود اندکی فاصله گرفت.شاخص‌های سهام آسیایی تحت تاثیر ریزش روز سه شنبه وال استریت، روز چهارشنبه کاهش پیدا کردند.

به گفته هلن لو، تحلیلگر "آرگونات سکیوریتیز"، رشد ارزش دلار آمریکا همچنان مانعی برای رشد قیمت طلا خواهد بود که به دلار قیمت گذاری می‌شود. در کوتاه مدت سرمایه‌گذاران به مشکلات بازارهای سهام توجه خواهند داشت و این امر از قیمت طلا حمایت می‌کند.طلا حدود ۱۰ درصد از اوج قیمتش در آوریل کاهش قیمت پیدا کرده زیرا سرمایه‌گذاران در مواجهه با جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخهای بهره آمریکا، خرید دلار را ترجیح داده‌اند.سرمایه‌گذاران منتظر نشست رهبران گروه ۲۰ در اواخر ماه جاری هستند که در آرژانتین برگزار می‌شود و انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی در حاشیه این نشست درباره اختلافات تجاری دوجانبه گفت و گو کنند.

دولت ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد چین در اصلاح شیوه‌های تجاری غیرمنصفانه خود که در قلب دعوای تجاری آمریکا و چین قرار دارد، کوتاهی کرده است.به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در محدوده ۱۲۱۱ دلار را تست کند و احتمال شکسته شدن پایین این قیمت و عقب‌نشینی طلا تا مرز ۱۲۰۲ دلار وجود دارد.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۴.۲۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۱۴۰.۷۰ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۴۱.۱۰ دلار رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا