به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۱۶۶۰۵

فینال‌تمام‌ایرانی‌رقابتهای‌کشتی‌فرنگی‌جهان

گروه ورزشي: کشتی‌گیر ایرانی تیم ملی آذربایجان به دیدار نهایی وزن 84 کیلوگرم راه یافت تا با طالب نعمت‌پور نماینده ایران مواجه شود.
فینال‌تمام‌ایرانی‌رقابتهای‌کشتی‌فرنگی‌جهان
در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان سامان طهماسبی که در وزن 84 کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان کشتی می‌گیرد موفق شد در دیدار نیمه نهایی خود رامی هیتانیمی از فنلاند را شکست دهد و به فینال راه یابد. نکته جالب اینجاست که در این وزن طالب نعمت‌پور از ایران به فینال راه یافته و دو ایرانی باید فینال وزن 84 کیلوگرم را برگزار کنند. طالب نعمت‌پور با پیروزی در دیدار نیمه نهایی وزن 84 کیلوگرم، مقابل دامیان یانیکوفسکی دارنده مدال برنز المپیک از لهستان با نتیجه 5 بر 2 به دیدار نهایی راه یافت.

نعمت‌پور پیش از این توانسته بود خوزه برازون از ونزوئلا (8 بر صفر)، جاوید حمزاتاو از بلاروس (6 بر صفر) و نورسلطان تورسینف از قزاقستان (8 بر صفر) شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد.

۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۰:۲۵
یاد امیر کبیر ها و ستار خانها و میرزا کوچک خانها و رئیس علی دلواریها....بعد سامان طهماسبی!! واقعن پول می ارزید به وطن فروشی؟ به فرزندانش که در آینده سر افکنده خواهند بود چه خواهد گفت؟ (131998)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۱:۲۰
چرا بهش میگی وطن فروش؟ مگه با اسلحه ایستاد روبروی کشورش؟
دوست داشت که ازین کشور بره. باید از شما اجازه میگرفت؟
هروقت با اسلحه ایستاد جلو مردم کشورش، بعد بهش انگ خائن بودن بزن برادر گرامی (132032)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۲:۱۰
وطن فروشی فقط گرفتن اسلحه و روبروی ملت خودی وایستادن نیست. آدم وقتی برای کشور دیگری غیر کشور خودش مبارزه می کنه کدوم غیرتش به جوش میاد ؟ مگر ارزشمند ترین غیرتها و تنها ترین غیرت جز برای وطن خودش است؟ (132053)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۳۰
دوست عزیز. شما هزینه های زندگی ایشون رو تامین کن تا بیاد برای کشور خودش کشتی بگیره (132160)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۲:۱۳
مگه فقط به هر کی با اسلحه وایسته جلوی کشورش میگن وطن فروش؟بازم اون کسی که با اسلحه با کشورش جنگ میکنه هدفی جز پول داره.مگه الان جلوی کشورش واینستاده؟حتما باید تفنگ داشته باشه؟من خودم آذریم و یکی از همشهریام هم تو 120 کیلوگرم واسه آذربایجان کشتی میگیره.اما من به اینا وطن فروش میگم.چرا؟چون یه ذره تلاش نکردن که خودشونو به مربی ثابت کنن.چون پیرهن کشورشون اونقد براشون بی ارزشه که برای رسیدن بهش نه تنها تلاش نمیکنن بلکه حاضرن در ازای پول اونو کنار بزارن و پیرهن یه کشور دیگه بپوشن.حالا نمیدونم اسم این رو شما چی میزارین (132059)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۰۷:۳۳
آذری عزیز آذربایجان شوروی و حتی گرجستان و ارمنستان و در سوی دیگر دریای کاسپین تا خوارزم ایران تاریخی بزرگ هستند. اگر دولت های این کشورها خودشون رو از ایران جدا می انگارند، فرهنگ و گذشته این سرزمین ها با ما یکی است کمونیست ها هفتاد سال کار کردند نتونستند این گذشته رو پاک کنند پس اینجوری نگاه کنیم که طهماسبی در بخش دیگری از ایران فرهنگی یا ایران تاریخی داره به زندگی خود ادامه میده اونجا هم وطنشه اینجا هم وطنشه (132234)
بهزاد
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۳:۱۶
این همه ایرانی تو کشورهای دیگه مشغول فعالیتهای جورواجور هستند خیلیهاشون هم موفق هستن یعنی همشون سرافکندن چ.ن برای یه کشور دیگه تلاش میکنن؟نایب قهرمانی جهان سرافکندگی نمیاره ناتوانی در براوردن نیازهای ابتدایی بچه هاس که سرافکندگی میاره. سو استفاده از اسامی بزرگان برای قضاوت در مورد دیگران کار درستی نیست اگه بین بدبختی و دربدری توایران وشرایطی تو یه کشور دیگه که بتونی تا نایب قهرمانی جهان پیش بری، ایران رو انتخاب کردی میتونی در مورد دیگران هم اظهار نظر کنی و البته هیچ وقت تاکید میکنم هیچ وقت حق توهین به دیگران رو نداری (132120)
naser
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۰۱:۲۲
واقعا دلم گرفت از اينكه يه هموطن تو فينال به اسم يه كشور ديگه كشتي گرفت يعني اگه سامان ميبرد پرچم آذربايجانو ميبرد بالا باهاش دور افتخار ميزد؟ نه برادر اين رسم غيرت نيست . ولي ميگن كه چون سامان بد جور به پول نياز داشته و فدراسيون بهش كمك نكرده رفته آذربايجان .از كشتي كه روح پهلواني داره بعيده اين كارا به نظرم تلخي فينال اينجا بود كه طالب اومد پيشوني سامانو بوسيد.دلم گرفت كه يه ايراني ... نميشه گفت بي غيرت يا وطن فروش ... (132203)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۱:۲۷
متاسفم براي اين كشتي گير . همين . (132037)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۱:۳۳
با محمد بنا اين طور رفتار شدكه رفت ديگر واي به حال طهماسبي... (132040)
ایران
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۱:۳۵
سامان واسه این برای آذربایجان کشتی گرفت چون انقدر ماشالله ما کشتی گیرامون زیادنو همشون یکی از یکی بهترن رفت که نشون بده لیاقت بیش از اینارو داره ! (132041)
عليرضا
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۱:۵۷
شكمت سيره مثل اينكه
ناز شصتش
فدارسيوناي ايران قدر قهرماناشو نمي دونه تاوانشو بايد ورزشكارا بدن؟؟ (132048)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۲۲:۵۵
در پی حق خوری های مداومش در تیم ملی ایران با توجه به موفقیت هایش در زمان پوشیدن دوبنده تیم ایران مجبور به پوشیدن لباس تیم ملی آذربایجان شده بود. (132104)