به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۶۷۳۷۱

احتمالا کارت سوخت از دی ماه می‌آید

گروه اقتصادی: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: ظاهرا از اواسط دی ماه احیای کارت‌های سوخت اجرایی خواهد شد و می توانیم آثار آن را در حوزه ساماندهی قاچاق سوخت بسنجیم.
احتمالا کارت سوخت از دی ماه می‌آید
علی بختیار در رابطه با زمان اجرایی شدن استفاده از کارت‌های سوخت، بیان کرد: در رابطه با احیای کارت هوشمند سوخت، امکاناتی در اختیار وزارت نفت بود و وزات نفت تصمیم گرفت از این امکانات استفاده کند و مجلس در این زمینه دخالتی نداشت، اما اگر دولت بخواهد تصمیمی در رابطه با افزایش قیمت سوخت و دو نرخی کردن آن اتخاذ کند حتما باید با اجازه مجلس باشد.وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت برای احیای کارت سوخت نیازی به اجازه مجلس نداشت، اظهار کرد: مجلس مخالفتی با احیای کارت‌های سوخت ندارد چراکه این طرح احتمالا می تواند موضوع قاچاق سوخت را ساماندهی کند. ظاهرا از اواسط دی ماه احیای کارت‌های سوخت اجرایی خواهد شد و می‌توانیم آثار آن را در حوزه ساماندهی قاچاق سوخت ببینیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: با اجرایی شدن احیای کارت‌های سوخت مشخص خواهد شد که قاچاق 10 الی 20 میلیونی سوخت با این اقدام کنترل می‌شود یا خیر و ما با توجه به نتیجه این طرح می‌توانیم در بودجه 98 تصمیم مناسبی در زمینه مدیریت سوخت اتخاذ کنیم.بختیار خاطر نشان کرد: زمانی که از سوی دولت برای احیای کارت‌های سوخت مطرح شده احتمالا اواسط دی ماه است. طرح های کمیسیون انرژی در رابطه با ساماندهی مصرف و قاچاق سوخت در کشور با وجه به فرارسیدن فصل بودجه در قالب بودجه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کارت سوخت