به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۶۷۴۸۶

درحواست مجلس برای آزادی کارگران اهواز

گروه سیاسی: نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزرای کشور اطلاعات و دادگستری خواستار آزادی کارگران بازداشت‌شده شرکت گروه ملی - صنعتی فولاد اهواز شدند.
استاندار خوزستان امروز در جمع کارگران: پیگیری مشکلات کارگران گروه ملی فولاد در دولت هستیم
استاندار خوزستان امروز در جمع کارگران: پیگیری مشکلات کارگران گروه ملی فولاد در دولت هستیم
در همین حال، استاندار خوزستان در جمع کارگران در محل این شرکت گفت: همه تلاش خود را برای حل مشکل گروه ملی فولاد بکار گرفته ایم و موضوع گروه ملی در هیات دولت و وزیران در حال پیگیری ویژه است. غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مشکلات شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در جمع کارگران در تالار این شرکت با بیان این‌که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این شرکت بکار گرفته‌ایم، اظهار کرد: حتی یک لحظه شما را جدا از خود ندانسته‌ایم و در جریان تمام مسایل و مشکلات این شرکت با جزییات آن هستم و به دنبال احقاق حق شما هستیم. وی ادامه داد: باید چرخ شرکت به حرکت در آید و تلاش کنیم تا این عقب ماندگی‌ها جبران شود. شریعتی تصریح کرد: باید خط تولید شرکت کار کند تا بتواند مشکلات خود را رفع کند و نیازی به دیگر شرکت‌ها نداشته باشد. وی افزود: پیگیری‌های زیادی برای شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران صورت گرفته و تا رفع مشکل این شرکت تلاش می‌کنیم.

«کسری غفوری» مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم در این جمع با بیان اینکه هیچ مافیایی نمی تواند خللی در شکوفایی مجدد کارخانه انجام دهد گفت : کارت بازرگانی برای فروش محصولات فولاد و صدور آن در مراحل پایانی است و این اقدام مناسبی برای احیای مجدد کارخانه است. وی تصریح کرد: طرحی برای اورهال دوساله کارخانه با اعتبار بیش از 700 میلیارد تومان آماده شده است که در صورت موافقت و اجرا، کارخانه به روزهای اوج باز می گردد.
 
تعداد کارگران بازداشتی اهواز به ۴۱ نفر رسيد
به گزارش برخی منابع کارگری، بازداشت کارگران گروه‌ ملی‌صنعتی فولاد اهواز دیشب هم ادامه داشته و  طي دوشب گذشته تاکنون تعدار بازداشت‌شدگان به ۴۱نفر رسیده است.  میثم‌علی قنواتی، عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی‌ عبیات، -غریب حویزاوی، کریم سیاحی، حامد باصری، حافظ کنعانی، حامد جودکی، حسین داودی ،کاظم حیدری، یاسر ابراهیمیان، مجید جنادله، کوروش‌ اسماعیلی، علی عقبا، محسن بلوطی، محمد پورحسن، محسن بهبهانی، حبیب طباطبایی، جاسم رومزی، علی اتمامی، علی جوادپور، جواد غلامی، عبدالرضا دستی، احمد سیدنور، فریبرز شیخ‌رباط، احسان یوسفی، بهزاد علیخانی، احمد باوی، آرش محمدپور، میثم آل‌مهدی، مصطفی موسوی، مجید موسوی، امیر دهقان، مجید جلالی، حسین عساکره و بهزاد شهبازی، کارگران بازداشتی هستند. در بیش‌از یک‌ماه گذشته، کارگران گروه‌ ملی‌صنعتی فولاد اهواز در اعتراض به عقب‌افتادن حقوق‌های‌شان و نیز خوابیدن کار کارخانه به‌سبب نبود مواد لازم، دست‌ به اعتصاب و نیز راه‌پیمایی در اهواز زده‌اند.