به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۶۹۵۰

قسمت آخر سریال «دکستر» رکورد زد

گروه فرهنگ و هنر: قسمت پایانی فصل هشتم و آخر «دکستر» یکشنبه شب روی آنتن شبکه شوتایم رفت و رکورد بینندگان این شبکه را شکست.
قسمت آخر سریال «دکستر» رکورد زد
حدود 2.8 میلیون نفر قسمت آخر سریال «دکستر» را تماشا کردند، این درحالی بود که پخش سریال همزمان با پخش مراسم جوایز اِمی بود. («دکستر» برخلاف شش سال گذشته در هیچ رشته‌ای نامزد این جایزه نبود.) این رقم بالاترین آمار بینندگان یک سریال برای شبکه شوتایم است. البته آمار قسمت آخر «دکستر» در برابر مراسم جوایز امی بسیار پایین است. مراسم امی از شبکه غیرکابلی سی‌بی‌اس پخش شد و به رکورد 17 میلیون بیننده رسید. سریال «بریکینگ بد» برنده جایزه بهترین سریال درام شد. سریال «دکستر» درحالی پس از هشت فصل موفق به پخش خود پایان داد که با نقدهای مثبت و منفی روبرو شد.

فریزر مور، منتقد آسوشیتدپرس این قسمت را «ضعیف‌ترین پایان از زمان سریال سینفیلد» توصیف کرد و نوشت: «کاش تهیه‌کنندگان و نویسندگان با همان دقتی سریال خود را خاتمه می‌دادند که قهرمان قاتل‌شان آدم‌ها را می‌کشت.» بیلی گریفتر، منتقد تلویزیونی هم درباره قسمت آخر نوشت: «ضربه نهایی بر میخ تابوت سریالی که زمانی خیلی خلاقانه بود. قسمت آخر سریال نشان می‌دهد نویسندگان هیچ ایده‌ای برای تمام کردن داستان خود نداشتند و قسمت آخر خالی از هر خلاقیتی بود. قسمت آخر معرکه نبود، اما حتما از آن اپیزودهایی می‌شود که مردم سال‌ها درباره‌اش حرف می‌زنند و با اشاره به آن به نویسندگان توصیه می‌کنند بهتر است سر وقت به سریال‌هایشان پایان دهند.»

این درحالی است که منتقد انترتینمنت ویکلی قسمت آخر را «بهترین اپیزود «دکستر» در چند سال اخیر توصیف کرده» و نوشته: «با توجه به اپیزودهای سریال در یکی دو سال اخیر و چند قسمت آخر، من واقعا تحت تاثیر ظرافت‌های و تاثیرگذاری این اپیزود قرار گرفتم.» کوری بارکر، منتقد سایت تی‌وی هم نوشت: «آن‌هایی که واقعا از ته دل «دکستر» را دوست داشتند حتما از این اپیزود لذت برده‌اند. برای کسانی هم که فصل آخر را دوست نداشتند، قسمت آخر چیزی نبود که آن را مزخرف کند.»

سریال «دکستر» داستان دکستر مورگان، مسئول خون‌شناسی پلیس میامی است که در شب‌ها مجرمان فراری از چنگال قانون را به قتل می‌رساند. او در فصل هشتم وارد پرونده‌ای مخوف می‌شود که در آن قاتل بخشی از مغر قربانیان را جدا می‌کند، قاتل بعدا از طریق یکی از دوستان قدیمی ناپدری دکستر با او تماس می‌گیرد و در این بین دکستر باید با خواهرش که پلیس است و از راز او باخبر شده کنار بیاید. فصل هشتم سریال «دکستر» با رشد 13 درصدی بینندگان همراه بود و هر هفته رکورد بینندگان سریال شکسته می‌شود. به گفته مسئولان شبکه شوتایم هر قسمت سریال با احتساب پخش مجدد و پخش اینترنتی 6.4 میلیون نفر بیننده داشت، درحالی که این رقم در فصل گذشته سریال 6.1 میلیون نفر بود.
مرجع : خبرآنلاین

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۵:۴۴
به یرکینگ بد نمی رسه ...عمرا (135069)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۰۵
خیلی بد تموم شد! کلا 4 فصل اولش خیلی بهتر بود (135088)
آسیابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۱۶:۲۰
من فعلا قسمت ششم از فصل هشتم رو دیدم
خیلی خیلی جذابه (135106)