به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۱۶۹۷۱۶
جعفر منتظری: بخشی دروغ گفته و از او شکایت هم شده است

دادستان: او کارگر عادی نیست، نه شکنجه‌ای در کار بوده نه کتکی

گروه سیاسی: دادستان‌ کل‌ کشور گفته است، اسماعیل بخشی، از نماینده‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه، «به سبب جرم‌هایی بازداشت‌شده‌بوده و برای تحقیق به مراکز مربوط برده‌شده اما طبق تحقیقات هیات دادستانی، شکنجه یا ضربت‌وشتم خاصی رخ نداده است.»
دادستان: او کارگر عادی نیست، نه شکنجه‌ای در کار بوده نه کتکی
حجت‌الاسلام جعفر منتظری، افزود: بخشی با هدف‌های سیاسی، با انگیزه‌های خاص و احتمالا برای پوشش دادن به جرم‌ها و ارتباطاتی که با برخی جاها داشته، ماجرای شکنجه را مطرح کرده است. برخی دستگاه‌ها نیز ازاین فرد بابت اتهامی که به مسوولان امنیتی و قضایی زده شکایت کرده‌اند که به‌طور دقیق رسیدگی می‌شود.» منتظری گفت: ادعاها با هدف سیاسی مطرح شده. این فرد کارگر عادی و معمولی نبوده و به لحاظ ارتباطاتی که داشته و جرایمی که مرتکب شده برای پوشش دادن جرائمش ادعای شکنجه را مطرح کرده است. خبر از اساس دروغ بوده و هیچ گونه ضرب و جرح و شکنجه‌ای در کار نبوده است.
گفتنی اینكه، اسماعیل بخشی، در اوج اعتراض‌های صنفی کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد و اخیرا در نامه‌ای به وزیر اطلاعات عنوان كرد در بازداشت، شدیدا شکنجه‌ شده است. سپیده قلیان، فعال مدنی كه با بخشی به طور همزمان بازداشت شده بود چند روز پیش اعلام كرد خاضر است در هر دادگاهی شهادت بدهد كه بخشی شكنجه شده است. کمیسیون امنیت‌ملی مجلس و فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس و  نیز رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور (براساس تحقیقات هیات ویژه‌ای که روحانی به خوزستان فرستاده) گفته‌اند که بخشی شکنجه نشده است. فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس گفته بخشی از کتک‌خوردن از ماموران در مسیر انتقال از شوش به اهواز سخن گفته و رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور هم گفته او کتک نخورده بلکه میان او و ماموران در زمان بازداشت‌اش زد‌وخورد درگرفته است. رئيس‌جمهور هم هیاتی را مامور کرد به این ماجرا رسیدگی کنند اما دادستان‌کل کشور که به دستور رئيس‌قوه‌ قضاییه هیاتی را به خوزستان فرستاده‌ بود، می‌گوید نه شکنجه‌ای در کار بوده نه کتکی.