به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۱۷۰۱۴۶

خبر پرس‌تی‌وی، اسباب طنز رسانه‌های ترکیه!

گروه بین‌الملل: تلویزیون دولتی ایران "پرس‌تی‌وی"، پولاد عالمدار بازیگر سریال ترکی "وادی گرگ‌ها" را عامل حمله منبج معرفی کرد. این خبر به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی ترکیه انعکاس یافت.
پولات عالمدار، چهره مشهور سینمای ترک. نام واقعی او "نجاتی شاشماز" است
پولات عالمدار، چهره مشهور سینمای ترک. نام واقعی او "نجاتی شاشماز" است
به گزارش دویچه وله، نجاتی شاشماز، بازیگری که نقش "پولات عالمدار" را در سریال ترکی "وادی گرگ‌ها" بازی کرده یکی از چهره‌های معروف سینمای ترکیه است. این هنرپیشه در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه  مشهور است. این هنرپیشه در سریال "وادی گرگ‌ها" گروگان‌های ترک را از چنگ تررویست‌ها نجات می‌دهد. نجاتی شاشماز قبلا شش سال در آمریکا زندگی کرده و بعد از سریال وادی گرگ‌ها به یک ستاره نامدار سینما تبدیل شده است.
"پرس تی‌وی"، تلویزیون دولتی انگلیسی‌زبان ایران، در خبری به نقل از گروه‌های کرد سوریه او را "عامل حمله ترویستی منبج" معرفی کرد. خبر تلویزیون دولتی ایران ساعاتی بعد به اساب طنز رسانه‌های ترکیه شد و در شبکه‌های اجتماعی این کشور مثل بمب ترکید. به نوشته رسانه‌های ترکیه، تنظیم‌کنندگان خبر برای واقعی جلوه دادن آن، تصویری از برگه هویت این هنرپیشه نیز منتشرکرده و نوشته است که پولاد عالمدار عضو سازمان جاسوسی ترکیه (میت) است. رونامه‌های ترکیه به این رسانه رسمی و دولتی ایران اعتراض کرده و نوشتند که پرس‌تی‌وی با انتشار "خبر دروغ پ ک ک" تلاش کرده که عامل انفجاری منبج را سازمان جاسوسی ترکیه معرفی کند.
حمله انتحاری در شهر منبج روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه (۱۶ ژانویه ۲۰۱۹) رخ داد و در جریان آن چندین نظامی آمریکایی کشته شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما گرو‌ه‌های کرد که کنترل منبج را در دست دارند ادعا کردند که این انفجار از طرف سازمان امنیت ترکیه انجام گرفته است و شش تن از عوامل آن دستگیر شده‌اند. خبر دستگیری عوامل حمله وقتی با عکسی از برگه هویت هنرمند محبوب ترک‌ها منتشر شد باعث خنده و تمسخر شهروندان ترکیه شد و در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد. پرس‌تی‌وی ساعاتی بعد خبر خود را تغییر داد. شماری از کاربران ترک شبکههای اجتماعی این موضوع را بهانه کرده و از دولت خواستند که به ایران اعتراض کند. کاربری به نام "ترور گرچک لری"، در توییتی نوشته که "ایران باید سر عقل بیاد، زیریا خصومت با ترکیه به معنای چاه کندن زیر پای خود است". رسانه‌های ترکیه همچنین نوشتند که پرس تی‌وی تلاش کرده است که این خبر دروغ را واقعی جلوه دهد.
برچسب ها: منبج ترکیه