به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۷۰۱۸۲

عرضه عمومی نسخه تازه اندروید در سال ۲۰۱۹

گروه فناوری: به تازگی جزئیات جدیدی در مورد تازه ترین نسخه از سیستم عامل اندروید به نام اندروید کیو منتشر شده است که نشان دهنده تغییرات اساسی در بخش تنظیمات حریم شخصی آن است.
عرضه عمومی نسخه تازه اندروید در سال ۲۰۱۹
ویدئویی که در مورد این سیستم عامل در فضای مجازی منتشر شده، نشان می دهد امکانات جدیدی در قالب حالت سیاه یا dark mode نیز برای استفاده از گوشی یا تبلت مجهز به این سیستم عامل در نور کم و برای کاسته شدن از آزار چشم در نظر گرفته شده است. البته در این حالت مصرف باتری نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.البته به نظر می رسد گوگل تا قبل از زمان عرضه رسمی این سیستم عامل باز هم تغییراتی را در آن ایجاد کند. آندروید کیو که به Android Pie هم مشهور است، قطعا در سال جاری میلادی در دسترس عموم قرار می گیرد. البته مطابق معمول ابتدا کاربران گوشی های پیکسل گوگل امکان استفاده از آن را خواهند داشت.بر اساس اطلاعات در دسترس قرار است آندروید کیو برای استفاده کاربران گوشی های پیکسل در ماه آگوست در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

در نسخه تازه اندروید به منظور بررسی میزان دسترسی های هر برنامه یا اپلیکیشن هم امکانات گسترده تری در نظر گرفته شده تا از این طریق مشخص شود آیا یک برنامه خاص اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران یا داده های فهرست تماس را برای اشخاص ثالث ارسال می کند یا خیر.همچنین می توان نحوه دسترسی هر اپلیکیشن را در اندروید جدید به اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی برنامه ریزی کرد تا یک برنامه به طور همیشگی یا در ساعاتی خاص به موقعیت مکانی کاربر دسترسی داشته باشد یا این دسترسی هرگز وجود نداشته باشد. اندروید کیو بعد از باز کردن هر اپلیکیشن برای اولین بار این سوال را از کاربر می پرسد. مسدود کردن یا مجاز کردن دسترسی برنامه ها به دوربین و میکروفون و غیره گوشی نیز به همین شیوه ممکن خواهد بود.
مرجع : مهر
برچسب ها: اندروید