به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۱۷۰۵۶۲

افزایش قیمت خودرو این بار در فروش قطعی!

افزایش قیمت خودرو این بار در فروش قطعی!
گروه اقتصادی: شرکت کرمان موتور دعوتنامه تعدادی از خودروهای جک s5 با موعد تحویل آذر ماه سال جاری را منتشر کرد، اما افزایش حدودا 30 میلیون تومانی قیمت نهایی این خودرو علی رغم قیمت قطعی اعلام شده توسط شرکت در قرار داد، صدای اعتراض خریداران را بلند کرده است. بنابر اعلام برخی مخاطبان سایت خودرو (car.ir)، دعوتنامه منتشر شده مربوط به خریدارانی است که در نیمه اول خرداد ماه سال جاری، اقدام به خرید این خودروها با شرایط منتشر شده در بخشنامه شرکت کرمان موتور کرده اند.
1.jpg
طبق شرایط اعلام شده در بخشنامه فوق، این مشتریان خودرو جک s5 اتوماتیک را با قیمت قطعی 115 میلیون و 900 هزار تومان و با پیش پرداخت 50 میلیون تومان ثبت نام کرده اند و طبق قرارداد، می‌بایست مابقی مبلغ خودرو را (حدودا 65 میلیون تومان) پس از کسر سود مشارکت 18 درصدی و جریمه تاخیر 2.5 درصدی، هنگام صدور دعوتنامه پرداخت کنند، اما اکنون در دعوتنامه های صادر شده، کرمان موتور پرداخت حدودا 92 میلیون تومان را از مشتریان درخواست کرده است. که با این حساب، قیمت نهایی خودرو (بدون کسر سود مشارکت و جریمه تاخیر) حدودا 142 میلیون تومان خواهد بود که البته همجنان با قیمت حدودا 200 میلیون تومانی فعلی این خودرو، اختلافی قابل توجه دارد.
2.jpg
برای پی گیری دلیل این افزایش قیمت با کرمان موتور تماس گرفتیم و کارشناسان فروش این شرکت، پرداخت مابه التفاوت ارزی را دلیل این افزایش قیمت اعلام کردند و اظهار کردند این افزایش قیمت با توجه به بند 17 و 18 قرار داد، اعمال شده است.
بنظر می‌رسد این موضوع با توجه به متن بندهای 17 و 18 قرار دادها، توجیه منطقی ای برای این اتفاق بنظر نمی‌رسد و عرفا حل و فصل مسائل ارزی و گمرکی میان شرکت و ارگان های دولتی، بر عهده مشتریان نیست هرچند تفسیر دقیق و قانونی این موضوع قطعا بر عهده مراجع ذی صلاح، سازمان حمایت و .... خواهد بود.
photo_2019-01-21_14-28-26.jpg