به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۱۷۱۰۹۳
مادورو فاقد مشروعیت است

آلمان: مادرو رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا نیست

 گروه بين‌الملل: وزیر امور خارجه آلمان معتقد است، نیکلاس مادورو به عنوان رییس‌جمهوری ونزوئلا مشروعیت ندارد.
آلمان: مادرو رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا نیست
هایکو ماس، اظهار کرد، نیکلاس مادرو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مشروعیت مبتنی بر دموکراسی ندارد. او در جمع قانون‌گذاران آلمان افزود که مادورو رئیس‌جمهوری منتخب ونزوئلا نیست. ونزوئلا نیازمند برگزاری هر چه سریع‌تر انتخاباتی آزاد و عادلانه است. آلمان به همراه فرانسه و اسپانیا ششم بهمن ماه ضرب‌الاجل هشت روزه‌ای را برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا تعیین کرده و هشدار دادند، در غیر این صورت رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور به رسمیت خواهند شناخت. سخنگوی دولت آلمان در توییتی نوشته بود: آماده‌ایم تا گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت به رسمیت بشناسیم. او می‌تواند روند سیاسی را آغاز کرده و با شرکای اروپایی کار کند.

تماس تلفنی ترامپ با رهبر مخالفان ونزوئلا
سخنگوی کاخ سفید از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهوری موقت این کشور معرفی کرده است، خبر داد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و خوآن گوآیدو که خود را رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرده است، امروز (چهارشنبه) با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند که این گفت‌وگو در راستای حفظ تماس‌های مداوم دو طرف بوده است. سندرز اعلام کرد، ترامپ با هدف «تقویت حمایت قاطع از نبرد ونزوئلا برای بازپس‌گیری دموکراسی خود» با گوآیدو صحبت کرده است.
 
در همين حال، نیکولاس مادورو، همتای آمریکایی خود را متهم کرد که فرمان قتل او را صادر کرده است!
او در گفتگو با خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه ادعا کرد که دونالد ترامپ به کلمبیا دستور داده است که او را به قتل برسانند. آقای مادورو گفت: «بی‌تردید دونالد ترامپ دستور قتل من را صادر کرده و به دولت کلمبیا و مافیای کلمبیا دستور داده است تا من را بکشند.» این ادعا از سوی بوگوتا و واشنگتن رد شده است. با این وجود این هفته پس از آنکه تصویری از جان بولتون در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد که نشان می‌داد مشاور امنیت ملی ترامپ یادداشتی با مضمون «اعزام ۵ هزار سرباز به کلمبیا» را در کاخ سفید حمل می‌کرده است، گمانه‌زنی‌ها دربارۀ اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا افزایش یافت.

دونالد ترامپ نیز در یکی از آخرین پیام‌های توییتری خود به شهروندان آمریکا هشدار داد که با توجه به ناآرامی‌های اخیر، از سفر به ونزوئلا خودداری کنند. مادوروی ۵۶ ساله که با بزرگترین چالش حکومتیِ ۶ سال اخیر خود یعنی از زمان جانشینی هوگو چاوز روبروست، در تلاش است علاوه بر وارد کردن اتهاماتی به آمریکا و کلمبیا، با تحت فشار گذاشتن خوان گوآیدو، رهبر مخالفان و رئیس جمهوری خودخواندۀ ونزوئلا که از حمایت آمریکا برخوردار است، کنترل بر کشورش را حفظ کند. دیوان عالی ونزوئلا نیز فرمان ممنوع‌الخروج بودن گوآیدو را صادر و حسابهای بانکی او را مسدود کرده است.