به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۴۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۱۷۲۴۹
برخی گمان می‌کنند جمهوری اسلامی باید همواره در حال مبارزه باشد

ادبیات روحانی مثل‌خاتمی جذاب است

گروه سياسي: قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است، ادبیات روحانی همچون ادبیات خاتمی از جاذبه و منطق بالایی برخوردار است.
ادبیات روحانی مثل‌خاتمی جذاب است
رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا،دستاورد سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در 8 سال گذشته ما شاهد نوعی ادبیات غیرمتعارف در سفرهای خارجی اکثر مقامات دولتی بودیم و همین مسئله موجب مخدوش شدن حیثیت جمهوری اسلامی در جهان شده بود به نظر می‌رسد ادبیات آقای روحانی کاملاً قابل قبول و جهان پسند بود چرا که با عرف دیپلماسی و پروتکل‌های مورد توجه دولت‌ها انطباق داشت.
وی با بیان اینکه اظهارات دکتر روحانی برای افکار عمومی جهان جاذبه داشت، عنوان کرد: وی بدون اینکه حمله مستقیم به دیگر کشورها در بیانات خود داشته باشد و اظهاراتش حالت گزنده به خود بگیرد به شکل منطقی و مستدل مواضع روشن جمهوری اسلامی را در بحث‌های خود مطرح کرد به گونه‌ای که مورد تحسین بسیاری از مقامات خارجی و تحلیل‌گران و خبرنگاران مختلف قرار گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تشبیه ادبیات روحانی به ادبیات سید محمد خاتمی عنوان کرد: آقای خاتمی نیز ادبیات به روز و جذابی داشت که نه سیاستمداران می‌توانستند آن را نقد کنند و نه اینکه در افکار عمومی جهان حالت دافعه داشت. آقای روحانی نیز مشابه سید محمد خاتمی همین ادبیات را به کار برد.
وی با اشاره به اینکه توصیه رهبری انقلاب به "نرمش قهرمانانه" موجب موفقیت دولت در عرصه دیپلماسی شد به گونه‌ای كه ما نوعی انعطاف منطقی در موضع‌گیری‌ها را شاهد بودیم عنوان کرد: در ملاقات وزیر خارجه ایران با وزرای خارجه آمریکا و انگلیس و همچنین در مذاکره‌ای تلفنی با اوباما رئیس‌جمهور امریکا، این انعطاف قابل قبول کاملاً مشهود بود و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد فصل جدیدی را در روابط بین‌الملل بگشاید و با نگاه تازه‌ای به مسائل بنگرد.
منتجب‌نیا افزود: در مجموع من معتقدم سفر نیویورک سفر پرباری بود و پیام‌های مختلفی برای جهان داشت که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها مؤثر واقع شود. از همه مهمتر اینکه تصمیم‌گیری‌ها و نگاه مسئولان در سازمان ملل، آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت می‌تواند متأثر از همین منطق جدید باشد.
وی درخصوص انتقادات تند برخی افراطیون نسبت به مواضع دکتر روحانی در سفر نیویورک نیز خاطر نشان کرد: افرادی که در برابر این نوع گفتمان روحانی برآشفته می‌شوند و مواضع منفی از خود نشان می‌دهند دو دسته هستند که گاهی نیز این دو گروه در یکدیگر ادغام می‌شوند اول کسانی هستند که اساساً دارای اندیشه افراطی و تهاجمی هستند و حیات خود را در دعواها می‌بینند و گمان می‌کنند جمهوری اسلامی باید همواره در حال جنگ و مبارزه باشد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این عده که با آرامش مخالفند همواره به دنبال ساختن دشمنی فرضی هستند و دنیا را یک جبهه جنگ فرض می‌کنند که در آن خبری از صلح و سازش نیست در حالی که این یک اندیشه انحرافی است که در طول تاریخ همواره وجود داشته و عده‌ای همیشه و اساساً با لبخند مردم مخالف هستند. این عده به نام اندیشه‌های سیاسی دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند که بنده آنها را خوارج دوران خودمان می‌دانم که کاملاً از مسیر اسلام فاصله گرفته و دین و مسلکی انحرافی اتخاذ کرده‌اند.
وی با اشاره به افراطیون گروه دوم نیز گفت: این عده در سایه اندیشه انحرافی گروه اول به دنبال منافع مادی خود هستند و جزو افرادی‌اند که می‌خواهند همواره از آب گل‌آلود ماهی بگیرند چرا که در صورت وجود صلح و آرامش نمی‌توانند اختلاس، سوءاستفاده و دلالی خود را بویژه در عرصه بین‌المللی داشته باشند بنابراین همواره به دنبال این هستند که روابط ایران با سایر کشورها دچار تنش شود و خود واسطه تجاری جمهوری اسلامی باشند تا ثروت‌های میلیاردی به جیب بزنند.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه این دو گروه افراطی با هرگونه ندای صلح‌طلبانه مخالف هستند، گفت: این افراد همواره می‌خواهند کسانی روی کار بیایند که مثل گذشته با مواضع غیرمنطقی جهان را علیه اسلام و جمهوری اسلامی برانگیزنند چه بسا که مخالفین مواضع دکتر روحانی از هر دو دسته این افراطیون باشند.
وی افزود: راه‌حل برخورد با چنین افرادی این است که مسئولان جمهوری اسلامی مواضع شفاف و روشن اعتدالی خود را اعلام کنند و چهره این افراد تندرو را برای مردم افشا نمایند تا بتوان به راحتی مواضع آنها را به چالش کشید. وقتی مسئولان عالی‌رتبه کشور علیه چنین افرادی موضع بگیرند این افراد دیگر به خود اجازه تخریب دیگران را نمی‌دهند.

ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۲۷
قبول دارم دکتر روحانی هم ادبیات زیبایی دارن؛ولی ادبیات و بیان آقای خاتمی یه چیز دیگه اس و هیچ کدوم از سیایت مدارای ایران رو نمشه با ایشون مقایسه کرد. (138808)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۳۴
دقیقا (138949)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۰۵
آفرين خاتمي غير قابل تكراره (138980)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۱۶
نه خاتمي خدائيش خيلي خيلي جذابه، اصلا يه چيزه ديگه ست، خوش به حال اطرافيانش (138831)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۳۹
الانه غیور مردان بهاری بریزن اینجا و متن رو نخونده بنویسن
سید عزیزم
چه زیبایی خاتمی
به به سید
بعد یه سری هم بگن
روحانی مچکریم
روحانی مچکریم
بعد هم با اقدام بسیار شجاعانه این کامنت رو منفی بارون کنند (138844)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۰۵
نه پس دوست داری بگیم درود بر معجزه هزاره سوم احمدی نژاد.این خوبه؟ (138979)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۱۹
ارزش پاسخ نداری. (138991)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۲۰
چيه تو با زيبايي خاتمي مشكلي داري؟ خدا زيباش آفريده ديگه دست ما نيست كه (138992)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۴۸
سلام عزيز
انتقادت به جا بود ولي الان يه منفي بهت مي زنم (139001)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۲:۰۵
میدونم واست سخته ببینی اکثریت مردم طرفدار خاتمی روحانی هستند کمی فکر کنی جای دوری نمیره (139018)
یه مـــــــرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۵۲
خاتمی مردی تکرار نشــــــــــدنی. روحانی بابت اینکه آبروی مارو در نیویورک خریدی مچکریم. (138850)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۹:۲۹
روحانی رئیس جمهوری در تراز ملت ایران ... هشت سال گرفتار کیا بودیم خدایا؟ قول میدم از این به بعد همیشه رای بدم. (138860)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۹:۴۵
با آرزوی رفع حصر دبیر کل حزب اعتماد ملی جناب کروبی (138865)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۹:۵۶
درود بر مبتکر گفتگوی تمدن ها (138868)
ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۲:۳۸
چون منتخب واقعی مردم اند . . . (138925)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۳۲
خاتمی گلی است که نمونه نداره. تکه ، همه چیز با همه ، محبوب دله
روحانی هم خیلی دلنشین و منطقی صحبت می کنند و حرفاش خودمونی و دلنشینه اما:
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است. (138945)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۴۵
خاتمی زنده باد روحانی پاینده باد (138959)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۰:۰۲
البته آقای روحانی ذاتا شجاع تر به نظر می رسند (138976)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۶:۱۶
باید قبول کنیم که خاتمی شجاعت و پشت کار روحانیو نداره اینو من نمیگم خیلی از کارشناسها میگن البته زمان بهتر مشخص خواهد کرد . (139051)