به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۷۲۷۲۸
با وجود تحریم‌ها

صادرات نفت ایران افزایش یافت

گروه اقتصادی: صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، به دلیل افزایش خرید برخی از مشتریان، در ژانویه بالاتر از حد انتظار بود و ماه میلادی جاری نیز ثابت خواهد ماند.
صادرات نفت ایران افزایش یافت
 آمار رویترز آیکان و منابع آگاه نشان داد صادرات نفت ایران در فوریه به ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. میزان صادرات ایران در ژانویه بین ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز بود که بالاتر از حد انتظار بود.بر اساس گزارش رویترز، نرخ بالای صادرات نفت ایران روی قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت که خلاف میل اوپک خواهد بود. ایران از شرکت در کاهش تولید اوپک معاف شده است.یک منبع صنعتی که صادرات نفت ایران را رصد می‌کند با اشاره به پایان دوره اول معافیت از تحریم‌های آمریکا در ماه مه، به رویترز گفت: تصور می‌کنم مشتریان پیش از پایان این مهلت نفت بیشتری خریداری می‌کنند.صادرات بالاتر از سوی ایران ممکن است باعث شود آمریکا تلاش‌ها برای کاهش صادرات نفت ایران را تشدید کند با این حال چنین اقدامی بازار را در معرض کمبود شدید عرضه قرار داده و قیمت‌های نفت را به شدت افزایش خواهد داد که خلاف میل واشنگتن است.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، صادرات نفت ایران در فوریه بالاتر از ۱.۱ میلیون بشکه در روز در ژانویه بوده است. منبع صنعتی آگاه در گفت‌وگو با رویترز میزان صادرات ایران در ژانویه را ۱.۳ میلیون بشکه در روز برآورد کرد که نزدیک سطح فوریه است.در هر صورت آمار ژانویه بالاتر از برآوردهای اولیه بوده‌اند. برخی پیش‌بینی کرده بودند که صادرات نفت ایران در ماه میلادی گذشته پایین یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.یک منبع آگاه دیگر به رویترز گفت: صادرات نفت ایران در ۱۰ روز نخست فوریه بالای ۱.۱ میلیون بشکه در روز بوده و روند بالاتر از حد انتظار وی را داشته است.واشنگتن به هشت خریدار بزرگ نفت ایران از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی معافیت صادر کرده که همگی این کشورها در فوریه نفت ایران را خریداری کردند.
مرجع : ایسنا