به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۷۳۳۵۰

کره شمالی لغو تمام تحریم‌ها را می‌خواهد

گروه بين‌الملل: یک مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کره شمالی پیشنهاد کرده است تا در برابر تعطیلی بخشی از فعالیت‌های سایت هسته‌ای یونگ‌بیون، تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه این کشور، به‌جز مجازات‌های مرتبط با سلاح‌های کشتار جمعی، لغو شوند.
کره شمالی لغو تمام تحریم‌ها را می‌خواهد
به گزارش رویترز این مقام که نخواست نامش افشا شود گفت: «با دادن میلیادرها دلار به آن‌ها با لغو تحریم‌ها، ما عملا توسعه سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی را تامین مالی می‌کنیم.» وی افرود: «درباره تعطیلی فعالیت سایت یونگ‌بیون هم دو طرف با یکدیگر اختلاف نظر دارند. کره شمالی پیشنهاد کرد که بخشی از این مرکز تعطیل شود... [در مقابل] ما این کشور را برای مشخص کردن کامل ماهیت سایت تحت فشار قرار دادیم.»
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که دومین نشست سران ایالات متحده و کره شمالی در ویتنام روز پنجشنبه و پس از چند ساعت مذاکره بدون نتیجه به پایان رسید.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از پایان بی‌نتیجه گفت‌و‌گوها در یک کنفرانس خبری درباره دلیل به نتیجه نرسیدن مداکرات گفت:‌ «تمام قضیه راجع به تحریم‌ها بود. آن‌ها می‌خواستند تمام تحریم‌ها کلا ملغی شود و ما نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم.» با این حال ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در یک نشست مطبوعاتی گفت کشورش تنها خواستار لغو آن دسته از تحریم‌ها است که به زندگی مردم مربوط است و کاری به تحریم‌های نظامی ندارد.»