به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۷۳۵۲۱

داوران کارت قرمز به تبریز نمی‌برند؟

گروه ورزشی: تراکتورسازی در دومین بازی خانگی متوالی توانست یکی از مدعیان قهرمانی را شکست دهد و در کورس قهرمانی باقی بماند. تراکتور که در هفته هجدهم استقلال را با یک گل شکست داده بود، جمعه توانست سپاهان بدون شکست را با دو گل ببرد تا فاصله چهار امتیازی‌اش با صدر جدول حفظ شود.
داوران کارت قرمز به تبریز نمی‌برند؟
تراکتور در این دو بازی تیم هماهنگی بود و مشخص شد که لیکنز توانسته به ترکیب اصلی و فوتبال دلخواهش برسد، با این حال هر دو بازی یک نقطه مشترک داشت و آن اعتراض تیم میهمان به تصمیمات داور بود.در بازی با استقلال ضربه زانوی دژاگه به ران نورافکن در حالی که بازی متوقف بود، می‌توانست یک کارت قرمز داشته باشد، ولی اشکان خورشیدی به این بازیکن تنها یک کارت زرد داد و همین بازیکن در نیمه دوم گل برتری تیم میزبان را زد.مدافعان این تصمیم داور اعتقاد داشتند که ضربه اشکان شدت زیادی نداشته، ولی بارها دیده شده که بازیکنان به دلیل ضرباتی آرام‌تر از این خارج از جریان بازی اخراج شده‌اند. مشهورترین نمونه اخراج بکام در جام جهانی به خاطر ضربه آرامی بود که به پای سیمئونه، هافبک آرژانتین زد.
داوران کارت قرمز به تبریز نمی‌برند؟
عملکرد انضباطی پنج تیم مدعی در خانه
سپاهان هم پس از شکست روز جمعه مقابل تراکتور به قضاوت این بازی اعتراض داشت. در نیمه دوم این بازی تکل از پشت ساسان انصاری روی پای مهدی کیانی می‌توانست کارت قرمز داشته باشد. هر دو پای این بازیکن هنگام تکل از زمین جدا شد و ضربه شدت زیادی داشت، ولی داور که از قضا یک بار دیگر خورشیدی بود، به هافبک تراکتورسازی تنها یک کارت زرد نشان داد. تکسیرا مربی سپاهان در نشست خبری به عملکرد خورشیدی اعتراض داشت و به کنایه گفت: «آیا این داور، داور اختصاصی تراکتورسازی است؟»

نوذر رودنیل، کارشناس داوری هم معتقد است که داور در دو صحنه مهم به نفع تراکتور سوت زده، اولی خطای انصاری و دومی اعلام پنالتی روی استوک: «دقیقه 69 ساسان انصاری از تراکتور از پشت به قصد زدن بازیکن سپاهان تکل زد، پای بازیکن را زد و باید مستقیم اخراج می‌شد. همچنین دقیقه 71 پنالتی برای تراکتورسازی گرفته شد، بازیکن تراکتور قبل از این‌که کیانی پای خود را بیاورد خود را روی زمین انداخت و پنالتی سخت‌گیرانه علیه سپاهان گرفته شد.»در فوتبال ایران به طور سنتی استقلال و پرسپولیس متهم به حمایت شدن از سوی داوران هستند، ولی با اتفاقات این دو بازی اخیر حالا تیم‌های میهمان انگشت اتهام را به سمت داوران بازی‌های خانگی تراکتور نشانه رفته‌اند و به نظر می‌رسد در فضای سنگین ورزشگاه یادگار امام داوران حتی در صورت ارتکاب خطاهای خشن از نشان دادن کارت قرمز به بازیکنان میزبان خودداری می‌کنند.

در بررسی بازی‌های خانگی پنج تیم مدعی لیگ مشخص می‌شود که بازیکنان استقلال (صیادمنش مقابل پدیده) و سپاهان (کی‌روش مقابل پرسپولیس) هم در بازی‌های خانگی از زمین اخراج شده‌اند، ولی تراکتور‌ی‌ها در خانه کارت قرمزی نگرفته‌اند. این موضوع برای پرسپولیس و پدیده هم صادق بوده، ولی آنچه باعث می‌شود تراکتور بیشتر زیر ذره‌بین برود، اتفاقات دو بازی اخیر این تیم مقابل استقلال و سپاهان است.رقابت در لیگ هجدهم این روزها به اوج حساسیت رسیده و تنها 4 امتیاز 5 تیم بالای جدول را از هم جدا می‌کند. این یکی از جذابترین ادوار لیگ در سالیان اخیر است و طرفداران واقعی فوتبال دوست دارند تیمی که شایستگی فنی بیشتری دارد به جام قهرمانی برسد. به همین خاطر از دپارتمان داوری انتظار می‌رود در انتخاب داوران دقت بیشتری داشته باشد و اجازه ندهد داورانش مرعوب فضای ورزشگاه‌ها شوند.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: تراکتور سازی