به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۷۴۲۵
سد کردن راه صنعت دیجیتال به بهانه‌های امنیتی، غیرمنطقی است

سد كردن راه آگاهی مردم نشدنی است

گروه سياسي: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر مردم اطلاعات و اخبار خود را از کانال‌های خبری انحصاری دریافت نمی‌کنند و اشتباه است اگر تصور شود می‌توان راه‌های دریافت اطلاعاتی و اخبار صحیح را به مردم سد کرد.
سد كردن راه  آگاهی مردم  نشدنی است
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و جمعی از پیشکسوتان صنعت انفورماتیک، با توجه به آموزه‌های اسلامی و قرآنی تاکید کرد: تعلیم و تزکیه و پرورش انسان دو شاخه مهم رسالت انبیا الهی از حضرت آدم تا خاتم (ص) بوده است و خداوند انسان عالم و جامعه دانشمند را به انسان جاهل و جامعه عقب مانده فضیلت داده و سه عنصر امتیاز الهی به انسان‌ها، بر اساس دانش، جهاد و تقوا است که این امر نشان دهنده ارزش علم، جهاد و تقوا در آموزه‌های دینی است. وی با تاکید بر توصیه اکید اسلام به آموزش علوم و دانش روز گفت: به همین دلیل ابزار و تجهیزات ارتقاء و توسعه علم و آگاهی انسان‌ها نیز مهم و ارزشمند است و اگر در تاریخ شاهد غلبه تمدن اسلامی بر سایر تمدن‌ها و فرهنگ‌ها هستیم به دلیل جایگاه رفیع علم و دانش در اسلام است. وی افزود: به همین دلیل هیچ جریان و ایده‌ای، حق ندارد راه دانش و آگاهی انسان‌ها را سد کند و البته این امر شدنی هم نیست.
هاشمی‌رفسنجانی به اهمیت صنعت انفورماتیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر اشاره کرد و گفت: عصر انفجار اطلاعات به برکت ابزار و تجهیزات اطلاعاتی و صنعت دیجیتال، روز به روز رو به گسترش بوده و تحول عظیم فکری، علمی و صنعتی ایجاد کرده است و نباید و نمی‌توان در مقابل آن ایستاد؛ زیرا سرعت، دقت، شفافیت و صرفه جویی‌ها، از مزایای مهم این فناوری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مقاومت‌ها در مقابل صنعت دیجیتال در دوره دولت سازندگی و حتی استفاده از تکنولوژی تلفن همراه در آن زمان، گفت: اکنون که اینگونه تکنولوژی‌ها همه‌گیر شده و به عنوان یکی از ابزارهای ضروری زندگی مورد استفاده عموم جامعه قرار می گیرد، مقاومت‌های آن دوره بی‌ارزش بودن خود را نشان می‌دهد و بسیاری از تکنولوژی‌های روز که امروز مورد اعتراض و مقاومت و مقابله برخی قرار می‌گیرند در آینده همین شرایط و موقعیت را خواهد داشت. وی گفت: از لحاظ دینی، آموزش و آگاهی مردم بر علما و دانشمندان یک فریضه دینی و ملی است که باید به جد در این راه از امکانات و تجهیزات روز نیز استفاده شود. هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: سد کردن راه فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت دیجیتال و حذف دستاوردهای علمی به بهانه‌های امنیتی و سوء استفاده و موارد دیگر غیر منطقی و ناشدنی است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بدیهی است از هر صنعت و تکنولوژی از جمله صنایع نظامی، ممکن است سوء استفاده هایی شود، ولی نمی توان به دلیل سواستفاده های احتمالی از تکنولوژی هایی که کاربرد های علمی و آموزشی دارند از تولید و نشر و توسعه آنان جلوگیری کرد بلکه کاربرد و استفاده از علوم مهم است.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه مردم اکنون در اقصی نقاط کشور حتی روستاها آگاهند و راه خود را انتخاب می کنند، گفت: در حال حاضر مردم اطلاعات و اخبار خود را از کانال‌های خبری انحصاری دریافت نمی‌کنند و اشتباه است اگر تصور شود می‌توان راه‌های دریافت اطلاعاتی و اخبار صحیح را به مردم سد کرد. وی به جایگاه و نقش بخش خصوصی در حل مشکلات اشاره کرد و افزود: در هر زمان که به بخش خصوصی مجال و فرصت صحیح داده شده، کارها به صورت جهشی پیشرفت داشته است. وی با ابزار تاسف از عدم توجه به سند چشم انداز 20 ساله کشور و اصل 44 قانون اساسی در دولت قبل، گفت: خصوصی سازی در کشور درجا زده است و متاسفانه به دلیل سیاست های غلط، شبه دولتی ها به جای بخش خصوصی فعال شدند که امیدورایم این مسیر اصلاح شود.


(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۴:۱۴
آیت‌الله کاش 30 سال پیش این طرز تفکر را داشتید.هرچند که باز گفتن این مطالب امروز خیلی خوب است و حقیقت هم همین است اما باید قبول کرد که امروز ما، نتیجه کار 30 پیش شما و امثال شماست که خود را به صورت مختلف چه با بستن فضای اطلاعاتی و آگاهی ها و چه با هتاکی در مجامع بین المللی و چه با کفش پراکنی ها خود را نشان می دهد. (141055)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۶:۲۰
من از سال 88 به شما به نگاهی دبگر می نگرم. (141116)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۹:۳۵
کوته فکری است که اگر فکر کنند با این شرایطی که ایجاد میکنند جلوی دسترسی مردم را بگیرند یا ماهوارها را جمع کنند اکنون از طریق کام پیوتر و اینتر میتونند به همه جا دسترسی داشته باشند (141196)
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۲۰:۴۷
حکومت با شمشیر دوام نداره ، تاریخ هم گواه این مدعاست . باید به قلبها حکومت کرد . این اخلاق پیامبر اسلامه که این دین رو پانزده قرن حفظ کرده ، نه شمشیر کند و شکسته اعراب جاهلی !!!!! (141221)