به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۷۴۶۳

رابطه​بستن​کمربندتنگ و خطرابتلابه​سرطان‌!

گروه علمي:​ نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که پوشیدن کمربند تنگ به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به سرطان گلو را افزایش دهد.
رابطه​بستن​کمربندتنگ و خطرابتلابه​سرطان‌!
کارشناسان اسکاتلندی مدعی شدند که محدود کردن کمر به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن موجب می شود که اسید معده بالا رفته و وارد نای شود این امر می تواند خطر ابتلا به سرطان حلق و گلو را افزایش دهد. پزشکان دانشگاه های گلاسکو و استرثکلاید و بیمارستان عمومی جنوبی با 24 داوطلب سالم که هیچ سابقه ریفلاکس اسید نداشتند تحقیقات خود را انجام دادند. نیمی از این داوطلبان دارای اندازه کمر عادی و نیم دیگر دارای اضافه وزن بودند.از این افراد خواسته شد که دستگاه بررسی کننده که برای هدف خاص این تحقیق طراحی شده بود را فرو بدهند تا قبل و پس از هر وعده غذایی که داوطلب مصرف برخی شاخصها را اندازه گیری می کند.این اندازه گیری ها همچنین هنگامی که داوطلب کمربند تنگ پوشیده بود و زمانی که بدون کمربند بود نیز صورت گرفت.

محققان به این نتیجه رسیدند که داوطلبان سلامت که یک کمربند تنگ می پوشند و اضافه وزن دارند دچار ریفلاکس اسید معده و فتق هیاتال می شوند. کنت مک کول از موسسه علوم پزشکی و قلبی عروقی به عنوان محقق اصلی این تحقیق اظهار داشت: پوشیدن کمرند تنگ به ویژه برای افراددارای اضافه وزن کششی بین دریچه معده و نای ایجاد می کند. این امر موجب می شود اسید معده بالا رفته و به نای برسد. وی افزود: برخلاف معده که توانایی تحمل این اسید را دارد، نای با ورود این اسید دچار آسیب می شود، این امر سوزشی ایجاد کرده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
مرجع : مهر