به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۱۷۷۱۹۹

صعود الهلال و السد به عنوان صدرنشینان گروه

گروه ورزشی: الهلال عربستان و السد قطر با برتری مقابل العین امارات و الاهلی عربستان به‌ عنوان صدرنشین مرحله گروههای C و D راهی دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند.
صعود الهلال و السد به عنوان صدرنشینان گروه
در آخرین مسابقه هفته پنجم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، تیم الهلال عربستان که چهار دیدار اخیرش سه برد و تنها یک شکست برابر استقلال ایران داشت، از ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه شب در استادیوم اختصاصی و زیبای دانشگاه سلطنتی ریاض میزبان تیم از پیش حذف شده العین امارات بود. کارلوس ادواردو، کاپیتان الهلال بلافاصله پس از سوت آغاز مسابقه با دریبل‌های ریز و سرعت بالای خود از میانه میدان تا پشت محوطه جریمه رفت، از سد پنج مدافع العین عبور کرد و در نهایت با یک تکل روی زمین افتاد ولی همین توپ را هتان باهبری به ثمر نشاند و با شوت زمینی به سمت دروازه العین زد تا الهلال در ثانیه ۱۴ به گل برسد.
 
در حالی که این دیدار با همین یک گل رو به پایان بود، الهلال روی شروع مجدد خوب عبدالله المعیوف، ضد حمله سریعی از سمت چپ زمین تدارک دید و روی پاس سالم الدوسری و شوت فنی محمد الشهلوب گل دوم را در دقیقه ۹۰ زد تا در این دیدار خانگی به پیروزی ۲ بر صفر برابر العین امارات دست پیدا کند.  الهلال عربستان با برتری مقابل العین، ۱۲ امتیازی شد و ضمن صعود به مرحله یک هشتم نهایی، صدرنشینی‌اش در گروه C لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد تا الدحیل که دوشنبه شب به تساوی برابر استقلال دست یافت، به‌عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله بعد شود.

گروه D
السد قطر در خانه برابر الاهلی عربستان قرار گرفت و در همان یک ربع اول مسابقه با درخشش اکرم عفیف دو گل وارد دروازه حریف کرد. گل اول آن‌ها در دقیقه 9 با پاس این بازیکن و ضربه نهایی علی اسدالله حاصل شد. عفیف سه دقیقه بعد نیز خودش، دروازه العویس را گشود تا قهرمان قطر خیلی زود خیالش را راحت کند. السد حالا با این برد 11 امتیازی است و صعودش به دور بعد را قطعی می‌کند. با این اوصاف باید پرونده این گروه را در پایان امشب با حذف قطعی پرسپولیس بسته بدانیم. پاختاکور هم دیگر شانس اصلی صعود از گروه D مسابقات است و باید دید در روز نهایی چه نتیجه‌ای برابر الاهلی کسب می‌کند.
 
جدول لیگ قهرمانان آسیا گروه D
  تيم   بازيها    برد   مساوی    باخت    گل زده    گل خورده    تفاضل گل    امتياز  
1 السد قطر 5 3 1 1 7 6 1 10
2 پاختاکور ازبكستان    5 2 2 1 6 5 1 8
3 الاهلی عربستان 5 2 0 3 5 6 -1 6
4 پرسپولیس ایران 5 1 1 3 4 5 -1 4
 
 

 
برچسب ها: الهلال عربستان