به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۷۸۳۱۲

«بازی تاج و تخت» با رکوردزنی به پایان رسید

گروه فرهنگ و هنر: اپیزود پایانی سریال «بازی تاج و تخت» که روز یکشنبه ۱۹ می پخش شد توانست رکورد میزان تماشاگر در تاریخ شبکه HBO را بشکند.
«بازی تاج و تخت» با رکوردزنی به پایان رسید
علیرغم انتقادهای فراوانِ طرفداران از فصل پایانی "بازی تاج و تخت" اپیزود نهایی این سریال رکورد تاریخ شبکهHBO را شکست.یکشنبه ۱۹ می یک روز شاد و البته غم انگیز برای شبکه HBOبود؛ روزی که در آن قسمت پایانی سریال محبوب "بازی تاج و تخت" از این شبکه پخش شد و توانست رکورد بزند.این روز را از آن جهت شاد باید دانست زیرا اپیزود شب نهایی "بازی تاج و تخت" با نام "سریر آهنین" نوشته شده و کارگردانی شده توسط دیوید بنیاف و دی. بی ویز توانست رکورد تعداد تماشاچی در شبکه HBO را بشکند و البته غم انگیز به این دلیل که صادقانه باید گفت شبکه HBO برای به دست آوردن این حجم از مخاطب زمان زیادی دوباره باید صرف کند.بنا به آمار ۱۹,۳ میلیون نفر اپیزود نهایی سریال "بازی تاج و تخت" را از HBO، HBO GO و HBO NOW نظاره کردند بنابراین با این میزان بیننده اپیزود نهایی رکورد تاریخ شبکه HBO را از قسمت قبلی همین سریال گرفت.

البته از این میزان بیننده ۱۳,۶ میلیون نفر تنها از شبکه HBO سریال را مشاهده کردند (بدون در نظر گرفتن تماشاگران وبسایت) که این نیز رکوردی در تاریخ HBO بود. پیش از این، این رکورد از آن سریال "سوپرانوها" در سال ۲۰۰۲ با ۱۳,۴ میلیون بیننده بود.
در اینجا آمار بیننده های ۶ اپیزود فصل نهایی "بازی تاج و تخت" را باهم از نظر می گذرانیم:
اپیزود اول: ۱۴ آوریل با نام "وینترفل" روی آنتن رفت و ۱۷,۴ میلیون بیننده داشت.
اپیزود دوم: ۲۱ آوریل با نام "شوالیه هفت اقلیم" روی آنتن رفت و ۱۵,۹ میلیون بیننده داشت.
اپیزود سوم: ۲۸ آوریل با نام "شب طولانی" روی آنتن رفت و ۱۷,۸ میلیون بیننده داشت.
اپیزود چهارم: ۵ می با نام "آخرین استارک ها" روی آنتن رفت و ۱۷,۲ میلیون بیننده داشت.
اپیزود پنجم: ۱۲ می با نام "ناقوس ها" روی آنتن رفت و ۱۸,۴ میلیون بیننده داشت.
اپیزود ششم: ۱۹ می با نام "سریر آهنین" روی آنتن رفت و ۱۹,۳ میلیون بیننده داشت.
مرجع : صبا