به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۱۷۸۴۲۵
همزمان با پاسخ خشمگینانه به پلوسی

ترامپ: تیلرسون کودن بود، اخراجش کردم

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا به سخنان وزیر خارجه سابقش که در یک جلسه استماع کنگره بیان شده بود و همچنین نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان واکنش تندی نشان داد.
ترامپ: تیلرسون کودن بود، اخراجش کردم
«دونالد ترامپ»، پنجشنبه به انتقادات «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابقه‌اش پاسخ داد. «رکس تیلرسون» روز چهارشنبه در نشستی در کنگره گفته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در اولین دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، صحنه را واگذار کرده است. روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابع مطلع نوشته است در این نشست غیرعلنی که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شده، تیلرسون به نمایندگان گفته است که در سال ۲۰۱۷ در جریان دیدار پوتین و ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صرفا به اندازه احوال‌پرسی ابتدای جلسه آمادگی داشته و این پوتین بوده که توانسته در این نشست دو ساعته موضوعات را به سمت و سوی مورد نظرش پیش ببرد.

ترامپ در واکنش به این خبر در توئیتر نوشت: «رکس تیلرسون که یک آدم کودن و بدون آمادگی و توانایی برای وزیر خارجه شدن است، داستانی سر هم کرده (او را اخراج کردم) که در دیدار با ولادیمیر پوتین در هامبورگ آلمان صحنه را به ولادیمیر پوتین واگذار کردم. فکر نمی‌کنم پوتین موافق این باشد. عملکرد آمریکا گویا است.»
یکی از دستیاران کنگره که خواسته نامش فاش نشود، در مورد محتوای جلسه با تیلرسون گفته است: «ما وقت زیادی را به بحث درباره اینکه پوتین چطور از هر فرصتی برای پیشبرد آنچه که می‌خواسته استفاده کرده، سپری کردیم.» وی افزود: «میزان آمادگی [ترامپ و پوتین] نابرابر بوده و همین امر دو طرف را در موضع نابرابری قرار داده است.» تیلرسون که در سال ۲۰۱۸ توسط ترامپ اخراج شد، روز چهارشنبه به مدت هفت ساعت در حضور نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نظراتش درباره دولت ترامپ را بیان کرده است.

پاسخ خشمگینانه ترامپ به پلوسی
ترامپ همچنین به اظهارات نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان پاسخ داد و به خبرنگاران گفت: هیچ مخفی کاری انجام نداده‌ام، شما بهتر از هرکسی این را می‌دانید. دونالد ترامپ گفت که از اتاق مذاکرات خارج شده و به پلوسی و سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت‌ها اطلاع داده که خواهان اجرای طرح‌های زیربنایی است اما نه زمانیکه با تحقیقات کنگره روبرو است.او گفت: این تحقیقات ساختگی را تمامش کنید.

او تهدید کرد که کار با دموکرات‌ها درباره قانون اساسی را متوقف خواهد کرد مگر آنکه تحقیقات درباره دولتش متوقف شود. ترامپ گفت: بگذارید آنها بازی خودشان را بکنند روزی این حیله و فریب را آشکار می‌کنیم.این واکنش دونالد ترامپ به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با برخی از اعضای حزب دموکرات بود که درباره احتمال استیضاح او رایزنی کردند.پس از خودداری مشاور حقوقی سابق کاخ سفید از شهادت دادن در کنگره علیرغم صدور احضاریه رسمی، درخواست‌های نمایندگان دموکرات برای استیضاح دونالد ترامپ بالا گرفته است.

دونالد مک‌گان روز سه شنبه از شرکت در جلسه‌ای درباره گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات روسیه، خودداری کرد. ترامپ در اقدامی بی‌سابقه گفته مانع پاسخگویی کارکنان کنونی و سابق کاخ سفید به احضاریه‌های کنگره می‌شود. رئیس‌جمهوری آمریکا در جلسه‌ای از قبل برنامه‌ریزی شده قرار بود با نانسی پلوسی و چاک شومر، رهبران حزب دموکرات شرکت کند، اما این نشست بعد از پنج دقیقه به هم خورد.پس از آن ترامپ به خبرنگاران گفت: "تمام داستان تلاشی برای زمین زدن ما است. به سناتور شومر و پلوسی گفتم به دنبال کاری زیربنایی هستم، این تحقیقات قلابی را تمام کنید.

یک منبع مرتبط با این جلسه به شبکه خبری "سی‌بی‌اس" گفت، ترامپ وارد اتاق شده است و به پلوسی و شومر گفته که سخنان آن‌ها در رابطه با سرپوش گذاشتن، نسنجیده بوده. او گفته که قبل از انجام هر کار دیگری دموکرات‌ها باید به تحقیقاتشان پایان دهند. در کنفرانس خبری رهبران دموکرات که بلافاصله پس از دیدار با دونالد ترامپ برگزار شد، پلوسی گفت: "رئیس جمهوری واقعا برای همکاری کنگره و کاخ سفید احترامی قائل نبود. در هر مراسمی من برای رئیس‌جمهوری ایالات متحده و برای ایالات متحده آمریکا دعا می‌کنم."

در این کنفرانس خبری شومر نیز گفت: "ما علاقه‌مند بودیم و می‌خواستیم کارهای زیربنایی انجام دهیم. اما واضح بود که رئیس‌جمهوری تمایلی ندارد. او به هر بهانه‌ای متوسل می‌شد." شومر، دونالد ترامپ را به "فرار" با کمک یک نقشه "از پیش طراحی شده" متهم کرد و گفت: "وقتی وارد اتاق شدیم، پرده‌های آن کشیده شده بود. برای او جایی جلوی ما در نظر گرفته شده بود و او ایستاد و تلاش کرد به ما بگوید چرا کار اساسی نمی‌کند. و البته او بعد راهی رز گاردن کاخ سفید شد در حالی که نشانه‌هایی از خودش بروز داد که مشخص بود از مدت‌ها قبل آن را آماده کرده است."
برچسب ها: دونالد ترامپ