به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۷۸۴۸۴

جام حذفی جنجالی‌تر از همیشه

گروه ورزشی: فینال جام حذفی فوتبال ایران با ابهاماتی مواجه است؛ اینکه آیا داماش از حضور در این مسابقه انصراف می‌دهد یا نه، هنوز مشخص نیست.
جام حذفی جنجالی‌تر از همیشه
جام حذفی شاید هیچگاه به اندازه امسال درگیر تنش و جنجال نشده است. جامی که همواره برای مدعیان و تیم های قدرتمند بسیار اهمیت دارد و آن ها از کانال جام حذفی هم می توانند به یک جام و افتخار برسند و هم می توانند صعودی مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنند. از طرفی دیگر این جام فرصتی است برای تیم های ضعیف تر و ناشناس که با شگفتی سازی بتوانند قدرت رقبا را به چالش بکشند و دقیقا هردوی این اتفاقات در جام حذفی امسال افتاده است.

داماش؛از شگفتی‌سازی تا انصراف
پس از این که پارسال تیم خونه به خونه بابل از لیگ یک راهی فینال جام حذفی شد، امسال نوبت به یک تیم شمالی دیگر رسیده تا این بار از لیگ دو خود را به فینال جام حذفی برساند. تیم سرشناس داماش که سال هاست از سطح یک فوتبال ایران دور مانده در رقابت های جام حذفی امسال با از پیش رو برداشتن تیم هایی همچون ماشین سازی تبریز و سایپا توانسته به فینال این رقابت ها برسد و منتظر است تا ببیند از بین قهرمان یا نایب قهرمان لیگ در فینال 12 خرداد باید به مصاف کدام تیم برود.داماشی ها اما طی این مدت، کم جنجال آفرین و خبرساز نبوده اند. همه چیز از بازی آخر آن ها در لیگ دسته دو شروع شد. جایی که آن ها در دیداری پر حرف و حدیث که خالی از اشکالات داوری هم نبود، در خانه خود با نتیجه 2-1 مقابل نیروی زمینی شکست خوردند و شانس صعود به لیگ یک را از دست دادند. اتفاقی که اعتراض شدید داماشی ها به داوری را در پی داشت و آن هم تهدید کردند که درصورتی که به اعتراض آن ها در باب داوری بازی با نیروی زمینی رسیدگی نشود، آن ها از حضور در فینال جام حذفی انصراف خواهند داد.تهدیدی که البته از سوی سازمان لیگ چندان جدی گرفته نشد و حتی بحث این مطرح شد که دیدار سپاهان و پرسپولیس به عنوان فینال جام حذفی به رسمیت شناخته شود. با این حال نامه ای که داماشی ها چند روز پیش در اعتراض به میزبانی ورزشگاه امام رضا مشهد در دیدار فینال منتشر کردند، نشان می داد که آن ها حضور در فینال را پذیرفته اند و حالا فقط به محل برگزاری آن اعتراض دارند.

سپاهان-پرسپولیس؛جنگ خیلی وقت است که آغاز شده
نبرد تنگاتنگ پرسپولیس و سپاهان در راه قهرمانی لیگ برتر در نهایت به سود سرخ پوشان تهران خاتمه یافت و آن ها موفق شدند جام را بالای سر خود ببرند. با این حال این نبرد جدی که چند هفته قبل از پایان لیگ و از بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی آغاز شده بود، حالا حالاها ادامه دارد و قرار نیست به این زودی ها به پایان برسد.درگیری شدید هواداران دو تیم پرسپولیس و سپاهان قبل و حین برگزاری بازی دو تیم در تهران و همچنین درگیری بازیکنان در زمین مسابقه، شرایط این بازی را از حالتی معمولی و عادی خارج کرد. اوضاع به حدی رسید که سیاوش یزدانی بازیکن تیم سپاهان پس از بازی گفت که هواداران پرسپولیس به اصفهان نیایند! همه این سخنان حاکی از حساسیت و تنشی بالا برای بازی نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان بود.تنش و حساسیتی که سازمان لیگ با بیان قوانینی عجیب و غریب به آن دامن زده است.

سازمان لیگ طی روزهای گذشته اعلام کرده که ورزشگاه نقش جهان باید برای بازی سپاهان و پرسپولیس به صورت 50-50 بین هواداران دو تیم تقسیم شود چون آیین نامه جام حذفی چنین چیزی را می گوید. آیین نامه ای که تا به حال به صورت عمومی منتشر نشده تا ابهامات برطرف شود و حالا حتی باشگاه ها هم می گویند که از چنین چیزی بی اطلاعند.سخن در خصوص این مورد زیاد است و حتی می توان از سازمان لیگی که مشخص نیست با چه مبنایی می گوید اگر پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود،دیدار سوپرجام نخواهیم داشت، پرسید که چرا مثلا این قانون در بازی فصل گذشته تیم های صنعت نفت و استقلال در آبادان اجرا نشد و یا چرا این آیین نامه را در اختیار رسانه ها قرار نمی دهد و مسائلی از این دست.با این حال چیزی که مشخص است این است که طرح این بحث در آستانه دیدار سپاهان و پرسپولیس فقط بر تنش و درگیری بین این دو تیم افزوده است و باشگاه سپاهان هم رسما اعلام کرده که در صورت نصف شدن استادیوم بین هواداران دو تیم از حضور در این مسابقه انصراف خواهد داد و همین مسئله باعث شده تا فعلا تکلیف نحوه ظرفیت بندی استادیوم نقش جهان برای بازی روز 8 خرداد مسکوت بماند.
مرجع : مهر
برچسب ها: جام حذفی