به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۱۷۹۲۷۱

دولت روحانی با 3تغییر دیگر از حدنصاب می‌افتد

گروه سیاسی: بر خلاف خبر منتشره مبنی بر اینكه دولت روحانی با یك تغییر دیگر از حد نصاب خواهد افتاد، این مسئله (نیاز به رای اعتماد مجدد همه كابینه از مجلس) در صورت 3 تغییر دیگر اتفاق خواهد افتاد.
دولت روحانی با 3تغییر دیگر از حدنصاب می‌افتد
به گزارش بهارنیوز، برخی سایت‌ها نوشتند كه با اعلام استعفای وزیر آموزش و پرورش، طبق قانون، تنها با استیضاح یا استعفای فقط یك وزیر دیگر، دولت روحانی از حدنصاب می‌افتد زیرا با توجه به اینكه درحال حاضر ۱۷ وزیر در دولت مشغول به کار هستند لذا براساس قانون اگر ۸ وزیر تغییر کنند، از حد نصاب می‌افتد. در این خبر به اشتباه ذكر شده كه دولت دارای 17 وزیر است در حالیكه دارای 18 وزیر می‌باشد. همچنین در این خبر آمده بود كه رضا اردکانیان وزیر نیرو جزو وزیران استیضاح‌ شده است در حالیكه صحیح نیست و اردكانیان همچنان وزیر نیرو می‌باشد.
لیست وزریران مستعفی یا برکنار شده دولت دوم تاکنون به شرح زیر است: 
1- مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی: استیضاح
2- سید حسن قاضی‌زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: استعفا
3- علی ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی: استیضاح
4- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی: استیضاح
5- محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت: استعفا
6- سیدمحمد بطحایی آموزش و پرورش: استعفا
7- در ابتدای تشکیل دولت دوم حسن روحانی، حبیب الله بی‌طرف وزیر پیشنهادی برای وزارت نیرو نتوانسته بود رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

بدین ترتیب مشخص می‌شود، با توجه به اینكه 50 درصد (نیم) كابینه، 9 نفر است كه اگر مورد هفتم (حبیب الله بیطرف)  جزو وزیران بركنار شده منظور نشود (چون اصولا رای اعتماد نگرفته است)، دولت دوم روحانی با سه تغییر ارادی (استعفا) یا اجباری (استیضاح) طبق قانون، نیاز مجدد به رای اعتماد مجدد از مجلس خواهد داشت.
برچسب ها: دولت روحاني مجلس