به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۱۸۰۹۷۶
کلیات سند حجاب و عفاف تصویب شد

محمدی‌ ری‌شهری: موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد

گروه سیاسی: یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد.
محمدی‌ ری‌شهری: موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد
مهمترین بخشهای سخنان آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری در نشست هماهنگی ستاد کرامت در استان تهران به نقل از سایت اینترنتی او به این شرح است:
- برای دعوت به مکتب اهل بیت و نظام مبتنی بر ارزش های این مکتب نباید سخت‌گیری کرد و خشونت ورزید، زیرا امر به معروف با خشونت و سخت گیری نتیجه نمی‌دهد.
- چنانچه در روایت آمده است که حکومت بنی‌امیه با شمشیر و خشونت و ظلم شکل گرفته بود و این سیره حکومتی اسلام نیست، بلکه سیرۀ حکومتی اهل‌بیت بر پایه مدارا و بر اساس دوستی و وقار و رعایت مصالح در بیان امور و حُسن رفتار با مردم و وَرَع و تلاش است.
- روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر باید تغییر دهیم و تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و آن هم صرفاً به کسانی تعلق گیرد که تحت هر شرایطی لج بازی می‌کنند.
-  تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد. چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم که به وظیفه خود عمل کند؛ چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟
-  چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم به وظیفه خود عمل کند و چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟
- در جذب به دین از روش‌های مهربانانه استفاده کنید همچون روش‌هایی که بزرگان اخلاق همچون آیت‌الله حق‌شناس به کار می‌بردند و باید کاری کنیم مردم به دین علاقه‌مند شوند نه اینکه از آن احساس بدی پیدا کنند.

کلیات سند حجاب و عفاف تصویب شد
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور سران قوا برگزار و کلیات سند حجاب و عفاف مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت. جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضا تشکیل و در آن، کلیات سند حجاب و عفاف مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت. سند حجاب و عفاف که کلیات آن در ۵ فصل به تصویب اعضا رسید، یک سند جامع و همه جانبه نگر بوده و قرار است اعضا در شور دوم که ورود به جزئیات است، اصول، ارزشها، راهبردها و تقسیم و نگاشت نهادی که بین ۳۴ نهاد کشور صورت گرفته و همچنین مسیرها و نقشه راهی را که منجر به تحقق و اجرای اصول راهبردی این سند خواهد شد، مورد توجه قرار دهند. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه پس از بحث پیرامون شناخت معرفتی و علت یابی موضوع حجاب و وضعیت آن در جامعه امروز ایران، تاکید داشتند که در این موضوع مهم ضمن اینکه نظام و حکومت اسلامی مسئولیت دارد؛ مردم و جامعه مدنی نیز نسبت به صیانت از ارزش‌های فرهنگی و حجاب و عفاف در جامعه دارای مسئولیت هستند