به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۱۸۰۹۷۸

درخواست برای آزادی فردی که خودسوزی کرد

گروه جامعه: ظهر دیروز پیمانکار یکی از شرکت‌های طرف قرارداد در پی عدم وصول مطالباتش از شرکت مذکور به همراه گالن بنزین به ساختمان مرکزی وزارتخانه ارتباطات مراجعه کرد و پاشیدن بنزین به خودش خودسوزی کرد. این فرد پس از خاموش کردن آتش توسط نیروهای این وزارت‌خانه بازداشت و به پلیس تحویل داده شد.

محمدجواد آذری جهرمی در حالیکه برای حضور در اجلاس وزرای ارتباطات آسیا اقیانوسیه به سنگاپور سفر کرده، خواهان رفع بازداشت آن شخص شد. در حالی که وزیر ارتباطات در جلسه مشترک با رئیس جمهوری سنگاپور بود، خبر خودسوزی فردی مقابل وزارتخانه را شنید. او پس از بررسی موضوع در اینستاگرامش نوشت که ماجرا چیست؟ جهرمی خاطرنشان کرد: ایشان چندی پیش به بنده مراجعه کردند و گفتند تولیدکننده کابینت‌های فیبرنوری منازل است و ضرر زیادی کرده است نهایتاً با توافق، حَکَم انتخاب شد. به نظر می‌رسد تخلف از عهد از سوی شرکت اینترنتی صورت گرفته باشد؛ انصافاً توان این تولیدکننده در حد این ضرر نبود. مطابق قانون؛ وزارت ارتباطات شانیت حقوقی برای ورود به این نوع اختلافات را ندارد و آنچه تلاش شد از باب ریش‌سفیدی و حل اختلاف بود.

در حادثه امروز، با توجه به عدم اطلاع نگهبانان از ماجرای ایشان و تصور اقدام ضدامنیتی، وی تحویل نیروی انتظامی شده است. وی خاطرنشان کرد: یکی از مدیران وزارتخانه را مأمور کردم تا ابتدا نسبت به هماهنگی با نیروی انتظامی برای رفع بازداشت وی اقدام کنند، ثانیاً با توجه به اتفاقات روی داده از شرکت اینترنتی بخواهند با نظر صادر شده توسط حَکَم نسبت به رفع این اختلاف اقدام کنند. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظهر امروز -چهارم تیرماه- پیمانکار یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با حوزه ict در پی عدم وصول مطالباتش از شرکت مذکور، همراه با گالن بنزین به ساختمان مرکزی این وزارتخانه مراجعه کرد. او ضمن فحاشی و تخریب میز شیشه‌ای و مبلمان اداری ورودی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پاشیدن بنزین روی خودش و محیط پیرامونش، قصد خودسوزی داشت که به محض مشتعل شدن بخشی از لباس وی با عکس‌العمل به موقع کارکنان مرکز حراست و یگان انتظامی، اطفای حریق صورت گرفت و فرد مذکور بازداشت و به مراجع انتظامی تحویل داده شد.
برچسب ها: خودسوزی