به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - ۱۲:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۱۸۱۸۰
در نشست خبری پیش از دیدار برابر تایلند

کی‌روش: پاسخ منتقدان را در زمین می‌دهیم

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی ایران با هشدار به کسانی که به گفته او انتقادهای مثبتی مطرح نمی‌کنند، می‌گوید اگر تیم ملی را عصبی کنند با او وارد جنگ خواهند شد!
کی‌روش: پاسخ منتقدان را در زمین می‌دهیم
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تایلند از رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا درباره این دیدار گفت: در درجه اول به همه شما دوستان سلام می‌کنم. ابتدا از ناظر محترم که از مالدیو است تشکر می‌کنم. ایشان کمک شایانی برای تیم ملی کردند و من از ایشان متشکرم. در درجه دوم از همه رسانه‌هایی که امروز اینجا هستند مشترکم. از آنها خواهش می‌کنم بار دیگر از همه هواداران بخواهند فردا به صورت متحد در ورزشگاه حاضر شوند تا بتوانیم بهترین فوتبال را به نمایش بگذاریم. ما باید فوتبال خوبی ارائه دهیم که جذابیت هم داشته باشد.

او در ادامه افزود: اینکه سرمربی تایلند گفته است هیچ وقت برابر ایران بازنده نبوده است دلیل بر سخت شدن کار ما نیست. در ضمن نمی‌توانیم بگوییم برنده نیستیم، چراکه هیچ‌وقت سرمربی آنها شکست نخورده. چیزی که برای ما مهم است این که این دیدار، یک بازی مهم در جام ملت‌ها به شمار می‌رود و ما اهداف و وظایفمان را به خوبی می‌دانیم. ما می‌خواهیم به جام ملت‌ها صعود کنیم و اگر بخواهیم به این مساله برسیم، باید سه امتیاز لازم را در تهران بگیریم. وظایفمان را به عنوان تیمی که به جام جهانی صعود کرده می‌دانیم و با تمام وجود برابر تایلند حاضر می‌شویم. برای آنها احترام قائل هستیم. آنها چین را پنج بر یک در خارج از خانه برده‌اند و بحرین را در دیداری دوستانه شکست داده‌اند.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره لغو اردوی قبلی تیم ملی و اثرات آن در بازی فردا چیست، اظهار کرد: من همیشه می‌شنوم که به من می‌گویند ناراحت یا عصبی شده‌ای اما من این مساله را قبول ندارم. ناراحتی وجود ندارد. یک سری چیزها وجود دارد که اگر امروز انجام نشود، فردا انجام می‌شود. اگر من امروز غذا نخورم فردا می‌توانم این کار را انجام دهم. اگر شما کتابی را امروز ننویسید فردا می‌توانید بنویسید، اما شما خبرنگاران اگر امروز مقاله‌تان را به موقع ننویسید به مشکل می‌خورید چرا که همه اخبار امروز را منتشر کرده‌اند اما شما این کار را نکرده‌اید. از لحاظ لغوی کلمه ناراحت واژه درستی نیست. من دغدغه‌هایم را مطرح کرده‌ام. وقتی آب به جوی ریخته می‌شود هیچگاه برنمی‌گردد. وقتی شما فرصت بازی‌های دوستانه را از دست داده‌اید، کاری نمی‌توانید انجام دهید، چرا که از دست رفته و دیگر برنمی‌گردد. در فوتبال هم نمی‌توان این صحبت‌ها را پی‌درپی تکرار کرد و به نتیجه‌ای رسید. این وظیفه من است که به عنوان سرمربی تیم ملی بیاییم مسائل را مطرح کرده و توجه را نسبت به آن جلب کنیم.

کی‌روش در ادامه صحبت‌هایش گفت: من یادم است که در یکی از نشست‌های خبری یک سوال از من پرسیده شد. یکی از خود شما خبرنگاران از من پرسید آیا شما از آن دست مربیانی نیستید که بعد از دو سال هیچ چیز را مطرح نکنید و بعد از دو سال فدراسیون، زمین و مسائل دیگر را به عنوان مقصر مطرح کنید؟ پس این وظیفه من است که این حرف‌ها را مطرح کنم. البته این مطالب باید در زمان‌های مناسب مطرح شود.

وی افزود: برگردیم به موضوع. مطلب درست این است که هواداران فردا در ورزشگاه باشند و تیم را تشویق کنند. من می‌خواهم از همه هواداران بخواهم که فردا در ورزشگاه حاضر شوند و از ما حمایت کنند. با حمایت شما و هواداران نیاز داریم. شما هم از مردم بخواهید تا فردا ما را تنها نگذارند. امیدوارم نشان دهند که خواهان حضور موفق در جام جهانی هستند. آنها با حضورشان نشان می‌دهند که خواهان یک تیم، مربی، بازیکن و یک مجموعه قوی از فدراسیون برای حضور در جام جهانی هستند.

کی‌روش افزود: پاسخ ما به عده‌ای در زمین است. اینجا از طریق رسانه همه می‌توانند سهیم باشند. دیدگاه من نسبت به تیم ملی یک دیدگاه نیست که یک خانه وجود دارد با درهای بسته. تیم ملی مثل یک خانه‌ای نیست که بدون در و پنجره باشد. درون خانه باید بازیکنانی باشند که مثبت باشند و به تیم کمک می‌کنند. انتخاب‌هایی که پیش‌روی داریم، متنوع هستند اما ما فردا باید برابر تایلند بازی کنیم. البته من نگاهم به سمت آینده است. شما در نظر بگیرید که ما باید انتخاب‌های مناسبی برای جام جهانی داشته باشیم.

وي در خاتمه گفت: ما نمی‌توانیم با یک گروه ثابت برای جام جهانی حاضر شویم. شاید نیمی از تیم ملی اعلام بازنشستگی کند، پس ما باید یک عده بازیکن آماده را همیشه داشته باشیم. ما باید موضع‌مان را برابر منتقدین روشن کنیم. ما به تمام انتقادها با روی خوش حاضر می‌شویم. تمام انتقاداتی که فکر می‌کنم مثبت هستند را بررسی می‌کنم و سعی می‌کنم از آنها استفاده کنم. در حقیقت آنها می‌توانند کمک کنند و هیچ هزینه‌ای هم برای من ندارند. در درجه دوم برخی انتقادات مثبت نیستند و من در درجه اول نسبت به آنها بی‌اعتنا هستم یا حداقل به آنها توجهی نمی‌کنم اما اگر تا زمانی که به تیم من و بازیکنانم بی‌احترامی نشود، من این مسائل را در نظر نمی‌گیریم. اگر این انتقادات روی بازیکنان تاثیر بگذارد و تیم من را عصبی کند، من هم عصبی می‌شوم و با من وارد جنگ شده‌اید به همین سادگی.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۰
اختیار دارید کی جرأت داره به کیروش انتقاد کنه! بیرون زمین هم خوب لت و پار میکنید! (146881)