به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۱۸۲۸۲۷

حماسه‌‌ی تازه سلطان سکوت و فراکسیون امید!

محمد دهقان که امروز به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب و از نمایندگی مجلس استعفا داد
محمد دهقان که امروز به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب و از نمایندگی مجلس استعفا داد
گروه سیاسی: سایت مدارا نوشت: صبح امروز بالاخره پس از حواشی معرفی اعضای جدید حقوقدان شورای نگهبان از سوی ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از میان چهار عضو معرفی شده (یک نفر انصراف داد) سه نفر را برای عضویت در شورای نگهبان انتخاب کردند. بر این اساس محمد دهقان نقندر با ۲۳۰ رأی، محمدحسن صادقی مقدم با ۱۸۱ رأی و هادی طحان نظیف را با ۱۵۶ رأی از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس راهی ساختمان شورای نگهبان شدند. اما نکته جالب در این بین انتخاب محمد دهقان، رییس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف در سال ۹۶، با رای بالا بود که تعجب بسیاری از کاربران اصلاح طلب فضای مجازی را به دنبال داشت.

خبرنگار روزنامه سازندگی در همین رابطه در توییترش نوشت که فراکسیون امید تصمیم گرفته از محمد دهقان برای معرفی به شورا نگهبان حمایت کند. او گفته است که محمد دهقان عصر روز گذشته در فراکسیون امید حاضر شده . ضمن تکذیب دیدارش با بابک زنجانی گفته است که در کمیته پیگیری  بازگشت اموال بابک زنجانی حاضر شده، در ادامه این خبرنگار اضافه کرده که وقتی در این جلسه یکی از اعضا از دهقان خواست که این توضیحات را در صحن علنی هم بازگو کند آقای عارف گفته به مصلحت نیست! خبرنگار روزنامه سازندگی این را هم اضافه کرده که توجیه اعضای فراکسیون امید در حمایت از دهقان این بوده که گفته اند دهقان به هر حال رای می آورد پس بهتر است در مقابلش نایستیم.

اما محمد دهقان کیست؟
او متولد دی ماه سال ۱۳۴۱ در شاندیز مشهد است. به نوشته سایت دهقان، ۶۴ ماه سابقه اسارت در عراق را دارد و پس از آزادی؛
با شرکت در کنکور سراسری در رشته حقوق و در دانشگاه تهران آغاز به تحصیل نمود و به عنوان یکی از دانشجویان ممتاز این دانشگاه با معدل ۱۷/۱۸ مقطع کار‌شناسی را پشت‌سر گذاشت. دهقان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی (P. H. D) حقوق خصوصی را در‌‌ همان دانشگاه با موفقیت به پایان رساند و در سال ۱۳۸۲ پس از دفاع از رساله خود با نمره ۱۹ (رتبه عالی) فارغ‌التحصیل گردید. مسئولیت‌های مختلف در بسیج دانشگاه تهران و ریاست سازمان بسیج دانشجویی استان تهران و معاونت سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور ایشان را به عنوان یکی از فعالان جنبش اصیل دانشجویی نمایان ساخته بود. او با سخنان آتشین خود نقش مهمی در آگاهی سایر دانشجویان بویژه در مبارزه با فساد اقتصادی داشت. در سال ۱۳۸۲ دهقان با رأی مردم به عنوان نماینده شهرستان‌های چناران و طرقبه‌شاندیز وارد مجلس شد و تأسیس خبرگزاری دانشجو (SNN) یکی از فعالیت‌های مؤثر وی در عرصه فکری و سیاسی بود.

نام محمد دهقان یادآور حوادث ۱۸ تیر ۷۸ است که او به عنوان معاون علیرضا زاکانی در سازمان بسیج دانشجویی نقش بسیار مهمی را در آن حوادث برعهده داشت. اما نکته جالب تر اینکه فراکسیون امید و شخص محمدرضا عارف امروز که حضور امروز خود در مجلس دهم را مدیون حمایت محصورین هستند در حالی تمام قد از محمد دهقان حمایت کردند که او همواره طی سال‌های گذشته ضمن انتقاد شدید از اصلاح‌طلبان و مواضع آنها در انتخابات سال ۸۸ بارها خواستار اعدام آقایان موسوی و کروبی شده بود. بطوریکه در بهمن ۸۹ او بیانیه‌ای را با امضای ۲۳۳ نماینده مجلس هشتم تهیه و با سردادن شعار مرگ بر موسوی و کروبی خواستار محاکمه آنها شده بود. هر چند عملکرد آقای عارف طی سه سال و نیم گذشته بیش از پیش او را به عنوان سلطان سکوت به مردم معرفی کرده است اما این سوال در بین رای دهندگان به لیست امید مطرح است که مسئولیت این همه سواستفاده از آرای مردم برعهده کیست؟ خاتمی کجاست و هزینه شکست این تکرار را چه کسی باید برعهده بگیرد؟
 
برچسب ها: شورای نگهبان