به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۱۸۳۸۱۴

قیمت کاغذ به تعادل نزدیک شده است

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا گفت: ثبات قیمت کاغذ طی روز‌های اخیر ریشه در تدابیر اندیشیده شده در دولت دارد، وزارت صمت تلاش کرده تا با کاهش موانع بر سر راه واردات کاغذ و مقوا قیمت را به تعادل نزدیک کند.
قیمت کاغذ به تعادل نزدیک شده است
حسن میرباقری رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا  با اشاره به علل ثبات بازار کاغذ گفت: ثبات قیمت کاغذ طی روز‌های اخیر ریشه در تدابیر اندیشیده شده در دولت دارد، وزارت صمت تلاش کرده تا با کاهش موانع بر سر راه واردات کاغذ و مقوا قیمت را به تعادل نزدیک کند.وی در خصوص کاهش قیمت کاغذ تحریر ابراز کرد: کاهش قیمت کاغذ تحریر منوط به تصمیاتی است که در دو وزارتخانه صمت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته می‌شود دارد، زیرا بخشی از کاغذ تحریر که به انتشاراتی‌ها داده می‌شود از سوی وزارت ارشاد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است و بخشی از کاغذ و مقوا نیز از سوی وزارت صمت و با کمک ارز نیمایی به وارد کنندگان اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا با تاکید بر حرکت بخش خصوصی در کنار بخش‌های دولتی اظهار کرد: تصمیمات دولت تاثیر فراوانی بر بازار کاغذ دارد. عدم دخالت دولت در قیمت گذاری طی چند ماه اخیر سبب شده عرضه و تقاضا در کشور به سطح مطلوبی برسد و این امر ثبات و کاهش قیمت برخی اقلام کاغذ و مقوا در بازار به دنبال داشته است.رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا بیان کرد: مشخص شدن متولی اصلی حوزه کاغذ به دو نرخی بودن این کالا پایان خواهد داد. در عین حال باید توجه داشت که افزایش نیاز کاغذ با نزدیک شدن به مهر ماه می‌طلبد تا تدابیری اندیشیده شود تا ثبات بازار حفظ شود.میرباقری به برنامه های تاثیرگذار بر روند قیمت کاغذ اشاره و خاطرنشان کرد: تامین ارز از سوی بانک مرکزی یکی از اقداماتی است که موانع پیش روی واردات را کاهش می‌دهد و شرایط را برای ورود کاغذ در بازار فراهم می‌کند.
مرجع : میزان
برچسب ها: قيمت كاغذ