به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۱۸۵۸۴۸

عقب‌گرد ۰.۲ درصدی شاخص دلار

گروه اقتصادی: منتظر ماندن معامله گران برای تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره باعث کاهش تقاضای خرید اسکناس سبز شد.
عقب‌گرد ۰.۲ درصدی شاخص دلار
با کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، معامله گران بیش از هر زمان دیگری منتظر اتخاذ سیاست های محرک بیشتر توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان هستند. فعالان بازار می‌گویند بانک مرکزی امریکا احتمالا این ماه نیز یک مرتبه دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد تا رشد اقتصادی آمریکا را تقویت کند.با این حال این احتمال وجود دارد که جروم پاول- رئیس فدرال رزرو با کاهش شدید نرخ بهره مخالفت کند و همین مساله باعث شده است تا معامله گران فعلا رویکرد صبر و انتظار را  برای مشخص‌تر شدن موضع بانک مرکزی آمریکا اتخاذ کنند. پاول امروز در خصوص چشم انداز اقتصادی آمریکا و احتمال وقوع رکود سخنرانی خواهد کرد.در معاملات امروز بازارهای ارز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۸.۱۴۸ واحد رسید و در برابر ین ژاپن نیز دلار با افت مشابه ۰.۲ درصدی به ازای ۱۰۶.۴۱ ین مبادله شد.

استر جورج- رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در کانزاس و پاتریک هارکر- رئیس دفتر منطقه ای فیلادلفیا گفته اند که پس از کاهش نرخ بهره ماه گذشته، نیازی به اعمال یک بسته محرک بزرگ برای تقویت رشد اقتصادی وجود ندارد. کیتی لین- استراتژیست ارزی در بانک بارکلی گفت: این ریسک وجود دارد که پاول در سخنان امروز خود شانس کاهش نرخ بهره را باز هم کاهش دهد هر چند که فعالیت بازار در ماه گذشته عمدتا بر این فرض جلو رفت که نرخ بهره کاهش خواهد یافت.سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا با یکدیگر بر سر کاهش یا حفظ نرخ بهره در سطح کنونی هم‌عقیده نیستند. ادوارد مویا- تحلیل‌گر ارشد در موسسه "اواندا" گفت: در حالی که در برخی از نقاط جهان نرخ بهره منفی شده است، فشار بر بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره افزایش پیدا کرده است.امروز یورو نسبت بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به ازای ۱.۱۰۸۶ دلار مبادله شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت دلار