به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۱۸۶۸۶۱

ارتوکین٬ درمان جدید ضایعات غضروفی


گروه علمی:
به دنبال تحقیقات یک شرکت آلمانی ارتروز های زانو و لگن و شانه به دنبال تزریق ترکیبی به نام انتاگونیست اینترلوکین یک متوقف شده و روند بهبودی بیمار آغاز شد.
به دنبال این تحقیق شرکت فوق اقدام به تولید کیت مخصوصی کرده که در آن از خون خود بیمار بعد از فرآیند ۲۴ ساعته ترکیب خاصی به دست می‌آید که در درمان ساییدگی های زانو و شانه و لگن موثر بوده و تعویض مفصل زانو و لگن و شانه را به تاخیر انداخته و در موارد خفیف تا متوسط منجر به بهبودی چشمگیر خواهد شد.
دردهای ناحیه زانو و لگن در سن میان سالگی و بعد از آن میتواند به طور عمده ناشی از ساییدگی مفاصل باشد.
علل ساییدگی و ارتروز زانو بسیار زیاد است که می تواند به علل ضربات وارد شده،وزن بالا ،آسیب های ورزشی و بیماری های متابولیک باشد.

درمان این عارضه در نهایت ممکن است نیاز به تعویض مفصل زانو و لگن داشته باشد ولی میتوان با درمان‌هایی جایگزین یا اعمال فوق را به تاخیر انداخت یا نیاز به انها با برطرف کرد.
از جمله در مان های نوین در این عرصه ارتوکین تراپی میباشد.ارتوکین حاصل یک فرآیند فرآوری پلاسمای خون میباشد که در آن غلظت انتاگونیست یک ترکیب التهاب زا به نام اینترلوکین یک به شدت افزایش یافته و بعد از تزریق باعث کاهش درد و بهبودی نسبی خواهد شد. این فرآیند به راحتی با یک نوبت خون گیری و عملیات فرآوری در یک کیت آلمانی به نام ارتوکین انجام میشود.
در بیماران با ارتروز متوسط دو نوبت و در بیماران با ساییدگی شدید چهار نوبت نیاز به تزریق خواهد داشت.
اطلاعات بیشتر در سایت دکتر فرزاد پناهی در دسترس شماست.