به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۸۷۴۸۷

کنایه محمود صادقی به انتقادات تند کیهان از وی

گروه سیاسی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد پناهیان از مجلس گفت: نحوه بیان مطالبه با این لحن توهین آمیز جای انتقاد دارد؛ به خصوص از طرف کسی که منبر می‌رود، روحانی است و کسوتی را به تن دارد که باید مروج اخلاق باشد.
کنایه محمود صادقی به انتقادات تند کیهان از وی
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص سخنان پناهیان و شفافیت آراء نمایندگان، اظهار کرد: اشتباه ایشان این بوده که فکر کرده‌اند طرح شفافیت آراء نمایندگان، رای نیاورده در صورتی که اینگونه نیست که طرح شفافیت آراء نمایندگان رای نیاورده باشد، بلکه فوریت آن رای نیاورده است.وی افزود: طرح در نوبت عادی قرار گرفته تا بررسی شود، یعنی نمایندگان با فوریت آن موافقت نکرده‌اند.صادقی با تاکید بر ضرورت شفافیت آراء نمایندگان، بیان کرد: من به شدت با شفافیت آراء نمایندگان موافقم و آن را ضروری می‌دانم. این امر باعث تقویت کیفیت مجلس در کار نمایندگی و پاسخگویی می‌شود و می‌تواند برای سایر نهادها الگو شود.وی افزود: مجلس یک نهاد انتخابی است، اگر ما از شفاف شدن آرای‌مان پرهیز کنیم و گریز داشته باشیم، چگونه می‌توانیم از نهادهای غیرانتخابی انتظار شفافیت داشته باشیم. بنابراین شفافیت آراء نمایندگان از همه جهات لازم است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه همواره از کسانی بوده که در دو سه سال اخیر این طرح را دنبال کرده است، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که مطالبه شفافیت از جانب مردم و افکار عمومی را امر مناسبی می‌دانم اما نحوه بیان مطالبه با این لحن توهین آمیز جای انتقاد دارد؛ به خصوص از طرف کسی که منبر می‌رود، روحانی است و کسوتی را به تن دارد که باید مروج اخلاق باشد. اکثر نمایندگان هم به نحوه بیان ایشان انتقاد کردند.صادقی ادامه داد: اگر موضوع به جایی را بد تبلیغ یا مطالبه کنیم، بیشتر آسیب می زنیم. بیان و لحن ایشان مناسب نبود. نمایندگان طیف اصولگرا هم از بیانات پناهیان انتقاد کرده بودند، از جمله ابطحی از جبهه پایداری.وی در پاسخ به این سوال که آیا در برابر مطلب توهین‌آمیزی که در یکی از کانال‌ها علیه او منتشر شده عکس‌العمل حقوقی انجام خواهند داد یا خیر، گفت: اگر من بخواهم علیه کسی اقدام حقوقی انجام بدهم باید روزی ده تا شکایت از کیهان و این و آن انجام دهم. معتقدم که به این صحبت‌ها باید پاسخ رسانه‌ای داد نه پاسخ قضائی.این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه من موافق نیستم که با رسانه‌ها برخورد قضائی صورت گیرد، بیان کرد: توهین‌های زیادی رسانه‌ها به من کرده‌اند و برخی اصلا کارشان همین است. اگر زیر توئیت‌های من را ببینید، عده‌ای دائم توهین می‌کنند ولی من معتقدم باید به اینها به صورت رسانه‌ای پاسخ داد.
مرجع : برنا
برچسب ها: محمود صادقی