به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۸۷۶۹۹
بایدمقابل نفت فوتبال موردعلاقه‌ام رابازی کنیم

کالدرون: محرومیت بیرانوند عادلانه بود!

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس گفت: از کیفیت تیم در دو بازی نخست راضی نبودم چرا که دوست دارم فوتبال قشنگ‌تری بازی کنیم.
کالدرون: محرومیت بیرانوند عادلانه بود!
 گابریل کالدرون ظهر یک‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان گفت: هر بازی برای ما حکم یک فینال را دارد. باید این بازی را ببریم. باخت مقابل تراکتور موجب افزایش مسوولیت ما در این بازی شده است. این هفته خوب کار کردیم و به نظرم تیم آماده است. از کیفیت تیم در دو بازی نخست راضی نبودم چرا که دوست دارم فوتبال قشنگ‌تر و بهتری انجام دهیم. مشخص است که بازیکنان نیاز به زمان بیش‌تری دارند.او ادامه داد: باید این بازی را ببریم و فوتبال مورد علاقه من را بازی کنیم.کالدرون درباره محرومیت بیرانوند و اظهارنظر این بازیکن مبنی بر خداحافظی از فوتبال ایران خاطرنشان کرد: همیشه نظرات و تصمیمات کمیته انضباطی را قبول داشتم و احترام می‌گذارم. اکنون احترام بیشتری برای تصمیمی که درباره بیرانوند گرفتند، قائل هستم. بیرانوند یک بازیکن بین‌المللی در فوتبال ایران است. به عنوان یک خارجیانتظار دارم که حمایت بیش‌تری از او انجام شود. به خصوص در جمع فوتبال باید از او بیش‌تر حمایت شود.سرمربی پرسپولیس بیرانوند را موجب سربلندی ایران دانست و افزود: تصمیم مناسبی درباره محرومیت بیرانوند گرفته شد. برای این حرفم دلیل دارم. ویدئویی که تراکتور فرستاده به این جهت است که او را محروم کنند. به خاطر رفتار غیر ورزشی می خواهند او را محکوم کنند. اگر هدف تراکتور این بوده، من هم موافق هستم. وقتی ما گرم می کردیم، در بازی با تراکتور از سوی هواداران به ما سنگ انداختند و فحاشی کردند.

وی خاطرنشان کرد: یک قوطی نوشیدنی به سمت نیمکت پرتاب کردند. هواداران این تیم نارنجک پرتاب کردند که بسیار خطرناک است. تراکتور به نسبت درخواستی که دارد، باید منطقی عمل کند. صحبت‌های این تیم باید با درخواست‌شان مناسبت داشته باشد. اگر درخواست فیرپلی دارند، باید خودشان به عنوان اولین شخص آن را انجام دهند. من همیشه به کمیته انضباطی احترام گذاشتم و این بار هم احترام بیش‌تری قائل هستم. به نظرم نسبت به اتفاقات درون زمین تصمیم عادلانه‌ای بود. این خطر وجود داشت که بازیکنان ما مصدوم شوند و نارنجک‌هایی که پرتاب کردند موجب آتش‌سوزی شود. درخواست من این است که تراکتور نگاهی به رفتارش داشته باشد. همان کاری که ما کردیم. ما عکس‌هایی از سنگ انداختن و پرتاب نارنجک داشتیم اما صحبتی نکردیم. ما باختیم و با یک رفتار معمولی به خانه برگشتیم.

سرمربی پرسپولیس درباره آمادگی خوب صنعت نفت آبادان و دشوار بودن پیروزی برابر این تیم اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند به هر سکبی که می‌خواهند بازی کنند. ما باید بر تمام برنامه‌های آن ها چیره شویم. به عنوان یک بازیکن و مربی باتجربه وظیفه دارم مشکلات را پشت سر بگذارم. وظیفه ما این است که خوب بازی کنیم اما تا الان به اهداف‌مان نرسیدیم. با این حال تلاش می‌کنیم بهتر شویم. با حضور مربی جدید باید بازی جدیدی ارائه دهیم. امیدوارم فردا نتیجه خوبی کسب کنیم.او در پاسخ به این سوال که آیا با اخراج برانکو از الاهلی عربستان، کار او در پرسپولیس سخت‌تر نمی‌شود؟ گفت: من به بازی فردا فکر می‌کنم که همانند فینال است. نمونه اتفاقی که برای برانکو رخ داد، برای هر کسی رخ می‌دهد. ممکن است برای من هم اتفاق بیافتد اما من از روند کارمان راضی هستیم. می‌دانم برای تکرار قهرمانی نیازمند زمان هستیم اما می‌دانم زمان زیادی نداریم. من به این تیم ایمان دارم.کالدرون در پاسخ به این سوال که چرا مهدی ترابی در پست غیر تخصصی‌اش به میدان می‌رود و عملکرد همیشگی و خوب خود را ندارد؟ یادآور شد: مهدی ترابی در پستی بازی می‌کند که در زمان برانکو هم در همان پست بود. او پشت مهاجم است و بعضا جا به جا می‌شود ولی در دو بازی اخیر در پست اصلی خودش است. جدا از بحث ترابی، ما هنوز فوتبال مورد علاقه خودمان را بازی نمی کنیم و بازیکنان می‌توانند خودشان را نشان دهند. امیدوارم فردا این اتفاق بیافتد و تیم بازی بهتری نشان دهد. برای بهتر بازی کردن تیم، نیازمند عملکرد گروهی بهتری هستیم.

سرمربی پرسپولیس درباره استفاده از جونیور در بازی فردا با توجه به رسیدن به وضعیت مطلوب گفت: مهاجمان برای گلزنی نیازمند عملکرد خوبی از سایرین هستند. فردا جونیور بازی می کند. برای این که دو مهاجم بهره‌وری خوبی داشته باشند باید هر دو خوب بازی کنند.او در پاسخ به این سوال که قبل از حکم کمیته انضباطی تصمیمی برای نیمکت نشین کردن بیرانوند داشت، گفت: من هیچ تصمیمی نگرفته بودم. معمولا وقتی بازیکنان از تیم ملی باز می‌گردند، آن‌ها را ارزیابی می‌کنم و کسانی که عملکرد بهتری داشته باشند، در بازی استفاده می‌کنم. من تصمیمی درباره بازیکنان و بیرانوند نگرفته بودم.کالدرون در واکنش به این که آیا تنبیه انضباطی را برای بیرانوند در نظر گرفته بود، تاکید کرد: من هیچ تنبیهی را برای هیچ بازیکنی در نظر نمی‌گیرم. تصمیم من در رابطه با شرایط روحی و رفتار بازیکنان در تمرینات است. هر کسی که بهتر بازی کند، در ترکیب تیم بازی می‌کند.

وی درباره عملکرد ملی‌پوشان تیمش بعد از اردوی تیم ملی گفت: به نظرم اکثر بازیکنان خسته بودند چون سفر طولانی پشت سر گذاشتند. پیشنهادم به فدراسیون فوتبال این است که بازیکنان ملی پوش را زودتر به باشگاه‌ها برگرداند.فدراسیون گفت که بازیکنان اضافه بار داشتند و باید پرواز خود را عوض می‌کردند. به نظرم دلیل قانع کننده‌ای نیست. نمی‌گویم هواپیمای خصوصی داشته باشند اما برای تمام تیم‌های دنیا این اتفاق می‌افتد. پروازی را در نظر بگیرند که بازیکنان زودتر به تیم‌ها برگردند.کالدرون درباره برنامه مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی تیم‌ها، فدراسیون فوتبال در هنگام تدوین  تقویم مسابقات باید این وضعیت را در نظر بگیرد. مسلما می‌دانند که برگزاری بازی‌ها در روز تعطیل با استقبال هواداران همراه است و تعداد بیش‌تری به ورزشگاه می‌آیند. این اتفاق راهی است که فدراسیون از نظر اقتصادی به تیم‌ها کمک کند. آن‌ها تلاش می‌کنند برنامه خوبی تدوین کنند اما بازی تیم‌های بزرگ نباید روز دوشنبه برگزار شود.مدیر رسانه‌ای پرسپولیس نیز در پایان خاطرنشان کرد که به طور رسمی نسبت به این موضوع اعتراض خواهند کرد زیرا بازی‌های این تیم بیش از سایر تیم‌ها در روزهای غیر تعطیل برگزار شده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گابریل کالدرون