به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۱۸۷۷۵۹

بوی گرانِ ماه مهر، جامدادی یک میلیون تومان!

گروه اقتصادی: والدینی که طی یک سال اخیر، بار گرانی مسکن و افزایش اجاره، مواد خوراکی، پوشاک، محصولات بهداشتی و دیگر کالاها و خدمات را به دوش کشیده‌اند، حالا نوبتِ گذشتن آنان از خانِ خرید اول مهر و فصل بازگشایی مدارس است. از سویی دیگر قیمت‌های نجومی لوازام التحریر و رواج پدیده خرید اول مهر لاکچری نیز به دغدغه والدین ثروتمند تبدیل شده است!
بوی گرانِ ماه مهر، جامدادی یک میلیون تومان!
یک طرف دستفروش‌هايي هستند كه دفترهاي تعاوني مي‌فروشند و روي ديگر مغازه‌هايي كه دفترهاي 600 هزارتوماني دارند و در اين ميان برخي به دنبال ارزان‌ترين دفتر مي‌گردند و برخي دنبال متفاوت‌ترين دفتر. والدین لاکچری‌باز براي خريد يك دفتر با مارك خاص تا پالاديوم مي‌روند. قیمت دفترهای موجود در این مرکز خرید با جلد چرمي و كاغذ بالك سوئدي چیزی حدود 600 تا 800 هزار تومان قیمت دارد! دفتر يادداشت 200برگي با نقش كاشي‌كاري مسجد جامع يزد 30 تومان قيمت دارد، دفتر ديگري در پشت جلدش شعار «توليد ملي» نوشته و كاغذ بالك و جلد چوبي و 100 برگ با قيمت 68 هزار تومان است و دفتر يادداشتی که پارسال 12 هزار تومان بود، امسال به 40 هزار تومان و نوع لاکچری آن به 100 هزار تومان هم رسیده است!

سایت های اینترنتی هم از افزایش ناگهانی لوازم الوازم التحریر عقب نماندند، به طوری که قیمت کیف خودکار چرم طبیعی گراف فون فابر کاستل مدل مدل Epsom مناسب برای 2 خودکار چیزی حدود یک میلیون و صد هزار تومان قیمت خورده است! فردی که در سال گذشته 100 هزار تومان برای لوازم التحریر هزینه کرده است، امسال با قیمت 50 تومان فقط لوازم ضروری را خریداری می کند. امسال براي خريدن لوازم‌التحرير يك دانش‌آموز حداقل 400 تا 600 هزارتومان لازم است.

روزهای آخر شهریورماه در حال سپری شدن است و کم‌کم به ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم. در شهر که قدم بزنی بچه‌هایی را می‌بینی که برای خرید لوازم مدرسه لاکچری همراه پدر و مادر خود هستند در مقابل بچه‌هایی که بخاطر نخریدن لوازم‌التحریر با نگاه حسرت‌بار به این لوازم، به مسیر خود ادامه می‌دهند!
مرجع : برترین ها