به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۸۷۹۰۵

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی
گروه جامعه: بی شک یکی از مهمترین بخش های هر'v نمایشگاه را غرفه ساخته شده آن نمایشگاه تشکیل می دهند، غرفه سازی نمایشگاهی هنری است که به ساخت یک غرفه زیبا، مدرن و پسندیده منجر می شود. غرفه سازی دارای نکات فراوان و مراحل متعددی می باشد، شما می توانید با داشتن یک غرفه نمایشگاهی زیبا در نمایشگاه به موفقیت های بسیار زیادی برسید. در ادامه با اصول زیبا سازی و همین طور اصول اولیه غرفه سازی بیشتر آشنا می شویم.

اهداف حضور در نمایشگاه
افراد بسیاری برای خرید یا دیدن محصولات و برندهای جدید به نمایشگاه هایی که به صورت دوره ای برگزار می شود رجوع می کنند. شرکت در این نمایشگاه ها به عنوان یک برند می تواند یک فرصت استثنایی برای معرفی شرکت تازه تاسیس و یا عرضه محصولات جدید یک برند قدیمی باشد. مهمترین جزء هر نمایشگاهی فارغ از ماهیت آن، غرفه نمایشگاهی می باشد که به فراخور نوع خدماتی که برند شما عرضه می کند طراحی می شود. در نمایشگاه هایی که در سطح شهر و در طول دوره های متفاوت برگزار می شود، معمولا اکثر برندها که رقبای شما نیز محسوب می شوند، در این گونه فضاهای جمعی شرکت می کنند. مهمترین فاکتور برای معرفی بهتر پیشی گرفتن از رقیبان می باشد که این کار مستلزم طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا و به یادماندنی می باشد تا بتوانید برند خود را در ذهن مخاطب خود ثبت کنید و به عبارت دیگر باید فراموش نشدنی به نظر برسید.

نکات مهم در ساخت غرفه نمایشگاهی
نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی به گونه‌ای است که موجب می شود افراد زیادی قادر به درک بهتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما شوند؛ زیرا اگر ساخت غرفه نمایشگاهی به دست افرادی توانمند و باتجربه باشد در همان ابتدای امر در ساخت غرفه نمایشگاهی به گونه ای عمل می کنند که تناسب زیادی بین نوع غرفه و فعالیت شرکت به وجود بیاید و هماهنگی کاملی بین اجزای غرفه و طراحی آن وجود داشته باشد. نکته دیگر در هنگام انتخاب غرفه های نمایشگاه، توجه به وضعیت مکانی غرفه و جذابیت بالای آن می باشد. قواعدی که در ساخت غرفه بسیار حائز اهمیت است این است که باید شرایط لازم برای حضور بازدیدکنندگان ایجاد شود و همچنین فضای مناسبی برای انجام مذاکرات با مشتری وجود داشته باشد تا حریم هایی در غرفه برای مراجعه کنند گان وجود داشته باشد. استفاده از مبلمان مناسب نیز می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه بازاریابی داشته باشد.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟
غرفه ها در واقع چیزی فراتر از یک سازه ی فیزیکی می باشند زیرا به عنوان یک ابزار برای بازاریابی و جذب مشتری و در نهایت ایجاد یک فرصت خرید و فروش و اشغال زایی به حساب می آیند. پس مطمئنا توجه به طراحی صحیح در غرفه سازی نمایشگاهی می تواند در رسیدن به هدفتان به شما کمک نماید. غرفه های نمایشگاهی این امکان را در اختیار شرکت ها و صنایع می گذارد تا بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه نمایند. به زبان ساده تر می توان گفت که طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که به طور کامل معرف آن شرکت و یا صنعت و یا خدمت باشد به گونه ای که مشتری با بازدید از آن غرفه در یک نگاه بتواند از اهداف شرکت میزبان و محصولات آن آگاهی کسب نماید.

مزیت غرفه سازی نمایشگاه
ارائه و معرفی محصولات در غرفه های نمایشگاهی مزیت های بسیاری را برای صاحبان کسب و کار به همراه دارد. جلب مشتری مهمترین نقش را در رونق اقتصادی مشاغل مختلف ایفا می کند. این سوال مطرح می شود که استفاده از غرفه نمایشگاهی و به طور کل حضور در نمایشگاه چگونه باعث جذب مشتری می شود؟ زمانی که نمایشگاهی برگزار می شود، اقشار مختلف جامعه و افراد زیادی به این مکان ها مراجعه می کنند و هنگامی که مراجعه کننده افزایش یافت به طبع جذب مشتری هم زیاد می شود. نکته دیگر که حائز اهمیت می باشد، کیفیت بالای پذیرایی از مراجعه کنندگان است که برخورد خوب و پذیرایی مناسب می تواند مراجعه کنندگان فعلی را تبدیل به مشتری های دائمی آینده کند و برخورد خوب با افراد در جلب نظر آنها تاثیر بسزایی دارد و تبعات آن بر اعتبار و هویت کسب و کار تاثیرگذار می باشد. در واقع داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب باعث جذب افراد در بدو ورود آنها می شود که این خود افزایش فروش را به همراه خواهد داشت.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاه
هنگامی بحث از طراحی دکوراسیون نمایشگاهی می شود، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود رنگ بندی است. شما باید به همان اندازه که به سبک طراحی و جذاب بودن طراحی توجه می کنید، به رنگ هم توجه داشته باشید. انتخاب رنگ مناسب فاکتور بسیار مهمی است و تاثیر زیادی در جذب مخاطبان به سمت شما دارد. در واقع حتی اگر طراحی غرفه شما بسیار جذاب و قدرتمند باشد، در صورتی که رنگ بندی مناسبی نداشته باشد نمی تواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز
تجهیزات نمایشگاهی که در غرفه شما استفاده خواهد شد ربط مستقیمی به نوع فعالیت و حوزه کاری شما دارد. بسته به اینکه حوزه فعالیت شما در چه زمینه ایست و چگونه می خواهید نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کنید باید به دنبال تجهیزات نمایشگاهی مناسب نیز باشید.
می توان تجهیزات نمایشگاهی را به دسته های مختلفی تقسیم کرد که یک بخش مهم آن تجهیزات نمایشگاهی صوتی و تصویری می باشد. بخش دیگر نیز تجهیزات نمایشگاهی جانبی می باشد که برای زیبایی غرفه و جلب توجه بازدید کنندگان استفاده می شود.

ایده نو مهم ترین عامل در غرفه سازی
یکی از مهم ترین عواملی که در غرفه سازی تاثیر دارد داشتن یک ایده نو می باشد، در بسیاری از مواقع غرفه هایی که در نمایشگاه ها با استفاده از ایده های نو ساخته شده اند بدون توجه به نوع محصول شان بیشترین بازدید کننده را دارا هستند. ایده های تکراری معمولا بازدید کنندگان را خسته می کند، در سال های اخیر بسیاری از غرفه ها به سبب پر بازدید بودن در دوره های قبلی تکرار شده اند که همین عامل باعث خستگی مفرط بازدیدکنندگان شده است، بنابراین شما می توانید با داشتن یک ایده نو از بسیاری از این غرفه ها پیشی بگیرید.

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی ایساتیس دیزاین
بعد از ۱۶ سال سابقه، فراز و نشیب ها، ایساتیس با حفظ کلاس جهانی قیمت مناسب با کیفیت تجربه های خود را در اختیار مشتریانش می گذارد تا مزیت رقابت خود را به رخ دیگران بکشاند در این مدت جزو بهترین مجریان بوده است. ایساتیس تا آخرین لحظه با مشتری مداری منحصر به فرد تجربه ای ناب و تکرار نشدنی در زمینه ی طراحی و اجرای غرفه شما برای می سازد تا مزیت رقابتی خود را به رخ دیگر رقبا بکشاند و ایساتیس دیزاین برای شما یک تجربه ی به یاد ماندنی خلق می کند.
شرکت غرفه سازی و طراحی داخلی ایساتیس آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود
٠٢١٢٢١٧٦١١٩
٠٢١٢٦٧٠٦٦٧٥
٠٢١٢٦٧٠٦٦٤٩
٠٢١٢٦٧٠٦٦٩٤