به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۱۸۷۹۵۴

قطع یارانه شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود

گروه اقتصادی: سخنگوی دولت با بیان این که یارانه افرادی که در سال درآمد بالای میلیاردی دارند حذف می‌شود گفت: قطع یارانه‌ها شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود.
قطع یارانه شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود
علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیات دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثرونمندان اظهار کرد: یارانه حدود 700 الی 800 هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.وی ادامه داد: من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم اما قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود و عدد 30 میلیون نفر مدنظر ما نیست. اجرای تصمیم مجلس به زمینه‌های اجتماعی نیاز دارد و الان زمینه برای قطع یارانه سه دهک فراهم نیست.سخنگوی دولت با اشاره به این که حذف یارانه ثروتمندان از اول مهر اجرایی می‌شود تصریح کرد: من مجددا تاکید می‌کنم طبقات متوسط مطمئن باشند که ما تصمیم غلطی نمی‌گیریم که تاثیر منفی بر درآمد آنها داشته باشد پایگاه اطلاعاتی ایرانیان بسیار دقیق بوده و اطلاعات دقیقی در آن ثبت شده است و با آرامی در این زمینه حرکت کردیم.

ربیعی همچنین اظهار کرد: براساس گزارش امروز رئیس بانک مرکزی در سه ماهه اول امسال رشد اقتصادی کشور بدون نفت مثبت شده است و بخش کشاورزی رشد خوبی داشته است و به مثبت 5/6 درصد رسیده است. در سه ماهه آخر سال گذشته رشد کشاورزی منفی سه بوده است و در واقع الان 5/9 درصد رشده داشته است. بخش صنعت و معدن هم از رشد منفی خارج شده است وبه صفر رسیده است. این بخش رشد منفی 9 درصد داشته است و اکنون به صفر رسیده است.سخنگوی دولت ادامه داد: در دولت تصمیم گرفته شد که 300 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات در اختیار بانک مسکن قرار می‌گیرد که وزارت راه و شهرسازی برای جاده و ریل چابهار هزینه کند تا چابهار به شبکه ریلی ملی متصل شود. تصمیم دیگر امروز دولت این است که لغو یک‌طرفه روادید با کشور عمان را دائمی کردیم که این تصمیم برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است. همچنین براساس تصمیم دولت منطقه ویژه سرخس ودوغارون به منطقه آزاد تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی درباره آلایندگی شهرک‌های صنعتی شرق تهران ارائه شده بود، تصریح کرد: امروز تصمیم گفته شد که چند دستگاه متولی تعیین تکلیف این صنایع شوند تا صنایع آلوده و مزاحم از آنجا خارج شده و سایر صنایع تثبیت شوند.ربیعی در ادامه با بیان اینکه معمولا یکی دو هفته اول مهر ساعات ادارات شناور می شود، گفت: امروز این اختیار به وزارت کشور و استانداری ها داده شد تا با هماهنگی سایر دستگاه‌ها بتوانند ساعات شناور ادارات را اجرایی کنند.ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره ورود هیاتی از طالبان به ایران برای مذاکره گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد جلوگیری از برادرکشی در افغانستان است.امنیت در افغانستان برای ما مهم است. اگر افراط گرایی را کاهش دهیم به نفع منطقه بوده و بهانه‌ای برای حضور امریکا و هم پیمانانش در منطقه نمی ماند. ما از مذاکره با هر گروهی که به ایجاد آرامش منطقه و افغانستان کمک کند، دریغ نمی کنیم. قطعا این مذاکرات به نفع دولت و ملت افغانستان است.

سخنگوی دولت درباره ادعاهای مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو تصریح کرد: در یمن پنج سال است که مردم، مدارس و بیمارستان‌ها بمباران می شوند و در مقابل جریان داخلی یمن قدرت و توانی پیدا کرده و واکنشی نشان داده است و حالا به جای آنکه به ریشه‌ها بپردازند، می گویند پشت این حملات که بوده است؟ این یک سنت فرافکنی است و مثل سیاست دایی جان ناپلئونی است. آنها به ماهیت پنج سال حملات به یمن توجه نمی‌کنند و دنبال پشت پرده هستند. ما همه گونه کمک به این کشور می کنیم و با سازمان‌های بین‌المللی همکاری می کنیم تا آرامش در این کشور برقرار شود.وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاق جدیدی در اختصاص 15 میلیارد دلار از سوی اروپا به ایران انجام شده است، گفت: خبر جدیدی نیست و باید ببینیم اروپا با آمریکا به چه توافقی می‌رسند و هنوز چیزی به ما اعلام نکرده اند.ربیعی همچنین خبر تغییر سه وزیر در دولت را تکذیب کرد.
مرجع : ایسنا