به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۸۸۰۷۰

"iOS ۱۳" منتشر شد

گروه فناوری: شرکت اپل جدیدترین نسخه سیستم عامل خود موسوم به iOS ۱۳ را منتشر کرد.
"iOS ۱۳" منتشر شد
پس از رونمایی اپل طی هفته‌های گذشته از نسل جدید آیفون، این شرکت در تاریخ ۱۹ سپتامبر سیستم عامل جدید خود موسوم به "iOS ۱۳" را منتشر کرد.کاربران گوشی‌های آیفون مدل ۶ اس و مدل‌های بالاتر قادر به آپدیت و دانلود نسخه جدید هستند.با نگاه مختصری بر فهرست منتشر شده بالا که در وب سایت metro.uk نیز آمده است، می‌توان دریافت که آیفونهای قدیمی تر از ۶ دیگر به نسخه جدید سیستم عامل آی‌اواس تجهیز نخواهند شد و این نشان می‌دهد که اپل قصد دارد میلیون‌ها آیفون فعال در کشورهای مختلف جهان را منسوخ اعلام کند و بدین ترتیب کاربران را به خریداری و استفاده از مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون ترغیب و تشویق کند."iOS ۱۳" ویژگی‌های مهمی دارد که از جدیدترین آنها می‌توان به "دارک مد"(dark mode) اشاره کرد. دارک مد، به کاربر امکان می‌دهد تا از سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های در حال اجرا، در پس زمینه تیره نیز استفاده کند و با خودکارسازی این فعالیت در روز و شب، استفاده بهتری از صفحه نمایش داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های "iOS ۱۳" می‌توان به اپلیکیشن یادآوری و فرستادن تماس‌های ناآشنا به سیستم پیام صوتی نیز اشاره کرد. به گفته اپل، در"iOS ۱۳"اصلاحاتی برای سیستم "ایردراپ"(AirDrop) نیز صورت گرفته‌ است.به گفته اپل این امر عملکرد سیستم ایردراپ را که سیستمی برای انتقال فایل بین آیفون‌ها است بهبود می‌بخشد. کاربران می‌توانند تغییر در عملکرد ایردراپ را ۳۰ سپتامبر و همزمان با انتشار نسخه اصلی سیستم عامل iOS ۱۳.۱ مشاهده کنند زیرا تراشه جدید آیفون ۱۱ به آنها این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها را بسیار سریع‌تر از قبل به دستگاه آیفون دیگری ارسال کنند.

لیست آیفون‌های سازگار با iOS ۱۳ به این ترتیب است: آیفون ایکس‌اس، آیفون ایکس اس‌مکس، آیفون ایکس‌آر، آیفون ایکس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون اس ای، نسل هفتم آی‌پاد تاچاگرچه اپل نسخه جدید سیستم عامل iOS 13 را منتشر کرده اما این نسخه با مشکلاتی همراه است که قرار است با عرضه نسخه iOS 13.1 اصلاح شود.این شرکت اکنون اعلام کرده است که مشکلات کاربران یک هفته زودتر از چیزی که اعلام شده بود، حل خواهد شد.این شرکت گفته است که نسخه‌های iPadOS و iOS 13.1 را در تاریخ ۲۴ سپتامبر یعنی تقریبا یک هفته زودتر از چیزی که قبلا اعلام شده بود (۳۰ سپتامبر) عرضه می‌کند.

در حالی که اپل هیچ اشاره‌ای به دلیل این عرضه زودتر نکرده است، ممکن است ناشی از دلیل ثبات نرم‌افزاری این سیستم عامل باشد.برخی از تحلیگران آیفون ۱۱ متوجه اشکالات و نواقصی در iOS 13.0  شده‌اند و عرضه سریع‌تر نسخه به‌ روزرسانی می‌تواند جلوی نارضایتی بیش از حد کاربران را بگیرد.اپل برای نرم‌کردن دل کاربران سیستم عامل جدید در نسخه جدید برخی از ویژگی‌های جدید را تعبیه کرده است.به‌روزرسانی iOS 13.1 ویژگی‌هایی را نظیر اشتراک ETA در نقشه‌ها، اقدامات خودکار میانبر برای دستیار صوتی هوشمند سیری (Siri) و جداسازی داده‌ها برای دستگاه‌های سازمانی اضافه می‌کند. بنابراین قطعاً این یک نسخه یکپارچه نیست، اما حداقل لازم نیست که صبر کنید تا ویژگی‌های جدید و یک تجربه کلی نرم و روان را در دستگاه خود مشاهده کنید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل