به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۸۹۷۹۵

چرا سرمایه گذاری در استرالیا

بررسی شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا در سال 2019
گروه اقتصادی: کشور استرالیا در میان مهاجران ایرانی، جزء مقاصد محبوب برای مهاجرت به شمار می‌رود.
چرا سرمایه گذاری در استرالیا
امکانات رفاهی مناسب، ثبات بالای اقتصادی و آب‌و‌هوای مناسب، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا تبدیل کرده‌ است. از طرفی دولت استرالیا با توجه به سیاست گذاری‌های مناسب در زمینه‌های سرمایه گذاری در این کشور باعث شده است که هر ساله مهاجران بسیاری از سرتاسر دنیا برای سرمایه گذاری در استرالیا اقدام کنند. تعداد زیادی از کارآفرینان و تجار صاحب سرمایه که قصد سرمایه‌گذاریِ در کشورهای دیگر را دارند، ترجیح می‌دهند کشور استرالیا را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند ؛ زیرا این کشور با وجود اقتصاد توسعه ‌یافته‌اش، هم‌چنان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران از دیگر کشورها است و بازار پویایی دارد.

استرالیا کشوری است که از سرمایه گذاری خارجی استقبال می‌کند. زیرا این امر به رشد اقتصادی استرالیا کمک می‌کند و از این رو حمایت از رشد اقتصادی در نوآوری، بهبود رفاه و خوشبختی استرالیایی‌ها را به دنبال خواهد داشت. سرمایه گذاری خارجی مکمل سرمایه داخلی است؛ زیرا بدون سرمایه گذاری خارجی سطح تولید، اشتغال و درآمد پایین تر خواهد آمد.
دولت استرالیا روش‌های مختلفی را برای اخذ اقامت دائم این کشور ارائه کرده است که می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌های اخذ ویزای استرالیا، ویزای سرمایه گذاری استرالیا می‌باشد.
 
دلایل انتخاب استرالیا برای سرمایه گذاری
هر فرد کارآفرینی قبل از اینکه بخواهد در یک کشوری سرمایه گذاری کند برای شروع نیاز به دلایلی دارد تا مجاب شود در آن کشور سرمایه گذاری کند. ما در بخش قصد بیان و بررسی تعدادی از دلایل مهم که چرا باید در استرالیا سرمایه گذاری رد را بیان می‌کنیم.



1- مردم استرالیا پول کافی دارند:
براساس شاخص‌های زندگی در ( OECD ) مردم کشور استرالیا از نظرر متوسط درآمد در رتبه پنجم جهان قرار دارند این به این معنی است که مردم استرالیا در سطح رفاه بالایی قرار دارند و به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که از لحاظ هزینه کردن و خرج کردن پول مشکلی ندارند و یا به عبارتی استرالیا یک کشور با دستمزد بالا محسوب می‌شود یعنی برای دیگر مشاغل به این معنی است که افراد بسیاری هستند که توانایی هزینه کردن برای خوب زندگی کردن را دارند و این یک دلیل بسیار مهم باشد برای ایجاد یک تجارت و بیزینس و سرمایه گذاری در استرالیا محسوب می‌شود.

2- موقعیت جغرافیایی استرالیا : 
استرالیا به مرکز تمرکز جمعیت دنیا نزدیک است این همان نقطه ای است که از نظر اقتصادی و تجاری به شدت در حال رشد هستند مانند هند، امریکا، چین، مالزی و... این موضوع می‌تواند برای کارآفرینان و تجاری که قصد صادرات یک محصول را دارند موقعیت ایده آلی باشد.
 
3- وسعت و جاذبه‌های گردشگری :
کشور استرالیا به دلیل شرایط خاصی که دارد و همچنین وسعت فراوان خود، یکی از قطب‌های گردشگری و توریستی جهان شده است و این موضوع باعث شده است که افراد زیادی به فکر سرمایه گذاری در بخش صنعت توریست این کشور بی افتند مانند سرمایه گذاری در بخش هتل و تورهای گردگشگری

4- شرایط خوب و با کیفیت زندگی در استرالیا :
اکونمیست می‌گوید 3 شهر از 10 شهر برتر دنیا در استرالیا قرار دارد سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی در استرالیا باعث شده است افراد بسیاری ویزای سرمایه گذاری استرالیا را یک پل برای زندگی این کشور بدانند.

 5- نیروی کار متخصص :
استرالیا به دلیل سخت گیری در بحث ویزاهای کاری و اسکیل و همچنین وجود دانشگاه‌هایی با سطح کیفی بالا باعث شده است افرادی متخصص و چندزبانه فراوانی وارد این کشور شود و دارای تحصیل کرده ترین نیروهای کاری جهان را به خود اختصاص دهد.

 6-   رکورد دار رشد اقتصادی در جهان :
کشور استرالیا با رشد اقتصادی مثبت در 27 سال پیاپی رکورد دار این موضوع است که در گذشته در اختیار کشور هلند بوده است از این رو اقتصاد قدرت مند، متنوع و درحال رشد استرالیا فرصت‌های بیشتری را به وجود می‌آورد.


 بررسی انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا
برای مهاجرت به استرالیا روش‌های مختلفی وجود دارد که کارآفرینان و تجار معمولا از طریق سرمایه گذاری در استرالیا و اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا اقدام می‌کنند. برای این منظور ویزاهای سرمایه گذاری مختلفی را اداره مهاجرت استرالیا در اختیار متقاضیان این روش قرار داده است که براساس شرایط و میزای دارایی و نوع ویزا را انتخاب می‌کنند. ما در این بخش به بررسی سه دسته از این ویزاها می‌پردازیم که بیشتر تقاضا را در میان ایرانیان دارند.

 1.    ویزای 188 استرالیا ( ویزای اقامت موقت استرالیا )
ویزای سرمایه گذاری استرالیا با ساب کلاس 188 یک ویزای اقامت موقت استرالیا محسوب می‌شود که به دارندگان آن این اجازه را می‌دهد تا به مدت چهارسال و سه ماه در استرالیا به کار و زندگی بپردازید. لازم به ذکر است ویزای 188 استرالیا داری پنج شاخه متفاوت می‌باشد که متقاضیان برا اساس میزان دارایی و سرمایه گذاری خود نسبت به اخذ یکی از شاخه‌های آن اقدام می‌نمایند.
سن شما برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا باید کمتر از 55 سال باشد و حداقل 65 امتیاز از جدول امتیاز کسب کنید.

•    ویزای نوآوری تجاری استرالیا : برای آن دسته از متقاضیانی است با مهارت در کسب و کار که مب خواهند یک تجات جدید در استرالیا راه اندازی کنند و یا یک تجارت و بیزینس موجود در استرالیا را مدیریت کنند و آن را گسترش دهند.
•    ویزای سرمایه گذاری استرالیا : این شاخه از ویزای 188 استرالیا مناسب افرادی است که می‌خواهند سرمایه مشخص حداقل یک و نیم میلیون دلار در یکی از ایالت‌های استرالیا را داشته باشند.
•    ویزای سرمایه گذاری خاص استرالیا : متقاضیان ابتدا باید توسط یک ایالت یا منطقه‌ای از استرالیا اسپانسر شوند و در آنجا یک سرمایه گذاری حداقلی 5 میلیون دلاری را داشته باشند.
•    ویزای کارآفرینی استرالیا : برای آن دسته از کارآفرینانی مناسب است که یک طرح اقتصادی مناسب و مورد تایید را ارائه دهند و با مبلغ 200000 دلارآغاز کنند.
•    ویزای سرمایه گذاری پرمیوم استرالیا : این شاخه از ویزای 188 استرالیا به مانند دیگر ویزاها می‌باشد با این تفاوت که سرمایه گذاری حداقلی 15 میلیون دلاری نیاز دارد.

2.  ویزای 888 استرالیا اقامت دائم استرالیا از طریق سرمایه گذاری و نوآوریی
دارندگان ویزای 188 استرالیا بعد از طی مدت زمانی و کسب شرایط لازم می‌توانند برای اخذ اقامت دائم استرالیا برای ویزای 888 استرالیا اقدام کنند به عبارت دیگر ویزای 888 استرالیا مکمل ویزای 188 استرالیا محسوب می‌شود.

 3. ویزای 132 استرالیا دارای اقامت دائم استرالیا
ویزای 132 استرالیا جزء ویزاهای پرمتقاضی محسوب می‌شود زیرا از همان بدو ورود به استرالیا شما به همراه اعضای خانواده اقامت دائم استرالیا را دریافت می‌کنید. سرمایه مورد نیاز برای این ویزا مبلغ بالایی معادل یک و نیم میلیون دلار استرالیا می‌باشد که متقاضی متعهد می‌شوند بعد از ورود به استرالیا آورده و آن راسرمایه گذاری کند.
 
کلام پایانی
ویزای‌های سرمایه گذاری استرالیا برخلاف دیدگاه بسیاری از افراد پرسه بسیار پیچیده ای نسبت به ویزای کار استرالیا و دیگر ویزاهای استرالیا دارد به همین منظور ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام با یک وکیل مهاجرت به استرالیا مشورت کنید تا بهترین مسیر را برای خود انتخاب کنید.