به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۹۰۰۱۲

نمایش ۶فیلم ایرانی درجشنواره لایپزیک

گروه فرهنگ و هنر: در شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن در لایپزیگ آلمان ۶ فیلم ایرانی به نمایش درمی‌آید.
نمایش ۶فیلم ایرانی درجشنواره لایپزیک
شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن در لایپزیگ در حالی از بیست و هشتم اکتبر برابر با ۶ آبان آغاز می‌شود که ۶ فیلم ایرانی در این دوره از جشنواره حضور دارند. این بزرگترین جشنواره مستند آلمان است.هر سال، ده‌ها فیلمساز از سراسر جهان برای شرکت در این فستیوال به لایپزیگ می‌روند. امسال ۳۱۰ فیلم از ۶۱ کشور در این جشنواره حضور دارند. براساس اخباری که روی سایت جشنواره قرار گرفته است، مستند بلند «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری به بخش مسابقه اصلی فیلم‌های بلند این دوره از جشنواره راه یافته است. در این مستند، کارگردان ارتباط پیرمردی ۸۰ ساله به نام حاجی‌بابا با فرزندانش را نشان می‌دهد.

همچنین مستند بلند «اِکسُدوس» ساخته بهمن کیارستمی نیز به بخش برنامه بین‌المللی این جشنواره راه یافته، کیارستمی در این فیلم، ‌به مرکز بازگشت مهاجران افغان پرداخته است. این مرکز مسئولیت ثبت‌نام و اعزام مهاجران افغان را که به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند، برعهده دارد. مستند بلند «خاتمه» به کارگردانی مشترک مهدی و هادی زارعی از دیگر فیلم‌هایی است که به بخش برنامه بین‌الملل شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن در لایپزیگ راه یافته، این فیلم، داستان زندگی دختری افغان است که به دلیل ازدواج زود هنگام و خشونت توسط خانواده، از خانه فرار می‌کند.

«واکس‌چه» مستند دیگری از ایران است که در بخش مستند نیمه‌ بلند جشنواره لایپزیگ نمایش داده می‌شود. این فیلم به کارگردانی کامران حیدری، به زندگی و مرگ خودخواسته‌ ابراهیم منصفی، خنیاگر و ترانه‌سرای بندرعباسی پرداخته است.همچنین «آشو» ساخته جعفر نجفی در بخش رقابت بین‌المللی فیلم‌های کوتاه این جشنواره پذیرفته شده، آشو نام کودکی چوپان است که به سینما و بازیگری دلبستگی دارد. او از صبح تا شب مشغول کار است، اما همزمان به خاطر عشقی که به فیلم‌های مطرح سینمای جهان و بازیگری دارد، رویابافی می‌کند.به جز فیلم‌های مستند، یک انیمیشن ایرانی به نام «گرگم و گله می‌برم» نیز به شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن در لایپزیگ راه یافته، این انیمیشن ساخته امیرهوشنگ معین و محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مرجع : مهر
برچسب ها: جشنواره فیلم