به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۹۰۱۱۱

مدیریت‌انبار‌با‌نرم‌افزار‌مایکروسافت‌داینامیک‌NAV

مدیریت‌انبار‌با‌نرم‌افزار‌مایکروسافت‌داینامیک‌NAV
گروه علم و فناوری: انبار یکی از مهم ترین و یکی از پرهزینه‌ترین اجزای یک شرکت است.
کاهش هزینه‌های ذخیره سازی و حفظ آمادگی تامین تاثیر زیادی را روی درآمدهای شرکت و رقابتی بودن آن بجا می‌گذارد. نکته ی دیگر اینکه یک سیستم ERP مدیریت انبار بهینه منجر به ارتقای عملیات درونی می‌شود.این سیستم متضمن این است که مواد مورد نیاز برای تولید مطابق تقاضا در دسترس باشند. با نرم افزار Dynamics NAV مایکروسافت (اسم سابق Navision)، می‌توانید مدیریت انبار را در تمامی فرایندهای تجاری ادغام نمایید. ضمن اینکه به صورت پیوسته مکان‌های ذخیره سازی و زمانبندی‌های تحویلی را برای کالاها مورد ردگیری قرار می‌دهد. این سیستم ارائه دهنده ی کارکردهای زیر است:

•    ساختار مدیریت شده از داده‌های اصلی محصول (و نمونه‌های مختلف از محصول)
•    قیمت‌های خرید خاص انبار، روش‌های زمانبندی و اطلاعات موجودی
•    رزرو محصول و انتقال موجودی
•    موجودی برای تمامی انبارها یا هر مکان ذخیره سازی
•    قیمت‌های خرید و فروش متمایز
•    افزایش / کاهش قیمت محصول و نشانه گذاری آن‌ها
•    شاخه‌ها و مکان‌های مختلف ذخیره سازی
•    انتقال موجودی، از جمله انبار حمل و نقل
•    مدیریت شماره سریال و بچ

بهینه سازی زنجیره تامین
با اضافه شدن نرم افزار انبارداری پیشرفته در داینامیک Nav مایکروسافت، انبار شرکت به صورت تمام و کمال در زنجیره ی تامین شرکت ادغام می‌شود.این سیستم مدیریت خرید، فروش، انبارداری، حقوق لجستیک تا تولید نهایی را بر عهده می‌گیرد. این بدان معناست که شما قادر به مشاهده ی نمای کاملی از هزینه‌ها و برنامه‌ها، در تمامی زمان‌های مقرر هستید.دسترسی بلادرنگ به شما این امکان را می‌دهد تا با اطلاعات و داده‌های دقیق سیستم ذخیره سازی کار کرده و لذا کارگران انبار قادرند سریعاً به تمامی محصولات موجود در انبارها دسترسی داشته باشند و موجودی‌ها را تحت کنترل (جابه جایی) قرار بدهند.

استفاده ی بهینه از فضای ذخیره سازی
این سیستم گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به صورت هدفمند مدیریت انبار و استفاده از فضای ذخیره سازی را ارتقا می‌دهد. شما به کمک سیستم ادغامی و خودکار مدیریت داده (ADCS) قادر خواهید بود تا بازدهی انبار در حین برداشت و ذخیره سازی کالاها را افزایش بدهید. این اقدامات برای شمارش و انتقال موجودی نیز مثمرثمر واقع می‌شود. با استفاده از گزینه‌های مختلف ردگیری محصول سریعاً پروژه‌های خرید ، عملیات و فروش را شناسایی نمایید. بدین ترتیب نیازی به حذف موجودی، مثلاً از طریق فرایند اولین انقضا – اولین خروج (FEFO) نخواهید داشت.

مکان‌های ذخیره سازی متعدد، یک سیستم
این سیستم به شما این امکان را داده تا برای مثال انتقال محصولات را به آسانی ردگیری نمایید. می‌توانید برخی کالاها را در انبارهای مخصوص حمل و نقل نگهداری بکنید.مدیریت موجودی در چندین مکان نگهداری نیز بسادگی صورت می‌گیرد. واحدهای تولید، مراکز توزیع، انبارها، فضاهای نمایشگاهی، غرفه‌های خرده فروشی و وسایل نقلیه ی خدماتی همگی اجزای سیستم مدیریت انبار داینامیک NAV مایکروسافت محسوب می‌شوند. می‌توانید در هر زمانی ردگیری موقعیت اشیا را به انجام برسانید.