به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۲:۱۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۹۰۳۴
وزير صنعت، آب پاکي را روي دست خريداران ريخت

نعمت‌زاده: خودرو امسال ارزان نمی‌شود

فقط گندم ارز 1226 تومانی می‌گیرد
گروه اقتصادي:​ وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از تمامي کشمکش​ها در رابطه با قيمت خودرو، آب پاکي را روي دست مردم و خريداران ريخت و تاکيد کرد: قیمت خودرو تا پایان سال کاهش نخواهد یافت.
نعمت‌زاده: خودرو امسال ارزان نمی‌شود
محمدرضا نعمت‌زاده در نشستی با اشاره به این‌که با توجه به شرایط فعلی انتظار پایین‌آمدن قیمت خودرو را تا پایان سال نداریم، گفت: ممکن است حتی شاهد افزایش مختصر قیمت خودرو نیز باشیم اما به‌طور کلی قیمت‌های فعلی دست کم تا پایان سال تغییری نخواهد کرد.او با اشاره به این‌که خودروسازان هم‌اکنون براساس ارز آزاد تولید می‌کنند، گفت: خودروسازان امروز براساس قیمت‌های شورای رقابت محصولاتشان را در بازار می‌فروشند که این قیمت‌ها براساس نرخ مبادله‌ای است.وی گفت: از خودروسازان می‌خواهیم فعلا با همین قیمت‌ها به فروش محصولاتشان ادامه دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که باید عرضه و تقاضا قیمت خودرو را در بازار مشخص کند، گفت: سال قبل به دلیل مشکلات به وجود آمده تولید خودرو تا 45 درصد کاهش یافت که امسال این روند ادامه داشته است.نعمت‌زاده با اشاره به این که براساس مصوبه‌ی دو سال پیش شورای اقتصاد، خودرو کالایی انحصاری بوده و باید قیمت‌گذاری شود، گفت: از شورای اقتصاد درخواست کردیم تا در این مصوبه تجدید‌نظر کند.

وی با اشاره به این‌که تا پایان امسال فقط به گندم برای واردات ارز مرجع خواهیم داد، گفت: وعده داده بودم که کالاهای اساسی تا پایان امسال برای واردات ارز مرجع می‌گیرند اما بعد از بحث‌های انجام شده بین مجلس و دولت معلوم شد که دادن ارز مرجع به واردات کالا غیرقانونی است، بنابراین ارز مرجع کلیه کالاهای اساسی بجز گندم حذف شد.نعمت‌زاده افزود: گندم را نیز توانستیم از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امسال با ارز مرجع وارد کنیم و قیمت آن تغییر نمی‌کند.

او با اشاره به این‌که قرار است پیشنهادی به هیات دولت درباره‌ لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت 10 داده شود، گفت: به جای ایجاد محدودیت و ممنوعیت باید از ابزار تعرفه برای کنترل واردات کالاهای اولویت 10 استفاده کنیم. هم‌چنین قرار است برخی از کالاهای اولویت 10 که نیاز بخش تولید هستند به سایر اولویت‌ها منتقل شوند.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی درباره‌ی اخبار منتشر شده درباره‌ی ادغام سازمان حمایت با شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با یکدیگر گفت: من از این اخبار اطلاعی ندارم. ممکن است براساس نیاز تغییراتی داشته باشیم. فعلا وزارتخانه هفت معاونت مصوب دارد و دنبال کم‌کردن آنها نیستیم مگر این‌که نیاز باشد.وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین با انتقاد از طرح‌های شبنم و ایران‌کد گفت: شبنم و ایران کد مشکلات زیادی را برای تجارت خارجی به وجود آوردند و چیزی جز بوروکراسی و فساد اداری نداشتند.

وی افزود: الزام داشتن ایران کد در هنگام ثبت سفارش کالا حذف شد. همچنین طرح شبنم در حال حاضر در کشوی همه مغازه‌ها وجود دارد که عملا به کالاهای قاچاق رسمیت داده است. این طرح نیز در مورد همه کالاها لغو شده است.او خاطرنشان کرد: ایران کد و شبنم فایده‌ای برای تجارت خارجی کشور نداشتند مگر این‌که بیکار باشیم و بخواهیم از محل اجرای چنین طرح‌هایی برای عده‌ای شغل ایجاد کنیم.نعمت زاده همچنین با تاکید بر رفع موانع تولید در مسائل مربوط به بانک‌ها، گمرک و وزارت خانه‌های مربوطه گفت: یکسری موانع است که نمی گذارد صنعت به پیش رود که باید برای برطرف کردن آن ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: پیشنهادات رفع موانع تولید به خصوص مسائل پولی و بانکی در قالب 50 مورد شناسایی و اصلاحیه آن‌ها به دولت ارسال شد. براساس نظر رییس جمهور کمیته‌ای برای رسیدگی به موانع تولید با ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و حضور سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که براساس نظر این کمیته 30 بند در راستای رفع موانع تولید مورد توافق گرفت تصریح کرد: عمده این بندها مربوط به مسائل بانکی و گمرکی است و بخشی از آن نیز مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته وی، در حال حاضر این مصوبه ابلاغ شده و گمرک بیش از سایر نهادها کار را آغاز کرده است.نعمت‌زاده با بیان این‌که بانک مرکزی مصوبه را به سایر بانک‌ها با کمی تاخیر ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: آنچه که به گمرک مربوط است،از این پس براساس تصمیم گمرک اگر اسناد کافی باشد کالا ترخیص می‌شود. اختیار این موضوع کاملا به گمرک واگذار شده و از این پس نیازی به تشکیل کارگروه ترخیص کالا نیست.

وی در پایان گفت: رسیدگی کامل به اسناد مربوط به واردات کاملا به گمرک وگذار شده و به عبارتی تنظیم و اصلاح اسناد به نحوی که کاملا قابل کنترل باشد به گمرک اختصاص یافته است.

۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۴۲
بالاخره اه مردم مي گيرتون (155692)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۳:۵۵
حالا این گرونی به نفع کیه.!؟
مردم یاتولید کننده ها....!؟؟؟؟
به این میگن حمایت از حقوق مردم.؟!!!! (155704)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۶
از اولم معلوم بود پایین نمییاد
ایران خودرو که دمش گرم به بهانه یورو 4 سه میلیون گردون کرد
یا بابت کارت طلایی اجباری و آیشن های اجباری پول بیشتری گرفت
انشالله وضع مملکت خوب شه ماشینهای اینها رو دستشون باد کنه (155761)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۱۰
شنیده ها از مذاکرات ژنو نیز موید این سیاست است. یکی از اعضای حاضر در مذاکرات احتمالا امریکاییان هستند بیان کرده است: «ما دسترسی به بخشی از منابع مالی شما را آزاد می کنیم. تحریمی را لغو نمی کنیم. حالا اگر مردم شما گرسنه هستند سعی می کنیم بخشی از منابع مالی را در دسترس شما قرار دهیم!» این لحن متکبرانه و توهین آمیز به گونه ای بیان شده است که باطن پلید نظام آمریکا به خوبی آشکار می کند. شاید بسیاری تازه به عمق بیان رهبر انقلاب پی برده اند که «به آمریکا اعتماد نداریم».البته بعید می دونم بهار این مطلب را تایید کند.چون که خیلی به امریکایی امیدوارند. (155833)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۰۴
سلام. این آقای تعمت زاده نبودند که توی مجلس قول دادند تا آخر سال قیمتها ثابت بمونه؟ آواز دهل شنیدن از دور خوش است. وسط میدون خبرای دیگه ای است. !!!!!!! (155714)
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۴۷
خودت هم می گی گفته ثابت می مونه!!!!! (155951)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۱۰
اخه خودروی ملی به ارز چی کار داره (155719)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۰
منظور آقای وزیر این است که خودرو امسال گران نمی شود اما سال دیگه احتمالا حال بنده در این میان یک سوال دارم اگر قرار است تحریمها برداشته شود وروابط با جهان عادی شود اما دلار 3 هزار تومان باقی بماند وکالاها ارزان نشود فایده ان برای مردم چیست؟ آیا صرفا با پز روابط خوب با جهان زندگی مردم می چرخد ؟ (155728)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۱
بهبود معشيت مردم نه فقط اقليت خودروسازان (155730)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۳۳
آقاي نعمت زاده قرار نيست هم ماشين بي كيفيت و گران بخريم فعلا تصميم بر اين است ماشين نخريم (155744)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۱
اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی وپوپولیست و چپ و راست و وسط در یک چیز مشترک هستن اب افتادن دهان در مقابل پولهای تریلیونی خودرو سازان واجازه دادن به انها برای غارت مال و جان مردم (155754)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۴:۴۳
بايد مردم تا واردات خودرو رو آزاد نكنيد هيچ ماشيني نخرن (155758)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۱۰
این نعمت زاده دیگه داره خیلی شورشو در میاره ..این آقا انگار یادش رفته که برای چی و چه هدفی اومده سر کار ...همش داره سنگ سرمایه دارها و رانت خوارها رو به سینه میزنه ...فکر کنم یه نفر باید به این آقا در باغ رو نشون بده و بهش حالی کنه که توی باغ چه خبره.... (155787)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۱۳
گویا برای آقای نعمت زاده منافع و رانتخوری خودورسازان بی کیفیت داخلی مهمتر از منافع مردم است (155791)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۱۸
آقای روحانی مردم از شما انتظار داشتن وزیری انتخاب کنید که درد مردم را بفهمد و حامی مردم و مصرف کننده باشد ولی گویا آقای نعمت زاده....ایشان چرا دستور کاهش قیمت نمی دهند ؟؟؟ نگران منافع چه کسانی هستند ؟؟؟
بخدا مردم خسته شدن از این همه گرانی .... (155797)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۵:۴۶
اسم وزیر قبلیه چه بود ای روزگارازما ایرانیها ساده تر درهیچکجای جهان پیدا نخواهیدکرد یادتانه قبل ازانتخابات چقدرمیگفتندمعشیت مردم ماپول نداریم لباس بخریم اجاره خانه مان رابدهیم میگه ماشین کفشه مثل اون وزیردیگه دلارداشت میامد پائین وزیرگفت بسه3000کفشه است مردم داشتند ضررش رامیدادندوزیرگفت ایست اگربیشتربیلیدپائین سرمایه داران ضررمیکنند دیدیددیروزهم عسگراولادی داد هوار ای بدبخت میشه سرمایه دار مستکبر مستضعف میشه اگراز3000بیایدپائینتر ای امام کجائی ببینی دارند مستکبر رامستضعف ومستضعف رامستکبرمیکنند باشه الهی شکراخه یک زمانی میگفتندناشکری نکنید مملکت درجنگ است حالاچی بازم شکرت خدا خودت به همه چی اگاهی (155816)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۲
واقعیت این است که دولت آقای روحانی می خواهد از هر راهی از جیب مردم کمر شکسته از گرانی و فقر (با بالا نگه داشتن قیمت خودرو و ارز و حذف یارانه....) برای دولت ورشکسته که از آقای احمدی نژاد و 8 سال سیاستهای غلط اصولگرایان تحویل گرفته است درآمد کسب کند تا بتواند بوجه کلی نهاد بی خاصیت در بوجه 92 را تامین کند...در حالی که باید تحقیق و تحفص شود که 700 میلیارد درآمد نجومی دولت اصولگرا کجا رفته و در جیب چه کسانی ؟؟؟ و این پول به مردم و کشور برگردد... (155825)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۷:۰۸
اشتباه شد منفی دادم ، نظر شما تا حدودی درسته ! (156232)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۶:۲۶
کارخانه داران و تولیدکنندگان در دوسه ماهه اخیر قیمتهای خود را افزایش داده اند و هیچ کنترلی بر آنها نیست بلکه مورد حمایت هم هستند. همه با دولتمردان و سازمانهای نظارتی دستشان در یک کاسه است. مردم بیچاره که دلشان را به تغییر و ارزانی خوش کرده بودند! آقای روحانی وعده دادند که مردم در صد روز اول تغییر را احساس میکنند بله احساس کردیم افزایش بیشتر قیمتها و جلوگیری از سقوط دلار. (155848)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۱۹
توی این سی 35 سال مگه قیمت چیزی ارزان شده! ببینم کی با این قیمتا لگنای ملی رو میخرن. (155877)
ati
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۳:۵۹
باز احمدی نژاد 300 تومن کمش کرد (156171)
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۷:۰۳
ati اینجا هم سر و کله ات پیدا شد . خوبه . بچه خوبی هستی ولی عیب بزرگی که داری اینه که چه حق و چه ناحق از احمدی نژاد تعریف و تمجید می کنی و باورت نمیشه که او هم مثل بقیه انسانها است این تصور غلطی که معتقد هستی احمدی نژاد آسمانی است را از خوت دور کن . هیچکدامشون دردی از دردهای جامعه را حل نخواهند کرد بلکه در هر دوره که میرسند دردها را هم بیشتر می کنند . من خودم به روحانی رای دادم ولی نقدهای جدی البته در حد خودم به او دارم . خب حالا بگو ببینم احمدی نژاد چی را 300 تومان کم کرد ؟ برو نگاهی به قیمت ها ی همه چیز در سال84 بینداز بعدش شاید بفهمی چه اتفاقی افتاده . البته بعید می دونم چیزی بفهمی. (156231)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۲۴
این هم از برکات دولت تدبیر و امید (155885)
حمید همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۷:۴۱
خدا را شکر پس سهم شما رو هم دادند.شما راضی باش گور پدر ناراضی. (155907)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۸:۲۰
ای جان خب بعدیش؟دلار 3000تومن به پایین نیاید-مرغ 7000تومن کمتر نشود-حقوق ها زیاد نمیشود-مسکن مهر حذف-استخدامی حذف-خودرو ارزان نشود-مسکن ارزان نشود-اقایان تدبیر و امید احیانا از مریخ تشریف آوردن همه رو دارن برعکس میگن (155938)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۱۹:۵۹
سايپادرحال تعطيلي كامل است...يك شيفت حذف ودو شيفت توليد نصف ونيمه...به بهانه عدم توليد كليه مزايا واضافه كاريها حذف شده است.. (156004)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۳:۴۱
انشاالله بزودی ورشکست میشن ، کارگرهای بیچارشون هم تازه مثل ما میشن بیکار جویای کار ! عوضش همه از شر این آشغالسازهای گردن کلفت راحت میشند . (156163)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۲۳
مردم همت کنند این لگنها را نخرند تا ارزان نشده (156111)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۳۶
با خزانه خالی و تحریم و نیروهای افراطی که دنبال جنگ هستند و مخالف مذاکره ، دورنمای خوبی دیده نمیشه. (156128)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۲۲:۵۰
تنها راه مقابله با گرانفروشی نخریدن است اقای روحانی عزیز قرار بود معیشت مردم رو درست کنید اینطوری میخوان درستش کنن هر جیزی رو که گرون شده بود الان این اقایون دارن مهر تایید بر گرونیش میزنن و یواش یواش دارن گرونترش میکنن لطف کنید اعتماد مردم رو نسبت به خودتون سلب نکنید (156142)