به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۹۰۴۷۷

چرا باید ساک دستی پارچه ای را به کیسه‌های نایلونی ترجیح داد؟

چرا باید ساک دستی پارچه ای را به کیسه‌های نایلونی ترجیح داد؟
گروه جامعه: در دوران قدیم که هنوز استفاده از کیسه نایلونی مرسوم نشده بود، اولین دست فروش‌ها و مغازه داران برای ارائه کالای خود به مشتریان، از کیسه‌های پارچه ای استفاده می‌کردند که اکثر مشتریان با خود همراه داشتند. در برخی از روستاها هم استفاده از خورجین چهارپایان برای حمل محصولات خریداری شده امری متداول بود. کمی بعدتر زنبیل‌های پلاستیکی رایج شدند. حتما شما هم زنبیل‌های قرمز پلاستیکی مادربزرگ‌هایمان را به یاد دارید که موقع خرید روزانه از نانوایی تا میوه فروشی و سبزی فروشی همراه می‌بردند. از جنبه نوستالژیک آن زنبیل‌ها که بگذریم، استفاده از آن‌ها مشکلات و سختی‌های خود را داشت. مهم ترین آن‌ها مسئله بهداشت و نظافت بود.
 زیرا بعد از هر بار خرید، زنبیل‌های پلاستیکی می‌بایست شسته می‌شدند تا برای خرید بعدی آماده شوند. از طرف دیگر زنبیل‌ها وزن بالا و ظرفیت کمی داشتند و حمل و نقل آن‌ها چندان آسان نبود. در همین دوران بود که به تبعیت از کشورهای غربی استفاده از کیسه‌های نایلونی یک بار مصرف رایج شد. به نحوی که پس از هر بار خرید تعداد زیادی کیسه نایلونی می‌بایست توسط مشتریان حمل می‌شد. این روند تا همین امروز هم در شهرها و روستاهای کشورمان ادامه دارد.

تا همین چند سال قبل خیلی از ما هنوز به مضرات کیسه‌های نایلونی آشنا نبودیم. حالا ولی چند سال است که به لطف آمارهایی که مدیران شهری به ما اعلام می‌کنند، می‌دانیم که در ایران سالانه نزدیک به 3 میلیون تن کیسه نایلونی تولید می‌شود. به نحوی که اگر میلیون‌ها بشکه نفتی که برای این کار مصرف می‌شوند را نادیده بگیریم، دانستن این که حتی یک درصد از این میزان کیسه زباله نیز بازیافت‌ نمی‌شود، بسیار تکان دهنده خواهد بود.
چراکه روشن می‌کند زیاده خواهی ما انسان‌ها چگونه دارد به نابودی تدریجی محیط زیست منجر می‌شود. در این میان یکی از راه حل‌هایی که توسط کارشناسان محیط زیست به ما ارائه شده است، استفاده از انواع ساک دستی پارچه ای است. وسیله ای که در همین چند سالی که جایگزین کیسه‌های نایلونی شده است، توانسته از این آزمون سربلند بیرون بیاید. اما دلیل این که کارشناسان سلامت و محیط زیست استفاده از انواع ساک پارچه ای را به ما توصیه می‌کنند چیست؟ و چرا بسیاری از موسسات و شرکت‌ها برای معرفی برند خود به جای کیسه‌های نایلونی، انواع ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی را برای ارائه محصول به مشتری انتخاب می‌کنند؟


1-مفید بودن و کاربردی بودن
مهم ترین مزیت ساک دستی‌های پارچه ای، فواید آن‌ها در برابر مضرات کیسه‌های نایلونی است. همان طور که می‌دانید کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف از ماده ای شیمیایی به نام پلی اتیلن ساخته می‌شوند. موادی که در اثر مجاورت با غذاهای گرم مانند نان تازه، جذب آن شده و می‌توانند برای سلامتی بسیار زیان بار باشند. تا حدی که امکان سرطانزا بودن این مواد نیز همواره مورد تأیید کارشناسان سلامت بوده است.
 از سوی دیگر مواد نفتی موجود در این کیسه‌های نایلونی مدت زمان زیادی نیاز دارند تا تجزیه شده و به طبیعت بازگردند. این در حالی است که انواع کیسه پارچه ای از مواد طبیعی تهیه شده و تجزیه پذیر بوده و در مدت زمان کوتاه تری بازیافت می‌شود. البته محصول مشابه دیگری که تجزیه پذیری بالایی دارد و از نظر سلامتی نیز کاملا بی ضرر است، انواع ساک دستی کاغذی است که بسیاری از موسسات و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و شیرینی فروشی‌ها نیز برای ارائه محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.


2-قابلیت شستشو
انواع ساک دستی پارچه ای اعم از ساک دستی برزنتی یا ساک دستی سوزنی کاملا قابل شستشو با دست و ماشین لباسشویی هستند. همین امر محبوبیت آن‌ها را در میان مشتریان افزایش می‌دهد و سبب می‌شود بسیاری از شرکت‌ها به عنوان هدایای تبلیغاتی از این محصولات استفاده کنند. شما می‌توانید یک ساک دستی سوزنی را بارها بشویید و مجدداً استفاده کنید. ساک دستی برزنتی هم دوام بسیار بالایی دارد و پس از چندین بار شستشوی متناوب همچنان سالم بوده و قابلیت استفاده دارد.

3-قابلیت استفاده برای تمام اقشار جامعه
انواع ساک‌های دستی برای مصارف گوناگون قابل استفاده هستند. تولیدی‌ها می‌توانند محصولات خود را بوسیله انواع ساک دستی سفارشی که به لوگوی کسب و کار آن‌ها منقّش است، به مشتریان عرضه کنند و موسسات مالی و اعتباری، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه برای ارائه دفترچه‌های اقساط و انواع کاتالوگ و بروشور به این ساک‌ها احتیاج خواهند داشت. از سوی دیگر مشتریان نیز معمولاً ساک دستی تبلیغاتی با کیفیت و زیبا را نگهداری کرده و پس از شستشوهای متناوب بارها مورد استفاده قرار می‌دهند.

4-دارا بودن ظرفیت لازم  برای رنگ آمیزی و طراحی مورد نظر
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می‌توانید انواع گوناگون ساک تبلیغاتی را به منظور معرفی برند خود سفارش دهید. هر نوع ساک دستی و کیف تبلیغاتی که انتخاب کنید، مطابق با سلیقه شما طراحی و رنگ آمیزی خواهد شد. ضمن آن که امکان چاپ لوگو و شعار تبلیغاتی موسسه شما نیز بر روی این ساک‌ها وجود خواهد داشت. ساک‌های دستی تبلیغاتی بیلبوردهای ارزان قیمتی هستند که با استفاده مداوم و روزمره مشتریان از آنها، برند شما به دیگران معرفی خواهد شد.

5-قیمت مناسب
اگر به دنبال یک کیف پارچه ای ارزان برای معرفی برند و ارائه محصول خود هستید، بهترین انتخاب برای شما ساک دستی‌های پارچه ای هستند. قيمت ساك دستي پارچه ای تبليغاتي ارزان است و شما می‌توانید این محصول را به تعداد مورد نیاز و با طرح و رنگ مورد نظر خود سفارش دهید. این محصول علاوه بر کاربردی بودن، یکی از ارزان ترین هدایای تبلیغاتی است که می‌توانید برای برند خود تهیه کنید.

 
6-حمایت از محیط زیست
استفاده از ساک دستی پارچه ای، نه تنها سلامت ما و دیگران را تضمین می‌کند، بلکه رویکرد حامیانه ای نیز نسبت به محیط زیست محسوب می‌شود. به همین خاطر همواره به شرکت‌ها و موسسات نیز توصیه می‌شود به جای استفاده از کیسه‌های نایلونی، از انواع کیسه و ساک دستی پارچه به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنند.

7-قابلیت استفاده در بلند مدت
یکی از مزایای دیگر ساک دستی پارچه ای، قابلیت استفاده در بلند مدت است. زیرا این ساک‌های پارچه ای از مواد اولیه قابل شستشو تهیه می‌شوند و برخلاف کیسه‌های نایلونی یک بار مصرف این قابلیت را دارند که بارها شسته شده و مورد استفاده قرار بگیرند.



ساک دستی تبلیغاتی را از کجا می‌توانیم سفارش دهیم؟
مجموعه بگیران، زیرمجموعه گروه تولیدی و تبلیغاتی آفرنگ، عرضه کننده انواع ساک تبلیغاتی از جمله ساک کاغذی، ساک پارچه ای، ساک برزنتی، ساک سوزنی و ساک کتان می‌باشد. شما کارآفرین گرامی می‌توانید هریک از محصولات فوق را در طرح و رنگ مورد نظر، همراه با چاپ لوگو، نشان تجاری یا شعار تبلیغاتی برندتان سفارش دهید.
راه‌های تماس با مجموعه بگیران:
تلفن گویا : 63429-66903053 – 66563007 – 66593659 الی 61