به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۹۱۶۱

اظهار نظر وزیر ارشاد درباره توقیف «بهار»

گروه فرهنگ و ادب:​ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ توقیف روزنامه‌ «بهار» توضیح‌هایی داد.
اظهار نظر وزیر ارشاد درباره توقیف «بهار»
علي جنتي در حاشیه‌ دیدار با اعضای هیأت ادبا و فرهیختگان کویتی، درباره‌ توقیف روزنامه‌ «بهار» گفت: روز چهارشنبه‌ی گذشته، مقاله‌ای در این روزنامه منتشر شد که علاوه بر این‌که نوعی تحریف تاریخ اسلام محسوب می‌شد، در ایجاد اختلاف‌های مذهبی نیز نقش داشته است.وی ادامه داد: روز شنبه نیز این روزنامه برای جبران نوشته‌اش، مطالب دیگری را منتشر کرد که در آن‌ها نسبت به برادران اهل سنت تعریضی صورت گرفته و طبق قانون، هر مطلبی که بخواهد به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزند، خلاف است.

او همچنین افزود: متأسفانه روزنامه‌ «بهار» در یک‌ونیم سال گذشته، چند مورد تخلف داشته و در این رابطه، تذکرات کتبی به آن داده شده، اما این روزنامه توجهی نکرده است. بنابراین مجموع نظرات اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات، به توقیف این روزنامه انجامید.
مرجع : ايسنا

احد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۱
اینها همه بهانه است تا جلوی رسانه های آزاد و مستقل را بگیرند والا اگر بنا بر این باشد که با این بهانه ها جلوی رسانه ای را بگیرند مستحق تر از همه کیهان است که با . . . هر کاری دلشان می خواهد انجام می دهند وکسی هم جلودارشان نیست , آقای وزیر مردم بیدارند و همه چیز را هم خوب می بینند و هم خوب قضاوت می کنند ونیازی به توجیه نیست . (156419)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۳
آقای جنتی با این توجیهات به افکار عمومی توهین نکنید که مردم علت را بهتر از شما می دانند . (156423)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۱۵
با اینکه یکی از ارادتمندان صد در صد بهارم .و روزهای بی بهارم سخت میگذرد.اما شدیدا با این توبیخ و تنبیه موافقم .چرا که قانون را باید در هر حال رعایت کرد .اگر که آن قانون نادرست باشد و در مورد بهار هم هیچ استثنایی نیست. و فقط یک اما و آن اینکه به تمام جراید کشور چه چپی و چه راستی به همینگونه رفتار شود .همانند رفتاری که با روزنامه ایران در دوران آقای احمدی نژاد شد .اما در مورد بعضی از روزنامه ها استثنائاتی قایل میشوند که بنظرم بسیار بسیار مذموم و نا پسند است .قانون باید برای همه اجرا شود و یک عده از خواص قدرت چانه زدن در موردش را نداشته باشند.{ مخصوصا خواص افراطی و بی بصیرت}.از آقای علی جنتی وزیر محترم ارشاد به نوبه خود تشکر مینمایم. (156424)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۰۳
شما بابت توقيف يه روزنامه إز جنتي تشكر ميكني؟؟؟؟؟؟ايشونم از شما تشكر ميكنن!!!!!
أينم از دولت تدبير و اعتدال اميد و شعار و،،،،،،!!!!
خسته نباشن جناب روحاني با اين انتخابايي كه داشتن ألبته اگه يه عده هنوز نميگن مبادا حرف از حق بزنينا چون بأيد يه ميليا رد سال طول بكشه تا ما تو اين مملكت أزادي و اميد و عدالت و،،،،ببينيم (156472)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۵۱
مثل اینکه متوجه ظرافت کلام فوق نشدید.اشکالی نداره.اولا اگر شما منظرید که دولتی بیاد و یکشبه تمام مسایل را حل کند 100 در صد در اشتباهید. مسایل اقتصادی و سیاسی ماهها و بیش از سال طول میکشد چه رسد به حل مسائل عقیدتی. اطمینان داشته باشید که از قبل میدانستم آقای جنتی پدر چنین اولادی دارد نه حالا با ایشان حشر و نشری دارم . که از من تشکر نمایند. فقط دلم به این خوشست که از ایشان خواسته ام قانون را به صورت یکسان در مورد همه اجرا نمایند که فکر نمیکنم خواسته غیر منطقی باشد و آخر اینکه وقتی خود روزنامه بهار مقر و معترف است که اینکار عمدی نبوده اما به خاطر این سهل انگاری خود را مجازات میکند .از من چه توقعی دارید جز آنکه به بهار بگویم دمتان گرم که اینقدر با انصافید .ایکاش همه مثل شما بودند. (156519)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۳:۲۰
نگو بهار جون ماجوونا بی تو نمی تونیم ادامه بدیم تنها رفیق راستگو نترس (156435)
میرعماد
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۰۸
نظری در قالب مقاله ای نوشته شده و فرض بگیریم که آن مطلب هم صد در صد اشتباه؛
خب با نوشته و منطق، پاسخ اون مقاله رو بدیم نه این که با توقیف یک روزنامه و بیکار کردن دهها نفر و داد و بیداد و ...
عزیزان، نوشته رو با نوشته پاسخ می دهند (156476)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۴:۳۲
عزیزم اگه توهین کرده باشه باید با نوشتن توهین جوابشو داد...!؟؟؟ (156502)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۲۵
شما مقاله رو خوندي كه ميگي توهين كرد؟ به چي توهين كرده بود؟ (156552)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۶:۵۴
کسانی که با عقل و منطق توان اضهارنظر ندارند خیلی راحت میگویند فلانی توهین کرد حالا بگیرید و ببندید. (156623)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۱۵:۵۸
اینم از رو حانی
اینم از جنتی
از ماست که بر ماست (156586)