به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۹۲۲۰۳

لاریجانی نمی‌تواند به نام مجلس تصمیم بگیرد

گروه سیاسی: یک نماینده اصولگرای مجلس از استیضاح رئیس مجلس به دلیل اعلام نظر مساعد برای افزایش قیمت بنزین در جلسه سران قوا خبر داد.
لاریجانی نمی‌تواند به نام مجلس تصمیم بگیرد
محمدعلی ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو فراکسیون ولایی مجلس، در جمع خبرنگاران پارلمانی از جمع‌آوری امضا برای استیضاح علی لاریجانی خبر داد و گفت: جمعی از دوستان به دنبال استیضاح علی لاریجانی رئیس مجلس هستند. استیضاح لاریجانی حدود 30 تا 40 امضا دارد. او ادامه داد: بر اساس ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح رئیس مجلس امکان‌پذیر است و ما می‌توانیم علی لاریجانی را استیضاح کنیم. در استیضاح رئیس مجلس باید بر اساس آیین‌نامه رفتار شود و این طرح را اعلام وصول کنند. این نماینده اصولگرای مجلس در مورد علت طرح استیضاح علی لاریجانی، در حالی که رهبر انقلاب هم موافق تصمیم سران مبنی بر افزایش نرخ بنزین هستند، گفت: ما معتقدیم آقای لاریجانی حرف خودش را زده نه حرف مجلس را و رهبری هم درست می‌گویند. لاریجانی باید حرف مجلس را منعکس کند نه حرف خودش را. او نمی‌تواند به نام مجلس تصمیم بگیرد. مجلس تاکنون 2 بار با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده است و آقای لاریجانی در جلسه سران نظر خودش را داده نه نظر مجلس را.
 ابطحی در پاسخ سوالی که به سرنوشت طرح سه‌فوریتی برخی از نمایندگان به منظور کاهش نرخ بنزین اشاره داشت توضیح داد: بعد از فرمایشات رهبری، برخی از نمایندگان امضایشان را از این طرح پس گرفتند و فعلاً این طرح مسکوت مانده است. البته این طرح حد نصاب امضا را دارد، اما فعلاً متوقف شده است. دوستان مصمم بودند که این طرح در مجلس مطرح شود، ولی بعد از فرمایشات رهبری آن را مسکوت گذاشتیم.

اعتراض نعمتی به طراح استیضاح لاریجانی
در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، مجتبی ذوالنوری به دنبال جمع‌آوری امضا به منظور استیضاح رئیس مجلس بود که با اعتراض بهروز نعمتی مواجه شد. در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در حالی که مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و عضو فراکسیون ولایی مجلس به دنبال جمع‌آوری امضا برای استیضاح علی لاریجانی، رئیس مجلس بود، بهروز نعمتی، نماینده نزدیک به علی لاریجانی با مشاهده این طرح، آن را از دست ذوالنوری گرفت و به بیرون از مجلس رفت. ذوالنوری به دنبال بهروز نعمتی رفت و دقایقی بعد همچنان به دنبال جمع‌آوری امضا برای این طرح بود که با اعتراض بهروز نعمتی مواجه شد.